Jedná se o zajímavý koncept, který provázel japonskou automobilku při vývoji ekologických alternativních hnacích jednotek.
O Alessandro Voltovi jste určitě slyšeli při hodinách fyziky. Voltův sloup byl v roce 1800 základem a prototypem později zkonstruovaných galvanický článků. Převzetí jeho jména do názvu studie z roku 2004 symbolizovalo alternativní zdroj pohonu sportovního vozu vedle tradičního spalovacího motoru.
Atraktivní sportovní karosérii navrhl Giugiaro, materiálem jsou lehká a pevná uhlíková vlákna. O pohon se stará 480 koní hybridního motoru tvořeného šestiválcem o objemu 3300 ccm a elektromotorů pro každou nápravu. Kromě zrychlení z nuly na sto ve čtyřech vteřinách slibovalo použití tohoto řešení nevšední pružnost motoru, ale především úsporu paliva a dlouhý dojezd.
Další zajímavostí, která však dosud nedošla svého uplatnění, byla možnost přesunutí řízení před kteréhokoliv z pasažérů na třech sedadlech situovaných vedle sebe...
Foto: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.