Dálková světla jsou během nočního cestování skvělým pomocníkem a zvyšují bezpečnost, ale může tomu být i naopak. Další díl seriálu Etiketa na silnici z produkce české Toyoty vysvětluje, kdy můžete dálková světla použít, a kdy byste naopak neměli.
Dálková světla mohou ostatní řidiče i další účastníky silničního provozu mnohdy oslňovat, stávají se tak nepříjemnými a nebezpečnými.
Když je opravdu hustá mlha nebo sněžení, dálkové svícení může být i v noci spíš na škodu - silné světlo se totiž od této bílé tmy spíše odráží, a tak zhoršuje viditelnost i vám samotným.
„Dálková světla nesmí být použita samozřejmě ve dne a pak také v případě, že je vozovka dostatečně a souvisle osvětlená, tedy například v obci. Dálkovými světly byste určitě neměli svítit nikdy, když hrozí, že oslníte protijedoucí vůz, řidiče před vámi, ale třeba také chodce, cyklisty, anebo také vlak,“ připomíná produktový manažer českého zastoupení automobilky Toyota Václav Zikmund.
Svítíte-li dálkovými světly, měli byste být ostražití vždy, když se blížíte k zatáčce, do které nevidíte, případně k horizontu. Ve chvíli, kdy se tam objeví auto, dálková světla ihned zhasněte.
V České republice platí povinnost rozsvítit světla v autě po celý den a po celý rok. Nařízení vychází z toho, že osvětlený vůz je na silnici vždycky lépe vidět.
Řidiči v této souvislosti také často chybují při používání mlhových světel, která se zbytečně nadužívají. Měla by se zapínat v situaci, kdy je viditelnost jen několik metrů. Tehdy opravdu pomohou spatřit vůz před sebou výrazně snadněji.
Ovšem jakmile se mlha rozpustí, nebo silné sněžení trochu ustane, mlhovky ihned vypněte. Dokáží totiž oslnit dokonce víc než dálková světla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.