Přední evropské koncerny se postavily do čela boje s evropskou administrativou. Protivníky v ringu o zákazníky sjednotil záměr Evropské unie snížit obsah oxidu uhličitého ve výfukových plynech.
Podle posledních údajů je současná průměrná produkce CO2 167 gramů na kilometr jízdy. Evropská komise plánuje nastavit normovou hodnotu pro rok 2010 na pouhých 120 g/km.
BMW, Mercedes a VW, ke kterým se připojily koncerny GM a Ford, zaslaly nesouhlasný dopis Evropské komisi, kde uvedly, že takový limit je pro výrobce nepřiměřený. Aby ho bylo možné dosáhnout, musely by výrazně vzrůst ceny agregátů a automobilů, což by mohlo následně způsobit ekonomické problémy nejen výrobců samotných, ale i hospodářské problémy některých evropských států a jejich obyvatel.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?