Tuzemská automobilka Škoda před téměř 10 lety vyvinula pick-up, který vycházel z dnes již nevyráběné Škody Yeti. Až nyní se s ním pochlubila v tiskové zprávě.
Škoda Yeti Pickup vznikla mezi lety 2012 až 2013. Vůz využívá sériové komponenty dvou vozů. Tím prvním je Škoda Yeti, což je patrné nejen podle názvu, ale též při prvním pohledu na vůz samotný. Druhým "dárcem orgánů" je sesterský užitkáč Volkswagen Caddy Max, z něhož pochází zadní část včetně nápravy a zavěšení.
Škoda Yeti Pickup, která měří téměř 4,9 metrů dostala rozvor prodloužený o nezanedbatelných 428 mm. Díky tomu nyní dosahuje úctyhodné délky 3006 mm. To spolu v kombinaci krátké, pouze dvoumístné kabiny a prodlouženého zadního převisu znamená nákladovou plochu dlouhou 1936 mm. Její nejužší místo mezi podběhy má 1170 mm a hloubka je 625 mm. Nosnost pick-upu je pak skvělých 1200 kg.
Pod kapotou Škody Yeti Pickup je ukryt čtyřválcový naftový motor 2.0 TDI, který užitkovému vozu dodává slušný výkon 125 kW (170 k) a 350 N.m. Přes manuální šestistupňovou převodovku putuje výkon motoru na všechna čtyři kola.
Dynamické schopnosti vozu nejsou známé, ale můžeme hádat, že nebudou výrazně horší, než v případě sériového Yetiho. Ten uměl s tímto přeplňovaným dvoulitrem zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,4 s a rozjet se až na maximálku 201 km/h. Spotřeba paliva by se mohla pohybovat v průměru okolo 6,5 litrů na 100 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.