Francouzský výrobce automobilů Renault představil velkou reorganizaci svého podnikání, která má podpořit schopnost firmy vytvářet zisk. Součástí oznámených změn je podle ČTK rozdělení aktivit do pěti podniků, prohloubení spojení s čínskou automobilkou Geely a osamostatnění divize pro elektromobily prostřednictvím vstupu na burzu plánovaného na příští rok.
Automobilka o tom informovala na prezentaci pro investory. Nadále však zůstávají otazníky nad budoucím vztahem s dlouholetým japonským partnerem Nissan, protože Renault hledá externí investory pro každou ze svých divizí.
Renault uvedl, že jeho cílem je zvýšit do roku 2025 provozní marži na osm procent z očekávaných pěti, s nimiž počítá letos. Do roku 2030 pak chce marži zvýšit na více než deset procent. Společnost rovněž plánuje po tříleté přestávce obnovit od roku 2023 výplatu dividendy.
Renault zaostal ve výrobě elektromobilů za novějšími konkurenty, jako je Tesla, přestože se jejich vývoje účastnil hned od začátku. Automobilka v době pandemie nemoci covid-19 potřebovala nouzovou státní pomoc a po ztrátách v letech 2019 a 2020 se snaží vylepšit hospodaření a zvýšit hodnotu různých částí svého podnikání.
Hlavním pilířem nové strategie je oddělení výroby spalovacích motorů od výroby elektromobilů. Výroba vozidel se spalovacím motorem se stane součástí společného podniku se společností Geely, ve které bude mít každá z firem poloviční podíl. Výroba elektromobilů by měla být ve druhé polovině příštího roku uvedena na burzu.
Očekává se, že japonský partner Nissan získá spolu s dalšími investory podíl v podniku na výrobu elektromobilů, který zatím předběžně nese název Ampere. Renault si však v podniku hodlá ponechat většinový podíl.
Agentura Reuters s odvoláním na zdroje uvedla, že jednání s Nissanem se protahují kvůli výhradám Japonců vůči sdílení některých technologií s dalšími subjekty, včetně čínského konkurenta Geely. Akcie Renaultu v reakci na zprávu oslabily právě kvůli tomu, že firma poskytla málo podrobností o stavu jednání s Nissanem o budoucnosti jejich partnerství. Podle zdrojů si společnosti stanovily pro dosažení dohody termín 15. listopadu.
Kromě podniku Ampere EV a podniku na výrobu spalovacích motorů nazývaného Horse bude mít Renault další tři podniky. Bude to značka sportovních vozů Alpine, podnik zaměřený na finanční služby a na novou mobilitu a recyklaci. Generální ředitel Luca De Meo investorům řekl, že automobilka vytvoří nezávislé podniky zaměřené na strukturálně ziskovější činnosti a otevřené externím investicím.
De Meo použil sportovní metaforu a přirovnal "starý" Renault k pětibojaři, který se snažil získat zlaté medaile ve všech pěti sportovních disciplínách. Díky partnerství v každém z pěti nových podniků s nejlepšími dostupnými partnery doufá, že Renault "získá medaile v těchto různých sportech, místo aby zůstal na průměrné úrovni ve všech pěti".
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?