Ruský prodejce automobilů Avilon zřejmě koupí továrnu německé automobilky Volkswagen v ruské Kaluze. S odvoláním na své zdroje o tom informoval podle ČTK ruský zpravodajský server RBC. V Kaluze se montovaly rovněž vozy české automobilky Škoda Auto.
Volkswagen závod v Kaluze s kapacitou 225.000 vozů ročně otevřel v roce 2007. Loni v březnu však provoz v továrně zastavil v souvislosti se sankcemi, které západní země uvalily na Rusko za jeho útok na Ukrajinu.
Zdroje uvedly, že Avilon se stal hlavním zájemcem o továrnu. Podle jednoho ze zdrojů už byla sjednána dohoda, jejíž dokončení se plánuje v pátek. Tisková služba Volkswagenu podle serveru RBC uvedla, že automobilka zvažuje různé scénáře včetně prodeje, konečné rozhodnutí ale ještě nepadlo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?