Ministerstvo obrany minulou středu uzavřelo smlouvu na nákup 209 vozů Tatra za více než 1,9 miliardy korun. Úřad o tom podle ČTK informoval na svém webu. Se společností Tatra Trucks plánuje ministerstvo v nejbližších dnech podepsat ještě další smlouvu za zhruba 1,2 miliardy korun. Za ně pořídí 80 těžkých nákladních terénních automobilů. Podle ministerstva armáda bude potřebovat kvůli stáří obměnit stovky nákladních automobilů.
Smlouvu ve středu za ministerstvo podepsal náměstek pro vyzbrojování Lubor Koudelka a za společnost Tatra Trucks místopředseda představenstva Petr Hendrych a člen představenstva Petr Šimek. Za více než 1,9 miliardy korun bez DPH armáda dostane 209 vozů Tatra 815-7 6x6 ve valníkovém provedení.
"Nové automobily umožní zabezpečit přepravní kapacity důležité pro urgentní potřeby logistické podpory Armády České republiky nejen v době mimořádné bezpečnostní situace na východě Evropy tak, aby byla zajištěna přeprava klíčového vojenského materiálu," uvedl ředitel komunikace ministerstva obrany David Jareš. Připomněl, že ministerstvo nakupuje techniku, která je už v armádě zavedena. "V dnešní složité bezpečnostní situaci jde o další důležitý krok k posílení obrany České republiky. Jsem velmi rád, že se nám podařilo dojednat smlouvu právě s českým výrobcem," uvedl Koudelka.
Ještě letos kopřivnická tatrovka dodá 200 kusů automobilů, zbylých devět do armádních skladů přijede počátkem příštího roku. Do budoucna bude nutné podle ministerstva z celkového počtu 928 těchto vozidel, které jsou v provozu, kvůli stáří vyměnit dalších 640.
Ministerstvo chce od Tatra Trucks koupit i další její vozy. V nejbližších dnech chce úřad uzavřít kontrakt na roky 2023 a 2024 za více než 1,2 miliardy korun bez DPH. Dostane za ně 80 těžkých nákladních terénních automobilů typu T-815-7 8x8, takzvaný hákový nakladač pro přepravu a manipulaci s kontejnery ISO 1C. Podle Jareše je současný stav této kategorie v české armádě značně poddimenzovaný. "Z celkového počtu 504 vozidel v provozu je nutné doplnit alespoň 200, přičemž pro urgentní potřebu je identifikováno jako minimum právě 80 kusů," poznamenal.
Ministerstvo podle svého vyjádření pro uzavření obou zakázek využilo urgentní způsob zadání, který je podle zákona o veřejných zakázkách využitelný v případě válečných krizí a podobných mimořádných život ohrožujících situací.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?