Čerstvě po svém vítězství v Le Mans s dieselovým desetiválcem R10 Audi odhalilo svùj plán dát 6.0 litrový naftový agregát V12 do svého modelu Q7.
Mamutí agregát 6,0 V12 TDI dává výkon rovných 500 koní (367 kW) a točivý moment vrcholí mezi 1750 až 3000 otáčkami/minutu hodnotou 1000 Nm. Tato hodnota však musela být omezena, protože více by šestirychlostní automatická převodovka ZF, kterou je Q7 vybavena, nezvládla. Nicméně je to stále dost, aby Audi urvalo s tímto motorem titul nejsilnějšího naftového motoru v sériovém autě. Audi Q7 vybavené tímto motorem dosáhne rychlostí 100 km/hod po 5.5 vteřinách. Dvanáctiválec můžete poznat také podle toho, že Q7 s tímto motorem bude mít keramické brzdy a světla sestavená z LED diod.
Q7 V12 TDI bude v prodeji od poloviny roku 2007 a představen bude na pařížském autosalonu, který začíná koncem září. Motor je v podstatě složený ze stejných komponent jako 3.0 litrové V6 TDI, používá systém vstřikování common-rail (zapomeňte na traktorovitý systém čerpadlo - tryska) s tlaky až 200 MPa a piezo elektrické vstřikovače.
Foto: Audi press
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.