Francouzský výrobce automobilů Renault představil velkou reorganizaci svého podnikání, která má podpořit schopnost firmy vytvářet zisk. Součástí oznámených změn je podle ČTK rozdělení aktivit do pěti podniků, prohloubení spojení s čínskou automobilkou Geely a osamostatnění divize pro elektromobily prostřednictvím vstupu na burzu plánovaného na příští rok.
Automobilka o tom informovala na prezentaci pro investory. Nadále však zůstávají otazníky nad budoucím vztahem s dlouholetým japonským partnerem Nissan, protože Renault hledá externí investory pro každou ze svých divizí.
Renault uvedl, že jeho cílem je zvýšit do roku 2025 provozní marži na osm procent z očekávaných pěti, s nimiž počítá letos. Do roku 2030 pak chce marži zvýšit na více než deset procent. Společnost rovněž plánuje po tříleté přestávce obnovit od roku 2023 výplatu dividendy.
Renault zaostal ve výrobě elektromobilů za novějšími konkurenty, jako je Tesla, přestože se jejich vývoje účastnil hned od začátku. Automobilka v době pandemie nemoci covid-19 potřebovala nouzovou státní pomoc a po ztrátách v letech 2019 a 2020 se snaží vylepšit hospodaření a zvýšit hodnotu různých částí svého podnikání.
Hlavním pilířem nové strategie je oddělení výroby spalovacích motorů od výroby elektromobilů. Výroba vozidel se spalovacím motorem se stane součástí společného podniku se společností Geely, ve které bude mít každá z firem poloviční podíl. Výroba elektromobilů by měla být ve druhé polovině příštího roku uvedena na burzu.
Očekává se, že japonský partner Nissan získá spolu s dalšími investory podíl v podniku na výrobu elektromobilů, který zatím předběžně nese název Ampere. Renault si však v podniku hodlá ponechat většinový podíl.
Agentura Reuters s odvoláním na zdroje uvedla, že jednání s Nissanem se protahují kvůli výhradám Japonců vůči sdílení některých technologií s dalšími subjekty, včetně čínského konkurenta Geely. Akcie Renaultu v reakci na zprávu oslabily právě kvůli tomu, že firma poskytla málo podrobností o stavu jednání s Nissanem o budoucnosti jejich partnerství. Podle zdrojů si společnosti stanovily pro dosažení dohody termín 15. listopadu.
Kromě podniku Ampere EV a podniku na výrobu spalovacích motorů nazývaného Horse bude mít Renault další tři podniky. Bude to značka sportovních vozů Alpine, podnik zaměřený na finanční služby a na novou mobilitu a recyklaci. Generální ředitel Luca De Meo investorům řekl, že automobilka vytvoří nezávislé podniky zaměřené na strukturálně ziskovější činnosti a otevřené externím investicím.
De Meo použil sportovní metaforu a přirovnal "starý" Renault k pětibojaři, který se snažil získat zlaté medaile ve všech pěti sportovních disciplínách. Díky partnerství v každém z pěti nových podniků s nejlepšími dostupnými partnery doufá, že Renault "získá medaile v těchto různých sportech, místo aby zůstal na průměrné úrovni ve všech pěti".
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?