Na newyorském autosalonu prezentuje studio designu patřící Toyotě další z variací na oblíbené téma sportovního vozu pro volný čas a zábavu.
Dvoudveřové čtyřmístné kupé měří na délku 4400 mm, přičemž rozvor náprav 2700 mm dává vnitřnímu prostoru pro celou posádku slušnou dimenzi. Zadní sedadlo navozuje pocit menší domácí sedačky v obývacím pokoji.
Nízké karoserii s nahoru vyklápěnými dveřmi nechybí dravý vzhled, který umocňují velké plochy laku v kontrastu s menší plochou zasklení. Kokpit je však dostatečně propojen s exteriérem přes prosklenou střechu. Zajímavě řešený je přístup do nevelkého zavazadlového prostoru nad zadní nápravou, jenž je propojen s interiérem. Rozhodně pak zaujmou dvě koncovky výfuku nad zadním deflektorem. Nečekaně konzervativním byl zvolený agregát, jedná se o benzínový čtyřválec o objemu 2400 ccm.
Koncept FUSE se vyznačuje hravostí v mnoha detailech, počínaje vybaveností pro cestující a konče individualistickými prvky pro řidiče. Menší integrované obrazovky přímo v palubní desce nabízí spolucestujícímu sledování televizních stanic, DVD či hraní videoher.
Foto: Toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.