Model ES je nejoblíbenější limuzínou z nabídky Lexus, čemuž se vůbec nedivíme

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 28. února 2023, 22:18 Google+

Lexus ES je model, který od svého uvedení na trh v roce 1989 přepisuje historii značky. Za 33 let si zákazníci po celém světě převzali přes tři miliony vozů všech generací této elegantní limuzíny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
lexus es

lexus es | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Je to také druhé nejprodávanější auto Lexus všech dob, hned po modelu RX. Téměř každý čtvrtý vůz, který opustí showroomy značky, je právě ES, což z modelu činí nejoblíbenější auto Lexus s karosérií sedan.

Lexus ES je rovněž synonymem pro elektrifikaci prémiového segmentu. Po modelech RX a LS je to třetí globální model s variantou hybridního pohonu. Od roku 2012 brázdí silnice celého světa 501 439 hybridních ES, což znamená, že každé páté auto značky s elektrickým pohonem je právně limuzína ze segmentu E-Premium.

Aktuální, sedmá generace modelu debutovala v roce 2018 a o čtyři roky později prodělal ES řadu změn. Auto dostalo přepracovanou středovou konzolu s novým, snadno ovladatelným a rychlým multimediálním systémem s navigací založenou na cloudu a inteligentním hlasovým asistentem Lexus Concierge.

Vybrané funkce vozu lze navíc ovládat i na dálku chytrým telefonem s aplikací Lexus Link. Řidič může dálkově zamknout nebo odemknout dveře, zapnout výstražná světla, spustit klimatizaci nebo topení před zahájením jízdy.

img-responsive

lexus es | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Hybrid a 218 koní

V Česku se Lexus ES nabízí výhradně s hybridním systémem. Vůz má efektivní pohon čtvrté generace s motorem o objemu 2,5 litru. Celkový výkon systému je stále 218 koní, auto zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,9 s, ovšem jeho největší předností je nízká spotřeba paliva. ES 300h má ve smíšeném cyklu průměrnou spotřebu 5,2 l/100 km.

img-responsive

lexus es | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Zákazníci si mohou vybrat ze šesti verzí výbavy, 11 laků a 13 variant čalounění interiéru. Oblíbenou variantou ES je verze Business Edition, která je standardně vybavena mimo jiné bezpečnostním řešením Lexus Safety System +2.5, elektricky nastavitelným a vyhřívaným volantem, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými sedadly, multimediálním systémem s 12palcovým dotykovým displejem, vestavěnou navigací, dále 18palcovými koly z lehkých slitin, aktivním tempomatem, předními a zadními parkovacími senzory a couvací kameru, sledováním mrtvého úhlu a elektrickým střešním oknem s posuvnou roletou.

img-responsive

lexus es | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vozy v této verzi nejčastěji opouštějí showroomy v černé barvě Graphite Black a s lakem vytvořeným pomocí technologie sonického nanášení laku – Sonic Grey a Sonic Titanium. Téměř polovina ES ve verzi Business Edition jsou vozy s čalouněním v barvě lískového oříšku a každý čtvrtý zájemce si vybere černý interiér.

img-responsive

lexus es | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vytisknout

Diskuze: Model ES je nejoblíbenější limuzínou z nabídky Lexus, čemuž se vůbec nedivíme

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford u svého Mustangu Mach-E zvolil v případě interiéru reduktivní přístup, všechny důležité ovládací prvky umístil do středové obrazovky

Potvrzeno: Tlačítka předčí dotykové obrazovky v nových autech

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud