Čerstvě po svém vítězství v Le Mans s dieselovým desetiválcem R10 Audi odhalilo svùj plán dát 6.0 litrový naftový agregát V12 do svého modelu Q7.
Mamutí agregát 6,0 V12 TDI dává výkon rovných 500 koní (367 kW) a točivý moment vrcholí mezi 1750 až 3000 otáčkami/minutu hodnotou 1000 Nm. Tato hodnota však musela být omezena, protože více by šestirychlostní automatická převodovka ZF, kterou je Q7 vybavena, nezvládla. Nicméně je to stále dost, aby Audi urvalo s tímto motorem titul nejsilnějšího naftového motoru v sériovém autě. Audi Q7 vybavené tímto motorem dosáhne rychlostí 100 km/hod po 5.5 vteřinách. Dvanáctiválec můžete poznat také podle toho, že Q7 s tímto motorem bude mít keramické brzdy a světla sestavená z LED diod.
Q7 V12 TDI bude v prodeji od poloviny roku 2007 a představen bude na pařížském autosalonu, který začíná koncem září. Motor je v podstatě složený ze stejných komponent jako 3.0 litrové V6 TDI, používá systém vstřikování common-rail (zapomeňte na traktorovitý systém čerpadlo - tryska) s tlaky až 200 MPa a piezo elektrické vstřikovače.
Foto: Audi press
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?