Nedávná studie Univerzity v Sussexu potvrzuje, že telefonování v autě není bezpečné.
Při telefonování v autě je povinné používat hands-free sady. Kromě toho, že při tomto způsobu komuniakce vypadáte jako byste trpěli samomluvou, nevěnujete řízení dostatek pozornosti, což je mnohem zásadnější problém.
Průzkum susexské univerzity dokazuje, že používání hands-free sad v autě není ani v nejmenším bezpečnější, než telefonování s mobilním přístrojem v ruce. Dr. Graham Hole na základě výzkumu tvrdí, že řidiči věnují řízení a dění v okolí vozu mnohem méně pozornosti, než by bylo potřeba, a myslí si, že telefonování v autě by se mělo zakázat úplně.
Tím se potvrdily starší výsledky jiných průzkumů, při nichž se zjistilo, že telefonující řidiči nabourají s pravděpodobností čtyřikrát vyšší, než řidiči věnující se řízení naplno. Představitelé motorsitických sdružení souhlasí s tím, že za volantem by se mělo telefonovat co nejméně a jen v nutných případech, ale současně se domnívají, že pokoušet se prosadit úplný zákaz volání za volantem, včetně používání hands-free sad, je nesmyslné.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?