Prodej nových elektromobilů amerického výrobce Tesla na českém trhu se za pět měsíců letošního roku snížil meziročně o čtvrtinu na 62 aut. Ale dovoz ojetých vozů se naopak více než zdvojnásobil na 108 aut. Vyplývá to podle ČTK z údajů Svazu dovozců automobilů. Před rokem Tesla otevřela své první tuzemské centrum v Průhonicích u Prahy.
Podle nezávislého analytika Antonína Šípka bylo v Česku ke konci prvního čtvrtletí registrováno 1475 vozů Tesla. "Podle počtu registrací Tesla zaujímá 54. místo. V současné době se jedná v podstatě o zanedbatelný podíl 0,02 procenta na celkových registracích osobních automobilů v ČR. Tento podíl se však bude v budoucích letech vzhledem k podpoře elektromobility zřejmě zvyšovat," uvedl.
Tesla, která je průkopníkem elektromobility, musí čelit stále větší konkurenci dalších značek. Celý tuzemský trh elektromobilů letos od ledna do května meziročně posílil o třetinu na 1318 prodaných vozidel. Nejprodávanější značkou elektromobilů byla díky modelu Enyaq domácí Škoda se 418 vozy. Druhá je značka Volkswagen se 150 elektromobily řady ID a třetí Hyundai se 112 vozy. Tesle patří mezi elektromobily sedmé místo.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?