Ministerstvo obrany minulou středu uzavřelo smlouvu na nákup 209 vozů Tatra za více než 1,9 miliardy korun. Úřad o tom podle ČTK informoval na svém webu. Se společností Tatra Trucks plánuje ministerstvo v nejbližších dnech podepsat ještě další smlouvu za zhruba 1,2 miliardy korun. Za ně pořídí 80 těžkých nákladních terénních automobilů. Podle ministerstva armáda bude potřebovat kvůli stáří obměnit stovky nákladních automobilů.
Smlouvu ve středu za ministerstvo podepsal náměstek pro vyzbrojování Lubor Koudelka a za společnost Tatra Trucks místopředseda představenstva Petr Hendrych a člen představenstva Petr Šimek. Za více než 1,9 miliardy korun bez DPH armáda dostane 209 vozů Tatra 815-7 6x6 ve valníkovém provedení.
"Nové automobily umožní zabezpečit přepravní kapacity důležité pro urgentní potřeby logistické podpory Armády České republiky nejen v době mimořádné bezpečnostní situace na východě Evropy tak, aby byla zajištěna přeprava klíčového vojenského materiálu," uvedl ředitel komunikace ministerstva obrany David Jareš. Připomněl, že ministerstvo nakupuje techniku, která je už v armádě zavedena. "V dnešní složité bezpečnostní situaci jde o další důležitý krok k posílení obrany České republiky. Jsem velmi rád, že se nám podařilo dojednat smlouvu právě s českým výrobcem," uvedl Koudelka.
Ještě letos kopřivnická tatrovka dodá 200 kusů automobilů, zbylých devět do armádních skladů přijede počátkem příštího roku. Do budoucna bude nutné podle ministerstva z celkového počtu 928 těchto vozidel, které jsou v provozu, kvůli stáří vyměnit dalších 640.
Ministerstvo chce od Tatra Trucks koupit i další její vozy. V nejbližších dnech chce úřad uzavřít kontrakt na roky 2023 a 2024 za více než 1,2 miliardy korun bez DPH. Dostane za ně 80 těžkých nákladních terénních automobilů typu T-815-7 8x8, takzvaný hákový nakladač pro přepravu a manipulaci s kontejnery ISO 1C. Podle Jareše je současný stav této kategorie v české armádě značně poddimenzovaný. "Z celkového počtu 504 vozidel v provozu je nutné doplnit alespoň 200, přičemž pro urgentní potřebu je identifikováno jako minimum právě 80 kusů," poznamenal.
Ministerstvo podle svého vyjádření pro uzavření obou zakázek využilo urgentní způsob zadání, který je podle zákona o veřejných zakázkách využitelný v případě válečných krizí a podobných mimořádných život ohrožujících situací.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.