Jedná se o zajímavý koncept, který provázel japonskou automobilku při vývoji ekologických alternativních hnacích jednotek.
O Alessandro Voltovi jste určitě slyšeli při hodinách fyziky. Voltův sloup byl v roce 1800 základem a prototypem později zkonstruovaných galvanický článků. Převzetí jeho jména do názvu studie z roku 2004 symbolizovalo alternativní zdroj pohonu sportovního vozu vedle tradičního spalovacího motoru.
Atraktivní sportovní karosérii navrhl Giugiaro, materiálem jsou lehká a pevná uhlíková vlákna. O pohon se stará 480 koní hybridního motoru tvořeného šestiválcem o objemu 3300 ccm a elektromotorů pro každou nápravu. Kromě zrychlení z nuly na sto ve čtyřech vteřinách slibovalo použití tohoto řešení nevšední pružnost motoru, ale především úsporu paliva a dlouhý dojezd.
Další zajímavostí, která však dosud nedošla svého uplatnění, byla možnost přesunutí řízení před kteréhokoliv z pasažérů na třech sedadlech situovaných vedle sebe...
Foto: Toyota
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?