Výrobce sportovních vozů za přijatelnou cenu se pustil do pro něj neznámé oblasti s modelem Load Lugga a reaguje na zvyšující se oblibu vozů pickup se sportovním nádechem.
Model Load Lugga je odvozen ze známého Lotusu Elise a na první pohled je prakticky k nerozeznání. I nadále zůstává hlavním faktorem vozu jeho sportovní podvozek, výborné jízdní vlastnosti a působivý výkon, jenž má zrychlit novou čtyřkolku na 100 km/h ve třech vteřinách.
Vůz s hliníkovou karosérií je vybaven vlastním lehkým turbodieselem a Lotus zkonstruoval také svůj pohon všech čtyř kol, jímž je Load Lugga jako první z Lotusů vybaven. Nad zadními koly vznikl úložný prostor, který je však ve srovnání s klasickými vozy pickup nepoměrně menší.
Aby Load Lugga dostál svému poslání, přibyly na střeše nosníky a na zádi sportovního vozu konstrukce závěsného zařízení pro připojení přívěsného vozíku. Sám výrobce přiznává, že jde o derivaci sportovního dvoumístného vozu, nikoli plnohodnotný pickup, přesto s ním mohou budoucí vlastníci dovézt na pláž surfové prkno a nějaký ten karavan.
Pokud však pojedete jen s kreditní kartou, doporučuje výrobce naplnit připravené pryžové vaky v zadní části vozu vodou, aby dosáhl Load Lugga správného rozložení váhy a optimálních jízdních vlastností.
Místem určení je samozřejmě USA a výrobce plánuje prodat za Atlantikem do konce roku 200 těchto vozů.
Foto: Lotus Media Centre
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.