S rostoucí paletou nabízených vozů jednotlivými automobilkami a koncerny se stává nalezení neotřelého designu stále těžším. Možná i právě proto se výrobci raději vrhli na oživování starých legend. Představovaný koncept jde však jinou cestou.
Počítačem zpracovaný koncept dvoumístného sportovního vozu vznikl jako kombinace nových a osvědčených směrů designu. Cílovou skupinou by byli obyvatelé měst, kteří nepotřebují vozem přesunout nic jiného než sebe, či druhou osobu, a to s požitkem z jízdy a obdivných pohledů.
Tvar vozu je inspirována hrotem šípu, čelo vkusně přechází k předním kolům a nahoře k hodně položenému čelnímu sklu. Maska zahrnuje LED světlomety a mohutné nasávací otvory pro chlazení motoru.
Tvar předního skla se skrytým sloupkem jakoby se odvolával na skla rychlých člunů či letadel, střecha se pak plynule svažuje k ostře ukončené zádi, jejíž tvar byl charakteristický pro starší sportovní vozy britské a italské provenience.
Zadnímu čelu dominují velké LED světlomety a koncovky výfuku. Dveře se otvírají klasickým způsobem, lepší nastupování umožňují výkroje střechy.
Biopalivem poháněný osmiválcový motor je navržen vpředu, hnaná by byla však tradičně kola zadní nápravy. Široká 20 palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami jsou kryta blatníky vystupujícími z karoserie a zdůrazňujícími tvar zmíněného hrotu šípu.
Z obecně známých technických vymožeností je u konceptu navržena navíc prosklená střecha, jež plynule reguluje množství světla dopadajícího do interiéru s ohledem na jeho teplotu, kterou tak napomáhá regulovat.
S výrobou konceptu se zatím nepočítá, ale v případě zájmu jsou autoři připraveni sportovní vůz pro výrobu připravit.
Foto: AV Design Forte
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.