Peugeot se vždy aktivně podílel na různých technologických převratech. Nyní se pouští do přechodu na nové zdroje energií s přesvědčením, že technologie a potěšení z jízdy mohou jít ruku v ruce.
100% elektrický pohon
Koncepční vůz Peugeot e-Legend, jenž dokonale souzní s realistickou vizí značky týkající se přechodu na nové zdroje energie, používá 100% elektrický pohon. S pomocí 100 KWh baterií dosahuje motor točivého momentu 800 Nm a výkonu 340 kW, přičemž motor pohání všechny čtyři kola. Díky tomuto úctyhodnému výkonu dokáže vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 4 vteřiny, maximální rychlost je 220 km/h. Dojezd je 600 km podle protokolu WLTP, z toho dojezd 500 km je možné zajistit 25minutovým rychlým dobitím. Koncepční vůz Peugeot e-Legend podporuje myšlenku nulového technologického omezení, neboť nabízí indukční nabíjení.
Atletický a smyslný vzhled
Koncepční vůz Peugeot e-Legend navazuje na dědictví značky. Nově pojímá hlavní znaky stylu vozu 504 Coupé:
- lehká, atletická, výrazná a vybroušená silueta;
- kabina, zaoblená směrem k zadní nápravě, s velkými prosklenými díly.
Při pohledu zepředu je vůz snadno identifikovatelný díky vizuálnímu podpisu se třemi drápy a dvěma dvojitými moduly. Pod světlomety je situovaná technická zóna zahrnující všechny funkce podpůrných prvků řízení. Celá přední maska je zasazena mezi přední blatníky a je připomínkou dřívějších pochromovaných nerezových nárazníků. Je rozdělena černým hliníkovým nosníkem na dvě části.
Vzadu se objevuje typický, velmi technologicky pojatý vizuální podpis modelové řady Peugeot se třemi drápy. Třetí brzdové světlo s multilamelovým systémem, v němž se odráží, je umístěno v horní části zadního okna a táhne se po celé jeho šířce.
Při pohledu zboku upoutá zejména prodloužení technické platformy ve spodní části a velká prosklená plocha inspirovaná poměrem plechu a skla u vozu Peugeot 504 Coupé. Tyto velké skleněné díly zaplavují interiér koncepčního vozu Peugeot e-Legend světlem. Oblouky kol jsou vytvarované směrem do karoserie a do předních jsou zasazeny průduchy vzduchu. Vše podtrhuje kovový oblouk kopírující boční okna a ozvláštňující zadní zapuštěné fazetové okno. Na displeji viditelném zvnějšku pod zadním oknem se před odjezdem objevuje personalizovaný pozdrav a úroveň nabití. Osobám venku se rovněž zobrazuje upozornění, že auto je v autonomním režimu. Dotykové ovládání dveří je důmyslně ukryto v bočním zadním okénku.
Protáhlá karoserie je vyvedena v šedém odstínu s jemným tónem „champagne“. Barva se podle vnějšího osvětlení mění od chromované odrážející okolní prostředí až po vzhled leštěného bronzu. Použitý postup je podobný tomu, který se používá u lahviček luxusních parfémů.
Rozměry koncepčního vozu Peugeot e-Legend (v cm):
délka: 465
šířka: 193
výška: 137
rozvor: 269
Devatenáctipalcová kola jsou opatřena pneumatikami Michelin.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.