Nový Lexus NX v soutěži nových vozů magazínu Auto Express za rok 2022 získal první místo v kategorii Nejlepší luxusní SUV střední třídy. Zaujal hlavně kvalitou plug-in hybridního provedení s označením NX 450h+.
„Lexus výrazně posunul schopnosti NX, postavené na všestranné podvozkové platformě GA-K a překonává i řadu luxusních německých konkurentů,“ říká Steve Fowler, šéfredaktor magazínu Auto Express.
S odkazem na desítky let zkušeností značky Lexus s technologiemi elektrifikovaných pohonů poukázal na elektrický dojezd tohoto modelu až 75 km.
První plug-in hybridní elektrický pohon Lexus garantuje vysokou provozní hospodárnost i po vybití baterie. NX 450h+ na rozdíl od konkurenčních modelů, které standardně přepínají na spalovací motor, automaticky přechází na hybridní pohon s autonomním dobíjením.
„Naším cílem v případě zbrusu nového NX bylo definovat nový budoucí směr značky a našich produktů ve Velké Británii, kde spojujeme bohaté zkušenosti s elektrifikovanými pohony a pečlivě je slaďujeme s tím, po čem naši zákazníci nejvíce volají,“ říká Chris Hayes, ředitel značky Lexus ve Velké Británii.
„Tento přístup společně s naším zaměřením na řemeslné zpracování takumi a principy pohostinnosti Omotenashi se promítne i do našich SUV – zcela nového RX a čistě elektrického RZ – které uvedeme ještě v tomto roce,“ dodává Hayes.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.