Americký General Motors má přes restrukturalizační programy finanční problémy i nadále. Ztrátovost kompenzuje i prodejem svého majetku.
Vedení GM a především její CEO Rick Wagoner se dostali do vážné kritiky za neschopnost snížit hrozivé roční ztráty, navíc udaných 8,6 miliardy dolarů narostlo po upozornění na špatně vedené účetnictví na 10,6 miliardy USD.
Agentura Reuters zveřejnila mezitím informaci o definitivním ladění prodeje balíku 7,9 % akcií japonské Isuzu Motors, které dosud GM kontroloval. Za 300 milionů dolarů má přejít 3,5 % akcií Mitsubishi, 3,5 % investiční společnosti Itochu a zbývající část bance Mizuho.
Dochází tak k rozpadu 35 let fungující kooperace na poli nákladních a užitkových vozů, přesto věří vedení GM v pokračování úzké spolupráce i nadále.
Foto: Cadillac
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.