Americký General Motors má přes restrukturalizační programy finanční problémy i nadále. Ztrátovost kompenzuje i prodejem svého majetku.
Vedení GM a především její CEO Rick Wagoner se dostali do vážné kritiky za neschopnost snížit hrozivé roční ztráty, navíc udaných 8,6 miliardy dolarů narostlo po upozornění na špatně vedené účetnictví na 10,6 miliardy USD.
Agentura Reuters zveřejnila mezitím informaci o definitivním ladění prodeje balíku 7,9 % akcií japonské Isuzu Motors, které dosud GM kontroloval. Za 300 milionů dolarů má přejít 3,5 % akcií Mitsubishi, 3,5 % investiční společnosti Itochu a zbývající část bance Mizuho.
Dochází tak k rozpadu 35 let fungující kooperace na poli nákladních a užitkových vozů, přesto věří vedení GM v pokračování úzké spolupráce i nadále.
Foto: Cadillac
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?