Poptávka po turbodieselových motorech i nadále roste a podle posledních informací je mezi své hnací agregáty zařadí i italský výrobce sportovních luxusních vozů Maserati.
Vedení společnosti jedná s VW Group o dodávce špičkového desetiválce TDI pro úspěšný model Quattroporte, který by však Italové dále upravovali, aby více splňoval nároky na sportovní charakter značky.
Šlo by pravděpodobně o snížení hmotnosti agregátu použitím lehčích materiálů, zásadní úpravu řídící jednotky a systému vstřikování. Cílem je zvýšit ještě více točivý moment motoru v nízkých otáčkách a současně poskytnout řidiči velký výkon i v otáčkách vyšších.
Po Jaguaru a Bentley je tak Maserati další automobilkou, která začne nabízet i vznětové motory, které jsou dnes pro úspěch na evropských trzích nezbytné.
Foto: Maserati
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?