Lexus ES je model, který od svého uvedení na trh v roce 1989 přepisuje historii značky. Za 33 let si zákazníci po celém světě převzali přes tři miliony vozů všech generací této elegantní limuzíny.
Je to také druhé nejprodávanější auto Lexus všech dob, hned po modelu RX. Téměř každý čtvrtý vůz, který opustí showroomy značky, je právě ES, což z modelu činí nejoblíbenější auto Lexus s karosérií sedan.
Lexus ES je rovněž synonymem pro elektrifikaci prémiového segmentu. Po modelech RX a LS je to třetí globální model s variantou hybridního pohonu. Od roku 2012 brázdí silnice celého světa 501 439 hybridních ES, což znamená, že každé páté auto značky s elektrickým pohonem je právně limuzína ze segmentu E-Premium.
Aktuální, sedmá generace modelu debutovala v roce 2018 a o čtyři roky později prodělal ES řadu změn. Auto dostalo přepracovanou středovou konzolu s novým, snadno ovladatelným a rychlým multimediálním systémem s navigací založenou na cloudu a inteligentním hlasovým asistentem Lexus Concierge.
Vybrané funkce vozu lze navíc ovládat i na dálku chytrým telefonem s aplikací Lexus Link. Řidič může dálkově zamknout nebo odemknout dveře, zapnout výstražná světla, spustit klimatizaci nebo topení před zahájením jízdy.
Hybrid a 218 koní
V Česku se Lexus ES nabízí výhradně s hybridním systémem. Vůz má efektivní pohon čtvrté generace s motorem o objemu 2,5 litru. Celkový výkon systému je stále 218 koní, auto zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,9 s, ovšem jeho největší předností je nízká spotřeba paliva. ES 300h má ve smíšeném cyklu průměrnou spotřebu 5,2 l/100 km.
Zákazníci si mohou vybrat ze šesti verzí výbavy, 11 laků a 13 variant čalounění interiéru. Oblíbenou variantou ES je verze Business Edition, která je standardně vybavena mimo jiné bezpečnostním řešením Lexus Safety System +2.5, elektricky nastavitelným a vyhřívaným volantem, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými sedadly, multimediálním systémem s 12palcovým dotykovým displejem, vestavěnou navigací, dále 18palcovými koly z lehkých slitin, aktivním tempomatem, předními a zadními parkovacími senzory a couvací kameru, sledováním mrtvého úhlu a elektrickým střešním oknem s posuvnou roletou.
Vozy v této verzi nejčastěji opouštějí showroomy v černé barvě Graphite Black a s lakem vytvořeným pomocí technologie sonického nanášení laku – Sonic Grey a Sonic Titanium. Téměř polovina ES ve verzi Business Edition jsou vozy s čalouněním v barvě lískového oříšku a každý čtvrtý zájemce si vybere černý interiér.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?