Při příležitosti ženevského autosalonu představilo věhlasné italské studio Bertone koncept Barchetta, který připravilo k oslavě 95. výročí vzniku společnosti. Základem pro dvoumístný sportovní kabriolet se stala sériová Panda 100 HP.
Proč si Bertone vybralo právě model Fiatu je nad slunce jasné, obě společnosti jdou spolu ruku v ruce po téměř osmdesát let a z oboustranně výhodné spolupráce vzešlo na více jak padesát úspěšných konceptů, vozů pro speciální příležitosti i sériových vozů jako X1/9, Ritmo Cabrio či Punto Cabrio.
Představená Barchetta Concept odráží dávné časy Bertone, kdy začínal získávat jméno svými karoseriemi osobitého stylu osazených na běžných vozech, které se tak najednou vymykaly všednosti.
Hliníková karoserie v kombinaci s uhlíkovými vlákny je pojata v duchu tradice tohoto výrobce, vůz zaujme na první pohled svalnatým agresivním tvarem s jemnými a čistými liniemi, spáry jednotlivých dílů jsou dílem potlačeny, dílem zdůrazněny, čímž dělí hmotu vozu a zároveň ji scelují podle potřeby.
Důvtipná kombinace černé a stříbrné, uplatněné v exteriéru i interiéru dodává kontrastem nevšednost a styl. Nejde si nevšimnout otvírání dveří, které se vyklápí směrem nahoru, ale poměrně netradičně dozadu. Otvírání je řešeno patentovaným mechanismem, který byl použit už dříve u modelů Marzal, Stratos a dalších.
Technicistní interiér je kombinován v případě anatomicky tvarovaných sedadel i s kůží, dominuje mu palubní deska s otáčkoměrem, tachometrem, palivoměrem a ukazatelem teploty vody a oleje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.