Přední evropské koncerny se postavily do čela boje s evropskou administrativou. Protivníky v ringu o zákazníky sjednotil záměr Evropské unie snížit obsah oxidu uhličitého ve výfukových plynech.
Podle posledních údajů je současná průměrná produkce CO2 167 gramů na kilometr jízdy. Evropská komise plánuje nastavit normovou hodnotu pro rok 2010 na pouhých 120 g/km.
BMW, Mercedes a VW, ke kterým se připojily koncerny GM a Ford, zaslaly nesouhlasný dopis Evropské komisi, kde uvedly, že takový limit je pro výrobce nepřiměřený. Aby ho bylo možné dosáhnout, musely by výrazně vzrůst ceny agregátů a automobilů, což by mohlo následně způsobit ekonomické problémy nejen výrobců samotných, ale i hospodářské problémy některých evropských států a jejich obyvatel.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?