Letošním vítězem ankety “Auto roku 2006“, pořádané Klubem motoristických novinářů a Svazem dovozců automobilů, je Nový Ford Focus.
Včera o tom v přímém přenosu televize Prima rozhodla 29členná odborná porota složená z předních českých motoristických novinářů.
Nový Ford Focus získal celkový počet 185 bodů, které mu zajistilo jasné vítězství. Na druhém místě se pak s počtem 145 bodů umístila Honda Civic. Třetí příčku obsadilo BMW řady 3 se 136 body. Na čtvrté pozici skončila Suzuki Swift (122 bodů) a páté místo obsadil Renault Clio se 112 body.
„To, že Ford Focus zvítězil, je jen dalším potvrzením již všeobecně známé skutečnosti, že tento automobil je v souhrnu svých vlastností jednoznačně nejlepším vozem ve své třídě. Svým triumfem navázal Nový Focus na úspěch svého předchůdce, Fordu Focus první generace, který byl vyhlášen českým autem roku 1999,“ komentoval vítězství Dušan Fornůsek, marketingový ředitel FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.
Do soutěže bylo celkově přihlášeno 34 vozů, které byly v uplynulém roce uvedeny na český trh. O první místo pak bojovalo pět finalistů, mezi které rozděloval každý z odborných porotců 25 bodů.
Ford Focus je na českém trhu k dostání ve tří-, čtyř- a pětidveřové verzi, dále doplněné o verze kombi a nabídkou velkoprostorového Focusu C-Max. Na konci minulého roku pak byla tato řada ještě doplněna o sportovní verzi, Focus ST. Základní cena Fordu Focus je od 414 900,- Kč při financování vozu přes Ford Leasing.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.