Na newyorském autosalonu prezentuje studio designu patřící Toyotě další z variací na oblíbené téma sportovního vozu pro volný čas a zábavu.
Dvoudveřové čtyřmístné kupé měří na délku 4400 mm, přičemž rozvor náprav 2700 mm dává vnitřnímu prostoru pro celou posádku slušnou dimenzi. Zadní sedadlo navozuje pocit menší domácí sedačky v obývacím pokoji.
Nízké karoserii s nahoru vyklápěnými dveřmi nechybí dravý vzhled, který umocňují velké plochy laku v kontrastu s menší plochou zasklení. Kokpit je však dostatečně propojen s exteriérem přes prosklenou střechu. Zajímavě řešený je přístup do nevelkého zavazadlového prostoru nad zadní nápravou, jenž je propojen s interiérem. Rozhodně pak zaujmou dvě koncovky výfuku nad zadním deflektorem. Nečekaně konzervativním byl zvolený agregát, jedná se o benzínový čtyřválec o objemu 2400 ccm.
Koncept FUSE se vyznačuje hravostí v mnoha detailech, počínaje vybaveností pro cestující a konče individualistickými prvky pro řidiče. Menší integrované obrazovky přímo v palubní desce nabízí spolucestujícímu sledování televizních stanic, DVD či hraní videoher.
Foto: Toyota
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?