V kalifornii byl představen první model designerské firmy Studiotorino, Gustavo Alkmim Lemura spolu s mladým brazilským návrhářem studujícím evropský design v Turíně zveřejnili coupe s názvem RK.
Základní myšlenky a filozofie Studiotorina jsou vytvářeny především na papíře nebo v elektronické podobě. RK coupé s označením C1/1 vychází, jak je na první pohled jasné, z Porsche Caymanu. Proměnou však prošla téměř každá část vozu, nejprve byly rozšířeny zadní blatníky a prahy s difuzorem, zadní část je v duchu Porsche 904 a Dina GT246, přední část dostala nový nárazník. Vše je podtrženo jedinečnou inkoustově červenou barvou se 14-ti vrstvami laku, v kombinaci s černými litými koly působí celek velmi vyváženě.
Krom štítků s logem Studiotorino naleznete na motoru a křidélku název Ruf Automobile, někteří z vás už asi tuší co je pod kapotou tohoto skvostu, ano firma Ruf si pohrála s motorem a výsledkem je přeplňovaný 3,8 litr s 323kw / 440koní a krouťákem 501N.m. Ptáte se na maximální rychlost? 300 km/h není žádný problém, hodnota zrychlení se pyšní 4,3s a čtvrmíli zvládá za 13s. Tím to ovšem nekončí, zákazník si může vybrat mezi atmosférickým motorem, kompresorem či turbodmychadlem.
Úpravou prošly také brzdy, podvozek a aerodynamika. Interiér je kompletně v kůži, skořepinové sportovní sedačky vás pevně obepnou. Barevné odstíny interiéru firma Studiotorino ručně vyrobí dle přání zákazníka a Ruf poskytne libovolnou výbavu. Produkce RK coupe je však omezena na 49ks a většina z nich je již zadaná.
zdroj: Autoindex.org
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?