Nedávná studie Univerzity v Sussexu potvrzuje, že telefonování v autě není bezpečné.
Při telefonování v autě je povinné používat hands-free sady. Kromě toho, že při tomto způsobu komuniakce vypadáte jako byste trpěli samomluvou, nevěnujete řízení dostatek pozornosti, což je mnohem zásadnější problém.
Průzkum susexské univerzity dokazuje, že používání hands-free sad v autě není ani v nejmenším bezpečnější, než telefonování s mobilním přístrojem v ruce. Dr. Graham Hole na základě výzkumu tvrdí, že řidiči věnují řízení a dění v okolí vozu mnohem méně pozornosti, než by bylo potřeba, a myslí si, že telefonování v autě by se mělo zakázat úplně.
Tím se potvrdily starší výsledky jiných průzkumů, při nichž se zjistilo, že telefonující řidiči nabourají s pravděpodobností čtyřikrát vyšší, než řidiči věnující se řízení naplno. Představitelé motorsitických sdružení souhlasí s tím, že za volantem by se mělo telefonovat co nejméně a jen v nutných případech, ale současně se domnívají, že pokoušet se prosadit úplný zákaz volání za volantem, včetně používání hands-free sad, je nesmyslné.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.