Výrobce sportovních vozů za přijatelnou cenu se pustil do pro něj neznámé oblasti s modelem Load Lugga a reaguje na zvyšující se oblibu vozů pickup se sportovním nádechem.
Model Load Lugga je odvozen ze známého Lotusu Elise a na první pohled je prakticky k nerozeznání. I nadále zůstává hlavním faktorem vozu jeho sportovní podvozek, výborné jízdní vlastnosti a působivý výkon, jenž má zrychlit novou čtyřkolku na 100 km/h ve třech vteřinách.
Vůz s hliníkovou karosérií je vybaven vlastním lehkým turbodieselem a Lotus zkonstruoval také svůj pohon všech čtyř kol, jímž je Load Lugga jako první z Lotusů vybaven. Nad zadními koly vznikl úložný prostor, který je však ve srovnání s klasickými vozy pickup nepoměrně menší.
Aby Load Lugga dostál svému poslání, přibyly na střeše nosníky a na zádi sportovního vozu konstrukce závěsného zařízení pro připojení přívěsného vozíku. Sám výrobce přiznává, že jde o derivaci sportovního dvoumístného vozu, nikoli plnohodnotný pickup, přesto s ním mohou budoucí vlastníci dovézt na pláž surfové prkno a nějaký ten karavan.
Pokud však pojedete jen s kreditní kartou, doporučuje výrobce naplnit připravené pryžové vaky v zadní části vozu vodou, aby dosáhl Load Lugga správného rozložení váhy a optimálních jízdních vlastností.
Místem určení je samozřejmě USA a výrobce plánuje prodat za Atlantikem do konce roku 200 těchto vozů.
Foto: Lotus Media Centre
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.