Nedávná studie Univerzity v Sussexu potvrzuje, že telefonování v autě není bezpečné.
Při telefonování v autě je povinné používat hands-free sady. Kromě toho, že při tomto způsobu komuniakce vypadáte jako byste trpěli samomluvou, nevěnujete řízení dostatek pozornosti, což je mnohem zásadnější problém.
Průzkum susexské univerzity dokazuje, že používání hands-free sad v autě není ani v nejmenším bezpečnější, než telefonování s mobilním přístrojem v ruce. Dr. Graham Hole na základě výzkumu tvrdí, že řidiči věnují řízení a dění v okolí vozu mnohem méně pozornosti, než by bylo potřeba, a myslí si, že telefonování v autě by se mělo zakázat úplně.
Tím se potvrdily starší výsledky jiných průzkumů, při nichž se zjistilo, že telefonující řidiči nabourají s pravděpodobností čtyřikrát vyšší, než řidiči věnující se řízení naplno. Představitelé motorsitických sdružení souhlasí s tím, že za volantem by se mělo telefonovat co nejméně a jen v nutných případech, ale současně se domnívají, že pokoušet se prosadit úplný zákaz volání za volantem, včetně používání hands-free sad, je nesmyslné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.