Při příležitosti ženevského autosalonu představilo věhlasné italské studio Bertone koncept Barchetta, který připravilo k oslavě 95. výročí vzniku společnosti. Základem pro dvoumístný sportovní kabriolet se stala sériová Panda 100 HP.
Proč si Bertone vybralo právě model Fiatu je nad slunce jasné, obě společnosti jdou spolu ruku v ruce po téměř osmdesát let a z oboustranně výhodné spolupráce vzešlo na více jak padesát úspěšných konceptů, vozů pro speciální příležitosti i sériových vozů jako X1/9, Ritmo Cabrio či Punto Cabrio.
Představená Barchetta Concept odráží dávné časy Bertone, kdy začínal získávat jméno svými karoseriemi osobitého stylu osazených na běžných vozech, které se tak najednou vymykaly všednosti.
Hliníková karoserie v kombinaci s uhlíkovými vlákny je pojata v duchu tradice tohoto výrobce, vůz zaujme na první pohled svalnatým agresivním tvarem s jemnými a čistými liniemi, spáry jednotlivých dílů jsou dílem potlačeny, dílem zdůrazněny, čímž dělí hmotu vozu a zároveň ji scelují podle potřeby.
Důvtipná kombinace černé a stříbrné, uplatněné v exteriéru i interiéru dodává kontrastem nevšednost a styl. Nejde si nevšimnout otvírání dveří, které se vyklápí směrem nahoru, ale poměrně netradičně dozadu. Otvírání je řešeno patentovaným mechanismem, který byl použit už dříve u modelů Marzal, Stratos a dalších.
Technicistní interiér je kombinován v případě anatomicky tvarovaných sedadel i s kůží, dominuje mu palubní deska s otáčkoměrem, tachometrem, palivoměrem a ukazatelem teploty vody a oleje.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.