Výrobce sportovních vozů za přijatelnou cenu se pustil do pro něj neznámé oblasti s modelem Load Lugga a reaguje na zvyšující se oblibu vozů pickup se sportovním nádechem.
Model Load Lugga je odvozen ze známého Lotusu Elise a na první pohled je prakticky k nerozeznání. I nadále zůstává hlavním faktorem vozu jeho sportovní podvozek, výborné jízdní vlastnosti a působivý výkon, jenž má zrychlit novou čtyřkolku na 100 km/h ve třech vteřinách.
Vůz s hliníkovou karosérií je vybaven vlastním lehkým turbodieselem a Lotus zkonstruoval také svůj pohon všech čtyř kol, jímž je Load Lugga jako první z Lotusů vybaven. Nad zadními koly vznikl úložný prostor, který je však ve srovnání s klasickými vozy pickup nepoměrně menší.
Aby Load Lugga dostál svému poslání, přibyly na střeše nosníky a na zádi sportovního vozu konstrukce závěsného zařízení pro připojení přívěsného vozíku. Sám výrobce přiznává, že jde o derivaci sportovního dvoumístného vozu, nikoli plnohodnotný pickup, přesto s ním mohou budoucí vlastníci dovézt na pláž surfové prkno a nějaký ten karavan.
Pokud však pojedete jen s kreditní kartou, doporučuje výrobce naplnit připravené pryžové vaky v zadní části vozu vodou, aby dosáhl Load Lugga správného rozložení váhy a optimálních jízdních vlastností.
Místem určení je samozřejmě USA a výrobce plánuje prodat za Atlantikem do konce roku 200 těchto vozů.
Foto: Lotus Media Centre
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.