Tuzemská automobilka Škoda před téměř 10 lety vyvinula pick-up, který vycházel z dnes již nevyráběné Škody Yeti. Až nyní se s ním pochlubila v tiskové zprávě.
Škoda Yeti Pickup vznikla mezi lety 2012 až 2013. Vůz využívá sériové komponenty dvou vozů. Tím prvním je Škoda Yeti, což je patrné nejen podle názvu, ale též při prvním pohledu na vůz samotný. Druhým "dárcem orgánů" je sesterský užitkáč Volkswagen Caddy Max, z něhož pochází zadní část včetně nápravy a zavěšení.
Škoda Yeti Pickup, která měří téměř 4,9 metrů dostala rozvor prodloužený o nezanedbatelných 428 mm. Díky tomu nyní dosahuje úctyhodné délky 3006 mm. To spolu v kombinaci krátké, pouze dvoumístné kabiny a prodlouženého zadního převisu znamená nákladovou plochu dlouhou 1936 mm. Její nejužší místo mezi podběhy má 1170 mm a hloubka je 625 mm. Nosnost pick-upu je pak skvělých 1200 kg.
Pod kapotou Škody Yeti Pickup je ukryt čtyřválcový naftový motor 2.0 TDI, který užitkovému vozu dodává slušný výkon 125 kW (170 k) a 350 N.m. Přes manuální šestistupňovou převodovku putuje výkon motoru na všechna čtyři kola.
Dynamické schopnosti vozu nejsou známé, ale můžeme hádat, že nebudou výrazně horší, než v případě sériového Yetiho. Ten uměl s tímto přeplňovaným dvoulitrem zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,4 s a rozjet se až na maximálku 201 km/h. Spotřeba paliva by se mohla pohybovat v průměru okolo 6,5 litrů na 100 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.