Letošním vítězem ankety “Auto roku 2006“, pořádané Klubem motoristických novinářů a Svazem dovozců automobilů, je Nový Ford Focus.
Včera o tom v přímém přenosu televize Prima rozhodla 29členná odborná porota složená z předních českých motoristických novinářů.
Nový Ford Focus získal celkový počet 185 bodů, které mu zajistilo jasné vítězství. Na druhém místě se pak s počtem 145 bodů umístila Honda Civic. Třetí příčku obsadilo BMW řady 3 se 136 body. Na čtvrté pozici skončila Suzuki Swift (122 bodů) a páté místo obsadil Renault Clio se 112 body.
„To, že Ford Focus zvítězil, je jen dalším potvrzením již všeobecně známé skutečnosti, že tento automobil je v souhrnu svých vlastností jednoznačně nejlepším vozem ve své třídě. Svým triumfem navázal Nový Focus na úspěch svého předchůdce, Fordu Focus první generace, který byl vyhlášen českým autem roku 1999,“ komentoval vítězství Dušan Fornůsek, marketingový ředitel FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.
Do soutěže bylo celkově přihlášeno 34 vozů, které byly v uplynulém roce uvedeny na český trh. O první místo pak bojovalo pět finalistů, mezi které rozděloval každý z odborných porotců 25 bodů.
Ford Focus je na českém trhu k dostání ve tří-, čtyř- a pětidveřové verzi, dále doplněné o verze kombi a nabídkou velkoprostorového Focusu C-Max. Na konci minulého roku pak byla tato řada ještě doplněna o sportovní verzi, Focus ST. Základní cena Fordu Focus je od 414 900,- Kč při financování vozu přes Ford Leasing.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.