Poptávka po turbodieselových motorech i nadále roste a podle posledních informací je mezi své hnací agregáty zařadí i italský výrobce sportovních luxusních vozů Maserati.
Vedení společnosti jedná s VW Group o dodávce špičkového desetiválce TDI pro úspěšný model Quattroporte, který by však Italové dále upravovali, aby více splňoval nároky na sportovní charakter značky.
Šlo by pravděpodobně o snížení hmotnosti agregátu použitím lehčích materiálů, zásadní úpravu řídící jednotky a systému vstřikování. Cílem je zvýšit ještě více točivý moment motoru v nízkých otáčkách a současně poskytnout řidiči velký výkon i v otáčkách vyšších.
Po Jaguaru a Bentley je tak Maserati další automobilkou, která začne nabízet i vznětové motory, které jsou dnes pro úspěch na evropských trzích nezbytné.
Foto: Maserati
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.