Lexus ES je model, který od svého uvedení na trh v roce 1989 přepisuje historii značky. Za 33 let si zákazníci po celém světě převzali přes tři miliony vozů všech generací této elegantní limuzíny.
Je to také druhé nejprodávanější auto Lexus všech dob, hned po modelu RX. Téměř každý čtvrtý vůz, který opustí showroomy značky, je právě ES, což z modelu činí nejoblíbenější auto Lexus s karosérií sedan.
Lexus ES je rovněž synonymem pro elektrifikaci prémiového segmentu. Po modelech RX a LS je to třetí globální model s variantou hybridního pohonu. Od roku 2012 brázdí silnice celého světa 501 439 hybridních ES, což znamená, že každé páté auto značky s elektrickým pohonem je právně limuzína ze segmentu E-Premium.
Aktuální, sedmá generace modelu debutovala v roce 2018 a o čtyři roky později prodělal ES řadu změn. Auto dostalo přepracovanou středovou konzolu s novým, snadno ovladatelným a rychlým multimediálním systémem s navigací založenou na cloudu a inteligentním hlasovým asistentem Lexus Concierge.
Vybrané funkce vozu lze navíc ovládat i na dálku chytrým telefonem s aplikací Lexus Link. Řidič může dálkově zamknout nebo odemknout dveře, zapnout výstražná světla, spustit klimatizaci nebo topení před zahájením jízdy.
Hybrid a 218 koní
V Česku se Lexus ES nabízí výhradně s hybridním systémem. Vůz má efektivní pohon čtvrté generace s motorem o objemu 2,5 litru. Celkový výkon systému je stále 218 koní, auto zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,9 s, ovšem jeho největší předností je nízká spotřeba paliva. ES 300h má ve smíšeném cyklu průměrnou spotřebu 5,2 l/100 km.
Zákazníci si mohou vybrat ze šesti verzí výbavy, 11 laků a 13 variant čalounění interiéru. Oblíbenou variantou ES je verze Business Edition, která je standardně vybavena mimo jiné bezpečnostním řešením Lexus Safety System +2.5, elektricky nastavitelným a vyhřívaným volantem, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými sedadly, multimediálním systémem s 12palcovým dotykovým displejem, vestavěnou navigací, dále 18palcovými koly z lehkých slitin, aktivním tempomatem, předními a zadními parkovacími senzory a couvací kameru, sledováním mrtvého úhlu a elektrickým střešním oknem s posuvnou roletou.
Vozy v této verzi nejčastěji opouštějí showroomy v černé barvě Graphite Black a s lakem vytvořeným pomocí technologie sonického nanášení laku – Sonic Grey a Sonic Titanium. Téměř polovina ES ve verzi Business Edition jsou vozy s čalouněním v barvě lískového oříšku a každý čtvrtý zájemce si vybere černý interiér.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.