V kalifornii byl představen první model designerské firmy Studiotorino, Gustavo Alkmim Lemura spolu s mladým brazilským návrhářem studujícím evropský design v Turíně zveřejnili coupe s názvem RK.
Základní myšlenky a filozofie Studiotorina jsou vytvářeny především na papíře nebo v elektronické podobě. RK coupé s označením C1/1 vychází, jak je na první pohled jasné, z Porsche Caymanu. Proměnou však prošla téměř každá část vozu, nejprve byly rozšířeny zadní blatníky a prahy s difuzorem, zadní část je v duchu Porsche 904 a Dina GT246, přední část dostala nový nárazník. Vše je podtrženo jedinečnou inkoustově červenou barvou se 14-ti vrstvami laku, v kombinaci s černými litými koly působí celek velmi vyváženě.
Krom štítků s logem Studiotorino naleznete na motoru a křidélku název Ruf Automobile, někteří z vás už asi tuší co je pod kapotou tohoto skvostu, ano firma Ruf si pohrála s motorem a výsledkem je přeplňovaný 3,8 litr s 323kw / 440koní a krouťákem 501N.m. Ptáte se na maximální rychlost? 300 km/h není žádný problém, hodnota zrychlení se pyšní 4,3s a čtvrmíli zvládá za 13s. Tím to ovšem nekončí, zákazník si může vybrat mezi atmosférickým motorem, kompresorem či turbodmychadlem.
Úpravou prošly také brzdy, podvozek a aerodynamika. Interiér je kompletně v kůži, skořepinové sportovní sedačky vás pevně obepnou. Barevné odstíny interiéru firma Studiotorino ručně vyrobí dle přání zákazníka a Ruf poskytne libovolnou výbavu. Produkce RK coupe je však omezena na 49ks a většina z nich je již zadaná.
zdroj: Autoindex.org
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.