Zdá se, že změnit vnímání lidí je skutečně nelehkým cílem. Přesvědčila se o tom na vlastní peněžence i švédská automobilka Volvo, jež je známa především neobyčejně bezpečnými, robustními a pohodlnými vozy.
Když se několik let zpět věnovala poměrně úspěšně v Británii závodům cestovních vozů, padlo rozhodnutí nabídnout zákazníkům novou volbu. Sportovně laděné modely pak byly označeny navíc písmenem R.
Aktuálně jsou k dispozici vozy Volvo S60 R a V70 R, které pohání pětiválcové benzínové motory o objemu 2500 ccm s výkonem přes 200 KW. USA i Evropa, pro Volvo dva stěžejní trhy, jsou přece jen konzervativnější a renomé Volva je přece jen jiné než kupříkladu BMW.
Solidně silný motor navíc nestačil a v testech Volvo s konkurencí poněkud propadlo. Především díky vysoké hmotnosti byla pak dynamika provázena nutně vyšší spotřebou a slabou stránkou sportovně laděných vozů byly poddimenzované brzdy. Při intenzivním brzdění totiž ztrácely účinnost.
Protože o aktuálně nabízené modely s označením R nebyl zájem, v USA a Evropě se jich prodalo méně než dva tisíce, vedení automobilky rozhodlo o ukončení výroby. Výkonnější vozy však nezmizí z nabídky úplně, pouze už nebudou proklamovány specifickým označením a budou k dispozici jako vrchol motorizace daného modelu, pravděpodobně s příplatkovým balíčkem...
Foto: Volvo
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?