Aston Martin V8 Vantage roadster

Jan Fiala, 22. listopadu 2006, 18:05 Google+

V8 Vantage Roadster je čistokrevným sportovním vozem, automobilem, který dráždí smysly a poskytuje vzrušující jízdní vlastnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vantage V8

Vantage V8 | foto: Aston Martin

Sdílejte článek

Vantage Roadster k nepřekonatelnému pocitu vzduchu proudícího kolem řidiče v otevřeném voze přidává technologické inovace a perfekcionismus a zaručuje tak, že každá vyjížďka v tomto voze se stane nezapomenutelným zážitkem.

Vůz má skvělé proporce a nízký sebevědomý profil. Vantage Roadster je nekompromisně moderní a přitom stále ctí klasický styl vozů Aston Martin. Elegantní linie se snoubí s tradičním kvalitním zpracováním a nápadným stylem 21. století. Interiér je zpracován ručně a jsou v něm použity jen ty nejkvalitnější materiály.

Vantage Roadster bude, podobně jako další modely Aston Martin (Vanquish S, DB9 a V8 Vantage Coupe), vyráběn v Gaydonu ve Velké Británii.

Design
Desing modelu Vantage Roadster je elegantní a přitom nekompromisní, se citem pro detail jak uvnitř, tak zvenčí, a představuje to nejlepší mezi otevřenými sportovně zaměřenými vozy.

Vantage Roadster je posledním evolučním krokem ve spojení technologie a dílenského zpracování Aston Martin. Sedačky jsou ručně potahovány kůží, pod kapotou burácí ultramoderní, ručně montovaný osmiválec Aston Martin V8, vyráběný ve specializované motorárně v německém Cologne. Vantage Roadster je exkluzivní vůz využívající pokročilé technologie sportovních vozů.

Třívrstvá plátěná střecha, je-li natažena, dává vozu napjatý, agresivní vzhled. Linie vozu jsou čisté a elegantní, což podtrhují také kůží potažené hrby, zlepšující obtékání vzduchu a nacházející se za sedačkami. Tyto hrby tak vytvářejí unikátní přechod mezi interiérem a exteriérem vozu. I s nataženou střechou si vůz uchovává design kupé. Střecha je elegantně uschována pod zadním víkem a lze ji natáhnout nebo složit pouhým stiskem tlačítka na středové konzole. Celý proces skládání nebo natahování trvá jen 18 sekund a je zcela automatický. Tuto operaci je možno provádět i za jízdy, a to až do rychlosti 50km/h.

Výkon
Vantage Roadster byl spolu s V8 Vantage Coupe (představeným v roce 2005) od počátku vyvíjen samostatně, a sdílí také pro Aston Martin unikátní spojenou hliníkovou VH achitekturu, tvořící základ všech moderních vozů Aston Martin. K této struktuře byly přidány sofistikované materiály jako lehké slitiny, hořčík a kompozitní materiály, které tvoří karoserii a propůjčují vozu nízkou hmotnost a vysokou pevnost.

Řidič i spolujezdec sedí nízko, poblíž těžiště vozu, a mohou tak lépe vnímat reakce vozu na povely řidiče, což je obvykle možno prožít pouze v závodních vozech. Díky tomuto vzniká přímá sportovní vazba mezi řidičem a vozem.

Bez ohledu na přídavný mechanismus pro pvládání sklápěcí střechy a přídavné prvky pro zvýšení tuhosti karoserie se týmu návrhářů Aston Martin podařilo maximálně zredukovat nárůst hmotnosti vozu a zajistit tak agilitu a sportovní charakteristiku podobnou, jako u V8 Vantage Coupe. Délka vozu dosahuje 4.38 metru a Vantage Roadster tak zůstává nejen nejmenším modelem Aston Martin, ale také jedním z nejmenších vozů své třídy.

Vantage Roadster dává, díky pečlivému vývoji a návrhu, výjimečný výkon a dosahuje tak podobných vlastností, jako jeho sourozenec Vantage Coupe. Zrychlení z klidu na 100km/h dosáhne za 5,0 sekundy a jeho maximální rychlost činí 280km/h.

Vantage Roadster bude k dispozici se dvěma typy převodovek. Standardní bude rychle řadící šestirychlostní manuální převodovka Graziano, jejíž převodové stupně jsou naladěny speciálně podle charakteristiky motoru V8. Druhou volbou bude nová sportovní automatizovaná manuální převodovka Aston Martin Sportshift, která dovolí řidiči ultra-rychlé, ještě preciznější změny převodu pouhým stiskem ovládací páčky.

V8 Vantage Roadster by se měl začít prodávat ve druhém čtvrtletí roku 2007.

Foto: Aston Martin

Vytisknout

Diskuze: Aston Martin V8 Vantage roadster

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Roomster

Škoda Auto: výroba z říše snů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud