Jedná se o zajímavý koncept, který provázel japonskou automobilku při vývoji ekologických alternativních hnacích jednotek.
O Alessandro Voltovi jste určitě slyšeli při hodinách fyziky. Voltův sloup byl v roce 1800 základem a prototypem později zkonstruovaných galvanický článků. Převzetí jeho jména do názvu studie z roku 2004 symbolizovalo alternativní zdroj pohonu sportovního vozu vedle tradičního spalovacího motoru.
Atraktivní sportovní karosérii navrhl Giugiaro, materiálem jsou lehká a pevná uhlíková vlákna. O pohon se stará 480 koní hybridního motoru tvořeného šestiválcem o objemu 3300 ccm a elektromotorů pro každou nápravu. Kromě zrychlení z nuly na sto ve čtyřech vteřinách slibovalo použití tohoto řešení nevšední pružnost motoru, ale především úsporu paliva a dlouhý dojezd.
Další zajímavostí, která však dosud nedošla svého uplatnění, byla možnost přesunutí řízení před kteréhokoliv z pasažérů na třech sedadlech situovaných vedle sebe...
Foto: Toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.