Netelefonujte za volantem

Jana Michlová, 22. října 2006, 13:16 Google+

Nedávná studie Univerzity v Sussexu potvrzuje, že telefonování v autě není bezpečné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Při telefonování v autě je povinné používat hands-free sady. Kromě toho, že při tomto způsobu komuniakce vypadáte jako byste trpěli samomluvou, nevěnujete řízení dostatek pozornosti, což je mnohem zásadnější problém.

Průzkum susexské univerzity dokazuje, že používání hands-free sad v autě není ani v nejmenším bezpečnější, než telefonování s mobilním přístrojem v ruce. Dr. Graham Hole na základě výzkumu tvrdí, že řidiči věnují řízení a dění v okolí vozu mnohem méně pozornosti, než by bylo potřeba, a myslí si, že telefonování v autě by se mělo zakázat úplně.

Tím se potvrdily starší výsledky jiných průzkumů, při nichž se zjistilo, že telefonující řidiči nabourají s pravděpodobností čtyřikrát vyšší, než řidiči věnující se řízení naplno. Představitelé motorsitických sdružení souhlasí s tím, že za volantem by se mělo telefonovat co nejméně a jen v nutných případech, ale současně se domnívají, že pokoušet se prosadit úplný zákaz volání za volantem, včetně používání hands-free sad, je nesmyslné.

Vytisknout

Diskuze: Netelefonujte za volantem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

reklama

Doporučujeme

CCX

První švédský Koenigsegg CCX naboural

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud