Poptávka po turbodieselových motorech i nadále roste a podle posledních informací je mezi své hnací agregáty zařadí i italský výrobce sportovních luxusních vozů Maserati.
Vedení společnosti jedná s VW Group o dodávce špičkového desetiválce TDI pro úspěšný model Quattroporte, který by však Italové dále upravovali, aby více splňoval nároky na sportovní charakter značky.
Šlo by pravděpodobně o snížení hmotnosti agregátu použitím lehčích materiálů, zásadní úpravu řídící jednotky a systému vstřikování. Cílem je zvýšit ještě více točivý moment motoru v nízkých otáčkách a současně poskytnout řidiči velký výkon i v otáčkách vyšších.
Po Jaguaru a Bentley je tak Maserati další automobilkou, která začne nabízet i vznětové motory, které jsou dnes pro úspěch na evropských trzích nezbytné.
Foto: Maserati
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?