V nejnovější studii počáteční kvality J.D.Power 2006 obsadil Hyundai 1. místo mezi neprémiovými značkami a celkové 3. místo hned za Porsche a Lexus.
Hyundai Tucson je nejlepším kompaktním všestranným vozidlem, dále ve svých kategoriích bodovali i Hyundai Elantra, Sonata, Grandeur a Hyundai Coupe . Značka Hyundai se v nejnovější studii počáteční kvality 2006 SM (Initial Quality Study - IQS), kterou každoročně realizuje renomovaná společnost J.D.Power and Associates, umístnila v Spojených státech na špici neprémiových automobilových značek. V celkovém pořadí (včetně tzv. prémiových značek) skončila na vynikajícím třetím místě, hned za značkami Porsche a Lexus, a upevnila si tak postavení mezi automobilovou elitou.
Výborné výsledky v mezinárodních statistikách kvality a spolehlivosti automobilů potvrzují obrovský pokrok, který za poslední roky Hyundai udělal. Oproti loňskému roku si polepšil o 11 bodů a po Porsche a Volvo zaznamenal největší meziroční nárůst. Studie počáteční kvality (IQS) se v automobilovém průmyslu používá jako měřítko kvality nových vozidel po 90 dnech ode dne nákupu vozidla. Z výsledků studie vyplývá, že výrobci automobilů mohou dosahovat výrazných rozdílů v kvalitě zpracování a kvalitě výroby. Hyundai zaznamenal vyrovnané skóre v obou parametrech. Mezi značky, u kterých se vyskytl nejnižší počet poruch a nedostatků, se zařadili BMW, Chrysler, Hyundai, Lexus, Porsche a Toyota. Mezi značky s nejmenšími problémy se zpracováním, patří GMC, Hyundai, Jaguar, Lexus, Nissan a Porsche.
Velmi dobře se daří i jednotlivým modelům značky Hyundai. V kategorii kompaktních všestranných vozidel se na prvním místě umístil Hyundai Tucson, který byl už v loňském roce oceněný titulem "nejkvalitnější model, jehož výroba začala v r.2005" (J.D.Power and Associates).Ve svých kategoriích se v první trojici nejlepších umístnila i čtveřice dalších modelů Hyundai - nová Sonata, Grandeur, Elantra a Coupe.
Značka Hyundai získává stále dominantnější postavení mezi světovými výrobci automobilů. Hyundai se v posledních letech systematicky věnuje zvyšování kvality, která má za následek i zvyšování důvěry ve značku a s tím spojený nárůst prodejů. Hyundai-Kia je dnes již šestým automobilovým výrobcem na světe a do roku 2010 má ambice obsadit pátou příčku.
Hodnocení IQS 2006 podle segmentůSubkompaktní vozy1. Kia Rio/Rio Cinco a Suzuki Aerio(společné ocenění)2. Scion xA Kompaktní vozidla1. Toyota Corolla2. HYUNDAI Elantra3. Honda Civic Kompaktní sportovní vozy1. Mazda MX-5 Miata2. HYUNDAI Coupe3. Scion tC Kompaktní luxusní sportovní vozy1. Porsche Cayman2. Honda S20003. Porsche Boxster Luxusní vozy1. Lexus IS 250/IS 3502. Lincoln Zephyr3. Acura TL Vozy vyšší střední třídy1. Lexus ES 3302. Infiniti M-Series (spoločné ocenenie)2. Jaguar S-Type (spoločné ocenenie) Velké luxusní vozy1. Lexus LS 4302. Audi A83. BMW 7 Luxusní sportovní vozy1. Lexus SC 4302. Porsche 9113. Chevrolet Corvette a Mercedes-Benz SL-Class (spoločné ocenenie) Střední třída sportovních vozů1. Toyota Solara2. Ford Mustang3. Chevrolet Monte Carlo Střední třída vozidel1. Toyota Camry2. Honda Accord3. HYUNDAI Sonata Velké vozy1. Pontiac Grand Prix2. HYUNDAI Grandeur3. Nissan Maxima
Zdroj: J.D. Power and Associates, Studie počáteční kvality 2006SM
Hodnocení IQS 2006 podle segmentůTruck/Všestranné vozy (MAV)
Kompaktní MAV1. HYUNDAI Tucson2. Honda CR-V3. Nissan Xterra Střední MAV1. Toyota Highlander2. Buick Rainier3. Toyota 4Runner Velká MAV1. Toyota Sequoia2. GMC Yukon3. Chevrolet Tahoe Střední luxusní MAV1. Lexus GX 4702. Volvo XC703. Lexus RX 330/RX 400h Velké luxusní MAV1. Lexus LX 4702. Lincoln Mark LT3. HUMMER H2 Velké vozy typu pick up1. Chevrolet Silverado LD2. Chevrolet Silverado HD a GMC Sierra HD (spoločné hodnotenie) Střední vozy typu pick up1. Ford Ranger2. Honda Ridgeline a Subara Baja (spoločné ocenenie) Vany1. Chrysler Town & Country2. GMC Savana3. Dodge Caravan
Zdroj: J.D. Power and Associates, Studie počáteční kvality 2006SM, Hyundai
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?