Zdá se, že změnit vnímání lidí je skutečně nelehkým cílem. Přesvědčila se o tom na vlastní peněžence i švédská automobilka Volvo, jež je známa především neobyčejně bezpečnými, robustními a pohodlnými vozy.
Když se několik let zpět věnovala poměrně úspěšně v Británii závodům cestovních vozů, padlo rozhodnutí nabídnout zákazníkům novou volbu. Sportovně laděné modely pak byly označeny navíc písmenem R.
Aktuálně jsou k dispozici vozy Volvo S60 R a V70 R, které pohání pětiválcové benzínové motory o objemu 2500 ccm s výkonem přes 200 KW. USA i Evropa, pro Volvo dva stěžejní trhy, jsou přece jen konzervativnější a renomé Volva je přece jen jiné než kupříkladu BMW.
Solidně silný motor navíc nestačil a v testech Volvo s konkurencí poněkud propadlo. Především díky vysoké hmotnosti byla pak dynamika provázena nutně vyšší spotřebou a slabou stránkou sportovně laděných vozů byly poddimenzované brzdy. Při intenzivním brzdění totiž ztrácely účinnost.
Protože o aktuálně nabízené modely s označením R nebyl zájem, v USA a Evropě se jich prodalo méně než dva tisíce, vedení automobilky rozhodlo o ukončení výroby. Výkonnější vozy však nezmizí z nabídky úplně, pouze už nebudou proklamovány specifickým označením a budou k dispozici jako vrchol motorizace daného modelu, pravděpodobně s příplatkovým balíčkem...
Foto: VolvoElektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?