Americký General Motors má přes restrukturalizační programy finanční problémy i nadále. Ztrátovost kompenzuje i prodejem svého majetku.
Vedení GM a především její CEO Rick Wagoner se dostali do vážné kritiky za neschopnost snížit hrozivé roční ztráty, navíc udaných 8,6 miliardy dolarů narostlo po upozornění na špatně vedené účetnictví na 10,6 miliardy USD.
Agentura Reuters zveřejnila mezitím informaci o definitivním ladění prodeje balíku 7,9 % akcií japonské Isuzu Motors, které dosud GM kontroloval. Za 300 milionů dolarů má přejít 3,5 % akcií Mitsubishi, 3,5 % investiční společnosti Itochu a zbývající část bance Mizuho.
Dochází tak k rozpadu 35 let fungující kooperace na poli nákladních a užitkových vozů, přesto věří vedení GM v pokračování úzké spolupráce i nadále.
Foto: Cadillac
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.