Nový Lexus NX v soutěži nových vozů magazínu Auto Express za rok 2022 získal první místo v kategorii Nejlepší luxusní SUV střední třídy. Zaujal hlavně kvalitou plug-in hybridního provedení s označením NX 450h+.
„Lexus výrazně posunul schopnosti NX, postavené na všestranné podvozkové platformě GA-K a překonává i řadu luxusních německých konkurentů,“ říká Steve Fowler, šéfredaktor magazínu Auto Express.
S odkazem na desítky let zkušeností značky Lexus s technologiemi elektrifikovaných pohonů poukázal na elektrický dojezd tohoto modelu až 75 km.
První plug-in hybridní elektrický pohon Lexus garantuje vysokou provozní hospodárnost i po vybití baterie. NX 450h+ na rozdíl od konkurenčních modelů, které standardně přepínají na spalovací motor, automaticky přechází na hybridní pohon s autonomním dobíjením.
„Naším cílem v případě zbrusu nového NX bylo definovat nový budoucí směr značky a našich produktů ve Velké Británii, kde spojujeme bohaté zkušenosti s elektrifikovanými pohony a pečlivě je slaďujeme s tím, po čem naši zákazníci nejvíce volají,“ říká Chris Hayes, ředitel značky Lexus ve Velké Británii.
„Tento přístup společně s naším zaměřením na řemeslné zpracování takumi a principy pohostinnosti Omotenashi se promítne i do našich SUV – zcela nového RX a čistě elektrického RZ – které uvedeme ještě v tomto roce,“ dodává Hayes.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?