V8 Vantage Roadster je čistokrevným sportovním vozem, automobilem, který dráždí smysly a poskytuje vzrušující jízdní vlastnosti.
Vantage Roadster k nepřekonatelnému pocitu vzduchu proudícího kolem řidiče v otevřeném voze přidává technologické inovace a perfekcionismus a zaručuje tak, že každá vyjížďka v tomto voze se stane nezapomenutelným zážitkem.
Vůz má skvělé proporce a nízký sebevědomý profil. Vantage Roadster je nekompromisně moderní a přitom stále ctí klasický styl vozů Aston Martin. Elegantní linie se snoubí s tradičním kvalitním zpracováním a nápadným stylem 21. století. Interiér je zpracován ručně a jsou v něm použity jen ty nejkvalitnější materiály.
Vantage Roadster bude, podobně jako další modely Aston Martin (Vanquish S, DB9 a V8 Vantage Coupe), vyráběn v Gaydonu ve Velké Británii.
DesignDesing modelu Vantage Roadster je elegantní a přitom nekompromisní, se citem pro detail jak uvnitř, tak zvenčí, a představuje to nejlepší mezi otevřenými sportovně zaměřenými vozy.
Vantage Roadster je posledním evolučním krokem ve spojení technologie a dílenského zpracování Aston Martin. Sedačky jsou ručně potahovány kůží, pod kapotou burácí ultramoderní, ručně montovaný osmiválec Aston Martin V8, vyráběný ve specializované motorárně v německém Cologne. Vantage Roadster je exkluzivní vůz využívající pokročilé technologie sportovních vozů.
Třívrstvá plátěná střecha, je-li natažena, dává vozu napjatý, agresivní vzhled. Linie vozu jsou čisté a elegantní, což podtrhují také kůží potažené hrby, zlepšující obtékání vzduchu a nacházející se za sedačkami. Tyto hrby tak vytvářejí unikátní přechod mezi interiérem a exteriérem vozu. I s nataženou střechou si vůz uchovává design kupé. Střecha je elegantně uschována pod zadním víkem a lze ji natáhnout nebo složit pouhým stiskem tlačítka na středové konzole. Celý proces skládání nebo natahování trvá jen 18 sekund a je zcela automatický. Tuto operaci je možno provádět i za jízdy, a to až do rychlosti 50km/h.
VýkonVantage Roadster byl spolu s V8 Vantage Coupe (představeným v roce 2005) od počátku vyvíjen samostatně, a sdílí také pro Aston Martin unikátní spojenou hliníkovou VH achitekturu, tvořící základ všech moderních vozů Aston Martin. K této struktuře byly přidány sofistikované materiály jako lehké slitiny, hořčík a kompozitní materiály, které tvoří karoserii a propůjčují vozu nízkou hmotnost a vysokou pevnost.
Řidič i spolujezdec sedí nízko, poblíž těžiště vozu, a mohou tak lépe vnímat reakce vozu na povely řidiče, což je obvykle možno prožít pouze v závodních vozech. Díky tomuto vzniká přímá sportovní vazba mezi řidičem a vozem.
Bez ohledu na přídavný mechanismus pro pvládání sklápěcí střechy a přídavné prvky pro zvýšení tuhosti karoserie se týmu návrhářů Aston Martin podařilo maximálně zredukovat nárůst hmotnosti vozu a zajistit tak agilitu a sportovní charakteristiku podobnou, jako u V8 Vantage Coupe. Délka vozu dosahuje 4.38 metru a Vantage Roadster tak zůstává nejen nejmenším modelem Aston Martin, ale také jedním z nejmenších vozů své třídy.
Vantage Roadster dává, díky pečlivému vývoji a návrhu, výjimečný výkon a dosahuje tak podobných vlastností, jako jeho sourozenec Vantage Coupe. Zrychlení z klidu na 100km/h dosáhne za 5,0 sekundy a jeho maximální rychlost činí 280km/h.
Vantage Roadster bude k dispozici se dvěma typy převodovek. Standardní bude rychle řadící šestirychlostní manuální převodovka Graziano, jejíž převodové stupně jsou naladěny speciálně podle charakteristiky motoru V8. Druhou volbou bude nová sportovní automatizovaná manuální převodovka Aston Martin Sportshift, která dovolí řidiči ultra-rychlé, ještě preciznější změny převodu pouhým stiskem ovládací páčky.
V8 Vantage Roadster by se měl začít prodávat ve druhém čtvrtletí roku 2007.
Foto: Aston Martin
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.