Při příležitosti ženevského autosalonu představilo věhlasné italské studio Bertone koncept Barchetta, který připravilo k oslavě 95. výročí vzniku společnosti. Základem pro dvoumístný sportovní kabriolet se stala sériová Panda 100 HP.
Proč si Bertone vybralo právě model Fiatu je nad slunce jasné, obě společnosti jdou spolu ruku v ruce po téměř osmdesát let a z oboustranně výhodné spolupráce vzešlo na více jak padesát úspěšných konceptů, vozů pro speciální příležitosti i sériových vozů jako X1/9, Ritmo Cabrio či Punto Cabrio.
Představená Barchetta Concept odráží dávné časy Bertone, kdy začínal získávat jméno svými karoseriemi osobitého stylu osazených na běžných vozech, které se tak najednou vymykaly všednosti.
Hliníková karoserie v kombinaci s uhlíkovými vlákny je pojata v duchu tradice tohoto výrobce, vůz zaujme na první pohled svalnatým agresivním tvarem s jemnými a čistými liniemi, spáry jednotlivých dílů jsou dílem potlačeny, dílem zdůrazněny, čímž dělí hmotu vozu a zároveň ji scelují podle potřeby.
Důvtipná kombinace černé a stříbrné, uplatněné v exteriéru i interiéru dodává kontrastem nevšednost a styl. Nejde si nevšimnout otvírání dveří, které se vyklápí směrem nahoru, ale poměrně netradičně dozadu. Otvírání je řešeno patentovaným mechanismem, který byl použit už dříve u modelů Marzal, Stratos a dalších.
Technicistní interiér je kombinován v případě anatomicky tvarovaných sedadel i s kůží, dominuje mu palubní deska s otáčkoměrem, tachometrem, palivoměrem a ukazatelem teploty vody a oleje.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?