Vrcholná verze trojkového Bmw s označením M3 byla doposud spojena s řadovým šestiválcovým motorem, to už ovšem neplatí, sportovní oddělní M-Power představilo pro budoucí M3 novou jednotku s vidlicovým osmiválcem!
Počet válců vám však nevyrazí dech, tak jako jeho parametry, které jsou opět mimořádné. Zdvihový objem atmosférické V8 se vyšplhal na 4000 ccm, díky proměnnému časování dvojité vačkové hřídele (double-Vanos) a nastavení řídícího managementu s pomocí inženýrů Bmw Sauber F1 se rapidně zvedl jak výkon, tak kroutící moment motoru. Čísla potvrzují, že výkon 309kw / 420 koní hladce překonaly hranici 100 koní na litr, stejně tak kroutící moment se pyšní 400 Nm v 3.900 ot/min, přičemž již ve 2.000 ot/min máte k dispozici 340 Nm.
Pro vysoké otáčky které hraničí na hodnotě 8.300 ot/min musel být upraven i systém mazání v extrémních podmínkách, jako je například ostré brždění, inženýři vsadili na dvojici čerpadel – menší a větší, které se navzájem doplňují pro optimální dávkování oleje.
Zlé jazyky nemohou oponovat ani vyšší hmotností motoru a následné neohrabanosti M3, vyspělá technologie křemičito-hliníkového bloku, vyráběného přímo ve slévárně pro motory F1 přinesla úsporu hmotnosti o 15kg méně, než-li u předchozího šestiválce! Celkově s 202 kg se řadí mezí nejlehčí sériově vyráběné V8.
Přívod vzduchu je vyřešen speciálně navrženým sacím traktem optimalizovaným pro kroutící moment a o odvod spalin se postará dvojité výfukové potrubí se čtyřmi koncovkami v zádi, jak je zvykem u modelů „M“.
Bmw opět potvrdilo, že je technicky na špici, ovšem až praxe ukáže, jak je budoucí M3 s tímto motorem mrštná a obratná, a zda bude i podvozek rychlejší než motor stejně jako u předchozích modelů M3.
zdroj: Bmw
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.