Francouzský výrobce automobilů Renault představil velkou reorganizaci svého podnikání, která má podpořit schopnost firmy vytvářet zisk. Součástí oznámených změn je podle ČTK rozdělení aktivit do pěti podniků, prohloubení spojení s čínskou automobilkou Geely a osamostatnění divize pro elektromobily prostřednictvím vstupu na burzu plánovaného na příští rok.
Automobilka o tom informovala na prezentaci pro investory. Nadále však zůstávají otazníky nad budoucím vztahem s dlouholetým japonským partnerem Nissan, protože Renault hledá externí investory pro každou ze svých divizí.
Renault uvedl, že jeho cílem je zvýšit do roku 2025 provozní marži na osm procent z očekávaných pěti, s nimiž počítá letos. Do roku 2030 pak chce marži zvýšit na více než deset procent. Společnost rovněž plánuje po tříleté přestávce obnovit od roku 2023 výplatu dividendy.
Renault zaostal ve výrobě elektromobilů za novějšími konkurenty, jako je Tesla, přestože se jejich vývoje účastnil hned od začátku. Automobilka v době pandemie nemoci covid-19 potřebovala nouzovou státní pomoc a po ztrátách v letech 2019 a 2020 se snaží vylepšit hospodaření a zvýšit hodnotu různých částí svého podnikání.
Hlavním pilířem nové strategie je oddělení výroby spalovacích motorů od výroby elektromobilů. Výroba vozidel se spalovacím motorem se stane součástí společného podniku se společností Geely, ve které bude mít každá z firem poloviční podíl. Výroba elektromobilů by měla být ve druhé polovině příštího roku uvedena na burzu.
Očekává se, že japonský partner Nissan získá spolu s dalšími investory podíl v podniku na výrobu elektromobilů, který zatím předběžně nese název Ampere. Renault si však v podniku hodlá ponechat většinový podíl.
Agentura Reuters s odvoláním na zdroje uvedla, že jednání s Nissanem se protahují kvůli výhradám Japonců vůči sdílení některých technologií s dalšími subjekty, včetně čínského konkurenta Geely. Akcie Renaultu v reakci na zprávu oslabily právě kvůli tomu, že firma poskytla málo podrobností o stavu jednání s Nissanem o budoucnosti jejich partnerství. Podle zdrojů si společnosti stanovily pro dosažení dohody termín 15. listopadu.
Kromě podniku Ampere EV a podniku na výrobu spalovacích motorů nazývaného Horse bude mít Renault další tři podniky. Bude to značka sportovních vozů Alpine, podnik zaměřený na finanční služby a na novou mobilitu a recyklaci. Generální ředitel Luca De Meo investorům řekl, že automobilka vytvoří nezávislé podniky zaměřené na strukturálně ziskovější činnosti a otevřené externím investicím.
De Meo použil sportovní metaforu a přirovnal "starý" Renault k pětibojaři, který se snažil získat zlaté medaile ve všech pěti sportovních disciplínách. Díky partnerství v každém z pěti nových podniků s nejlepšími dostupnými partnery doufá, že Renault "získá medaile v těchto různých sportech, místo aby zůstal na průměrné úrovni ve všech pěti".
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!