Peugeot se vždy aktivně podílel na různých technologických převratech. Nyní se pouští do přechodu na nové zdroje energií s přesvědčením, že technologie a potěšení z jízdy mohou jít ruku v ruce.
100% elektrický pohon
Koncepční vůz Peugeot e-Legend, jenž dokonale souzní s realistickou vizí značky týkající se přechodu na nové zdroje energie, používá 100% elektrický pohon. S pomocí 100 KWh baterií dosahuje motor točivého momentu 800 Nm a výkonu 340 kW, přičemž motor pohání všechny čtyři kola. Díky tomuto úctyhodnému výkonu dokáže vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 4 vteřiny, maximální rychlost je 220 km/h. Dojezd je 600 km podle protokolu WLTP, z toho dojezd 500 km je možné zajistit 25minutovým rychlým dobitím. Koncepční vůz Peugeot e-Legend podporuje myšlenku nulového technologického omezení, neboť nabízí indukční nabíjení.
Atletický a smyslný vzhled
Koncepční vůz Peugeot e-Legend navazuje na dědictví značky. Nově pojímá hlavní znaky stylu vozu 504 Coupé:
- lehká, atletická, výrazná a vybroušená silueta;
- kabina, zaoblená směrem k zadní nápravě, s velkými prosklenými díly.
Při pohledu zepředu je vůz snadno identifikovatelný díky vizuálnímu podpisu se třemi drápy a dvěma dvojitými moduly. Pod světlomety je situovaná technická zóna zahrnující všechny funkce podpůrných prvků řízení. Celá přední maska je zasazena mezi přední blatníky a je připomínkou dřívějších pochromovaných nerezových nárazníků. Je rozdělena černým hliníkovým nosníkem na dvě části.
Vzadu se objevuje typický, velmi technologicky pojatý vizuální podpis modelové řady Peugeot se třemi drápy. Třetí brzdové světlo s multilamelovým systémem, v němž se odráží, je umístěno v horní části zadního okna a táhne se po celé jeho šířce.
Při pohledu zboku upoutá zejména prodloužení technické platformy ve spodní části a velká prosklená plocha inspirovaná poměrem plechu a skla u vozu Peugeot 504 Coupé. Tyto velké skleněné díly zaplavují interiér koncepčního vozu Peugeot e-Legend světlem. Oblouky kol jsou vytvarované směrem do karoserie a do předních jsou zasazeny průduchy vzduchu. Vše podtrhuje kovový oblouk kopírující boční okna a ozvláštňující zadní zapuštěné fazetové okno. Na displeji viditelném zvnějšku pod zadním oknem se před odjezdem objevuje personalizovaný pozdrav a úroveň nabití. Osobám venku se rovněž zobrazuje upozornění, že auto je v autonomním režimu. Dotykové ovládání dveří je důmyslně ukryto v bočním zadním okénku.
Protáhlá karoserie je vyvedena v šedém odstínu s jemným tónem „champagne“. Barva se podle vnějšího osvětlení mění od chromované odrážející okolní prostředí až po vzhled leštěného bronzu. Použitý postup je podobný tomu, který se používá u lahviček luxusních parfémů.
Rozměry koncepčního vozu Peugeot e-Legend (v cm):
délka: 465
šířka: 193
výška: 137
rozvor: 269
Devatenáctipalcová kola jsou opatřena pneumatikami Michelin.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?