S rostoucí paletou nabízených vozů jednotlivými automobilkami a koncerny se stává nalezení neotřelého designu stále těžším. Možná i právě proto se výrobci raději vrhli na oživování starých legend. Představovaný koncept jde však jinou cestou.
Počítačem zpracovaný koncept dvoumístného sportovního vozu vznikl jako kombinace nových a osvědčených směrů designu. Cílovou skupinou by byli obyvatelé měst, kteří nepotřebují vozem přesunout nic jiného než sebe, či druhou osobu, a to s požitkem z jízdy a obdivných pohledů.
Tvar vozu je inspirována hrotem šípu, čelo vkusně přechází k předním kolům a nahoře k hodně položenému čelnímu sklu. Maska zahrnuje LED světlomety a mohutné nasávací otvory pro chlazení motoru.
Tvar předního skla se skrytým sloupkem jakoby se odvolával na skla rychlých člunů či letadel, střecha se pak plynule svažuje k ostře ukončené zádi, jejíž tvar byl charakteristický pro starší sportovní vozy britské a italské provenience.
Zadnímu čelu dominují velké LED světlomety a koncovky výfuku. Dveře se otvírají klasickým způsobem, lepší nastupování umožňují výkroje střechy.
Biopalivem poháněný osmiválcový motor je navržen vpředu, hnaná by byla však tradičně kola zadní nápravy. Široká 20 palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami jsou kryta blatníky vystupujícími z karoserie a zdůrazňujícími tvar zmíněného hrotu šípu.
Z obecně známých technických vymožeností je u konceptu navržena navíc prosklená střecha, jež plynule reguluje množství světla dopadajícího do interiéru s ohledem na jeho teplotu, kterou tak napomáhá regulovat.
S výrobou konceptu se zatím nepočítá, ale v případě zájmu jsou autoři připraveni sportovní vůz pro výrobu připravit.
Foto: AV Design Forte
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?