Zdá se, že změnit vnímání lidí je skutečně nelehkým cílem. Přesvědčila se o tom na vlastní peněžence i švédská automobilka Volvo, jež je známa především neobyčejně bezpečnými, robustními a pohodlnými vozy.
Když se několik let zpět věnovala poměrně úspěšně v Británii závodům cestovních vozů, padlo rozhodnutí nabídnout zákazníkům novou volbu. Sportovně laděné modely pak byly označeny navíc písmenem R.
Aktuálně jsou k dispozici vozy Volvo S60 R a V70 R, které pohání pětiválcové benzínové motory o objemu 2500 ccm s výkonem přes 200 KW. USA i Evropa, pro Volvo dva stěžejní trhy, jsou přece jen konzervativnější a renomé Volva je přece jen jiné než kupříkladu BMW.
Solidně silný motor navíc nestačil a v testech Volvo s konkurencí poněkud propadlo. Především díky vysoké hmotnosti byla pak dynamika provázena nutně vyšší spotřebou a slabou stránkou sportovně laděných vozů byly poddimenzované brzdy. Při intenzivním brzdění totiž ztrácely účinnost.
Protože o aktuálně nabízené modely s označením R nebyl zájem, v USA a Evropě se jich prodalo méně než dva tisíce, vedení automobilky rozhodlo o ukončení výroby. Výkonnější vozy však nezmizí z nabídky úplně, pouze už nebudou proklamovány specifickým označením a budou k dispozici jako vrchol motorizace daného modelu, pravděpodobně s příplatkovým balíčkem...
Foto: VolvoMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.