Americký General Motors má přes restrukturalizační programy finanční problémy i nadále. Ztrátovost kompenzuje i prodejem svého majetku.
Vedení GM a především její CEO Rick Wagoner se dostali do vážné kritiky za neschopnost snížit hrozivé roční ztráty, navíc udaných 8,6 miliardy dolarů narostlo po upozornění na špatně vedené účetnictví na 10,6 miliardy USD.
Agentura Reuters zveřejnila mezitím informaci o definitivním ladění prodeje balíku 7,9 % akcií japonské Isuzu Motors, které dosud GM kontroloval. Za 300 milionů dolarů má přejít 3,5 % akcií Mitsubishi, 3,5 % investiční společnosti Itochu a zbývající část bance Mizuho.
Dochází tak k rozpadu 35 let fungující kooperace na poli nákladních a užitkových vozů, přesto věří vedení GM v pokračování úzké spolupráce i nadále.
Foto: Cadillac
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?