Čerstvě po svém vítězství v Le Mans s dieselovým desetiválcem R10 Audi odhalilo svùj plán dát 6.0 litrový naftový agregát V12 do svého modelu Q7.
Mamutí agregát 6,0 V12 TDI dává výkon rovných 500 koní (367 kW) a točivý moment vrcholí mezi 1750 až 3000 otáčkami/minutu hodnotou 1000 Nm. Tato hodnota však musela být omezena, protože více by šestirychlostní automatická převodovka ZF, kterou je Q7 vybavena, nezvládla. Nicméně je to stále dost, aby Audi urvalo s tímto motorem titul nejsilnějšího naftového motoru v sériovém autě. Audi Q7 vybavené tímto motorem dosáhne rychlostí 100 km/hod po 5.5 vteřinách. Dvanáctiválec můžete poznat také podle toho, že Q7 s tímto motorem bude mít keramické brzdy a světla sestavená z LED diod.
Q7 V12 TDI bude v prodeji od poloviny roku 2007 a představen bude na pařížském autosalonu, který začíná koncem září. Motor je v podstatě složený ze stejných komponent jako 3.0 litrové V6 TDI, používá systém vstřikování common-rail (zapomeňte na traktorovitý systém čerpadlo - tryska) s tlaky až 200 MPa a piezo elektrické vstřikovače.
Foto: Audi press
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.