V8 Vantage Roadster je čistokrevným sportovním vozem, automobilem, který dráždí smysly a poskytuje vzrušující jízdní vlastnosti.
Vantage Roadster k nepřekonatelnému pocitu vzduchu proudícího kolem řidiče v otevřeném voze přidává technologické inovace a perfekcionismus a zaručuje tak, že každá vyjížďka v tomto voze se stane nezapomenutelným zážitkem.
Vůz má skvělé proporce a nízký sebevědomý profil. Vantage Roadster je nekompromisně moderní a přitom stále ctí klasický styl vozů Aston Martin. Elegantní linie se snoubí s tradičním kvalitním zpracováním a nápadným stylem 21. století. Interiér je zpracován ručně a jsou v něm použity jen ty nejkvalitnější materiály.
Vantage Roadster bude, podobně jako další modely Aston Martin (Vanquish S, DB9 a V8 Vantage Coupe), vyráběn v Gaydonu ve Velké Británii.
DesignDesing modelu Vantage Roadster je elegantní a přitom nekompromisní, se citem pro detail jak uvnitř, tak zvenčí, a představuje to nejlepší mezi otevřenými sportovně zaměřenými vozy.
Vantage Roadster je posledním evolučním krokem ve spojení technologie a dílenského zpracování Aston Martin. Sedačky jsou ručně potahovány kůží, pod kapotou burácí ultramoderní, ručně montovaný osmiválec Aston Martin V8, vyráběný ve specializované motorárně v německém Cologne. Vantage Roadster je exkluzivní vůz využívající pokročilé technologie sportovních vozů.
Třívrstvá plátěná střecha, je-li natažena, dává vozu napjatý, agresivní vzhled. Linie vozu jsou čisté a elegantní, což podtrhují také kůží potažené hrby, zlepšující obtékání vzduchu a nacházející se za sedačkami. Tyto hrby tak vytvářejí unikátní přechod mezi interiérem a exteriérem vozu. I s nataženou střechou si vůz uchovává design kupé. Střecha je elegantně uschována pod zadním víkem a lze ji natáhnout nebo složit pouhým stiskem tlačítka na středové konzole. Celý proces skládání nebo natahování trvá jen 18 sekund a je zcela automatický. Tuto operaci je možno provádět i za jízdy, a to až do rychlosti 50km/h.
VýkonVantage Roadster byl spolu s V8 Vantage Coupe (představeným v roce 2005) od počátku vyvíjen samostatně, a sdílí také pro Aston Martin unikátní spojenou hliníkovou VH achitekturu, tvořící základ všech moderních vozů Aston Martin. K této struktuře byly přidány sofistikované materiály jako lehké slitiny, hořčík a kompozitní materiály, které tvoří karoserii a propůjčují vozu nízkou hmotnost a vysokou pevnost.
Řidič i spolujezdec sedí nízko, poblíž těžiště vozu, a mohou tak lépe vnímat reakce vozu na povely řidiče, což je obvykle možno prožít pouze v závodních vozech. Díky tomuto vzniká přímá sportovní vazba mezi řidičem a vozem.
Bez ohledu na přídavný mechanismus pro pvládání sklápěcí střechy a přídavné prvky pro zvýšení tuhosti karoserie se týmu návrhářů Aston Martin podařilo maximálně zredukovat nárůst hmotnosti vozu a zajistit tak agilitu a sportovní charakteristiku podobnou, jako u V8 Vantage Coupe. Délka vozu dosahuje 4.38 metru a Vantage Roadster tak zůstává nejen nejmenším modelem Aston Martin, ale také jedním z nejmenších vozů své třídy.
Vantage Roadster dává, díky pečlivému vývoji a návrhu, výjimečný výkon a dosahuje tak podobných vlastností, jako jeho sourozenec Vantage Coupe. Zrychlení z klidu na 100km/h dosáhne za 5,0 sekundy a jeho maximální rychlost činí 280km/h.
Vantage Roadster bude k dispozici se dvěma typy převodovek. Standardní bude rychle řadící šestirychlostní manuální převodovka Graziano, jejíž převodové stupně jsou naladěny speciálně podle charakteristiky motoru V8. Druhou volbou bude nová sportovní automatizovaná manuální převodovka Aston Martin Sportshift, která dovolí řidiči ultra-rychlé, ještě preciznější změny převodu pouhým stiskem ovládací páčky.
V8 Vantage Roadster by se měl začít prodávat ve druhém čtvrtletí roku 2007.
Foto: Aston Martin
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?