Peugeot se vždy aktivně podílel na různých technologických převratech. Nyní se pouští do přechodu na nové zdroje energií s přesvědčením, že technologie a potěšení z jízdy mohou jít ruku v ruce.
100% elektrický pohon
Koncepční vůz Peugeot e-Legend, jenž dokonale souzní s realistickou vizí značky týkající se přechodu na nové zdroje energie, používá 100% elektrický pohon. S pomocí 100 KWh baterií dosahuje motor točivého momentu 800 Nm a výkonu 340 kW, přičemž motor pohání všechny čtyři kola. Díky tomuto úctyhodnému výkonu dokáže vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 4 vteřiny, maximální rychlost je 220 km/h. Dojezd je 600 km podle protokolu WLTP, z toho dojezd 500 km je možné zajistit 25minutovým rychlým dobitím. Koncepční vůz Peugeot e-Legend podporuje myšlenku nulového technologického omezení, neboť nabízí indukční nabíjení.
Atletický a smyslný vzhled
Koncepční vůz Peugeot e-Legend navazuje na dědictví značky. Nově pojímá hlavní znaky stylu vozu 504 Coupé:
- lehká, atletická, výrazná a vybroušená silueta;
- kabina, zaoblená směrem k zadní nápravě, s velkými prosklenými díly.
Při pohledu zepředu je vůz snadno identifikovatelný díky vizuálnímu podpisu se třemi drápy a dvěma dvojitými moduly. Pod světlomety je situovaná technická zóna zahrnující všechny funkce podpůrných prvků řízení. Celá přední maska je zasazena mezi přední blatníky a je připomínkou dřívějších pochromovaných nerezových nárazníků. Je rozdělena černým hliníkovým nosníkem na dvě části.
Vzadu se objevuje typický, velmi technologicky pojatý vizuální podpis modelové řady Peugeot se třemi drápy. Třetí brzdové světlo s multilamelovým systémem, v němž se odráží, je umístěno v horní části zadního okna a táhne se po celé jeho šířce.
Při pohledu zboku upoutá zejména prodloužení technické platformy ve spodní části a velká prosklená plocha inspirovaná poměrem plechu a skla u vozu Peugeot 504 Coupé. Tyto velké skleněné díly zaplavují interiér koncepčního vozu Peugeot e-Legend světlem. Oblouky kol jsou vytvarované směrem do karoserie a do předních jsou zasazeny průduchy vzduchu. Vše podtrhuje kovový oblouk kopírující boční okna a ozvláštňující zadní zapuštěné fazetové okno. Na displeji viditelném zvnějšku pod zadním oknem se před odjezdem objevuje personalizovaný pozdrav a úroveň nabití. Osobám venku se rovněž zobrazuje upozornění, že auto je v autonomním režimu. Dotykové ovládání dveří je důmyslně ukryto v bočním zadním okénku.
Protáhlá karoserie je vyvedena v šedém odstínu s jemným tónem „champagne“. Barva se podle vnějšího osvětlení mění od chromované odrážející okolní prostředí až po vzhled leštěného bronzu. Použitý postup je podobný tomu, který se používá u lahviček luxusních parfémů.
Rozměry koncepčního vozu Peugeot e-Legend (v cm):
délka: 465
šířka: 193
výška: 137
rozvor: 269
Devatenáctipalcová kola jsou opatřena pneumatikami Michelin.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?