Tuzemská automobilka Škoda před téměř 10 lety vyvinula pick-up, který vycházel z dnes již nevyráběné Škody Yeti. Až nyní se s ním pochlubila v tiskové zprávě.
Škoda Yeti Pickup vznikla mezi lety 2012 až 2013. Vůz využívá sériové komponenty dvou vozů. Tím prvním je Škoda Yeti, což je patrné nejen podle názvu, ale též při prvním pohledu na vůz samotný. Druhým "dárcem orgánů" je sesterský užitkáč Volkswagen Caddy Max, z něhož pochází zadní část včetně nápravy a zavěšení.
Škoda Yeti Pickup, která měří téměř 4,9 metrů dostala rozvor prodloužený o nezanedbatelných 428 mm. Díky tomu nyní dosahuje úctyhodné délky 3006 mm. To spolu v kombinaci krátké, pouze dvoumístné kabiny a prodlouženého zadního převisu znamená nákladovou plochu dlouhou 1936 mm. Její nejužší místo mezi podběhy má 1170 mm a hloubka je 625 mm. Nosnost pick-upu je pak skvělých 1200 kg.
Pod kapotou Škody Yeti Pickup je ukryt čtyřválcový naftový motor 2.0 TDI, který užitkovému vozu dodává slušný výkon 125 kW (170 k) a 350 N.m. Přes manuální šestistupňovou převodovku putuje výkon motoru na všechna čtyři kola.
Dynamické schopnosti vozu nejsou známé, ale můžeme hádat, že nebudou výrazně horší, než v případě sériového Yetiho. Ten uměl s tímto přeplňovaným dvoulitrem zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,4 s a rozjet se až na maximálku 201 km/h. Spotřeba paliva by se mohla pohybovat v průměru okolo 6,5 litrů na 100 km/h.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?