Nový Lexus NX v soutěži nových vozů magazínu Auto Express za rok 2022 získal první místo v kategorii Nejlepší luxusní SUV střední třídy. Zaujal hlavně kvalitou plug-in hybridního provedení s označením NX 450h+.
„Lexus výrazně posunul schopnosti NX, postavené na všestranné podvozkové platformě GA-K a překonává i řadu luxusních německých konkurentů,“ říká Steve Fowler, šéfredaktor magazínu Auto Express.
S odkazem na desítky let zkušeností značky Lexus s technologiemi elektrifikovaných pohonů poukázal na elektrický dojezd tohoto modelu až 75 km.
První plug-in hybridní elektrický pohon Lexus garantuje vysokou provozní hospodárnost i po vybití baterie. NX 450h+ na rozdíl od konkurenčních modelů, které standardně přepínají na spalovací motor, automaticky přechází na hybridní pohon s autonomním dobíjením.
„Naším cílem v případě zbrusu nového NX bylo definovat nový budoucí směr značky a našich produktů ve Velké Británii, kde spojujeme bohaté zkušenosti s elektrifikovanými pohony a pečlivě je slaďujeme s tím, po čem naši zákazníci nejvíce volají,“ říká Chris Hayes, ředitel značky Lexus ve Velké Británii.
„Tento přístup společně s naším zaměřením na řemeslné zpracování takumi a principy pohostinnosti Omotenashi se promítne i do našich SUV – zcela nového RX a čistě elektrického RZ – které uvedeme ještě v tomto roce,“ dodává Hayes.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.