Prodej nových elektromobilů amerického výrobce Tesla na českém trhu se za pět měsíců letošního roku snížil meziročně o čtvrtinu na 62 aut. Ale dovoz ojetých vozů se naopak více než zdvojnásobil na 108 aut. Vyplývá to podle ČTK z údajů Svazu dovozců automobilů. Před rokem Tesla otevřela své první tuzemské centrum v Průhonicích u Prahy.
Podle nezávislého analytika Antonína Šípka bylo v Česku ke konci prvního čtvrtletí registrováno 1475 vozů Tesla. "Podle počtu registrací Tesla zaujímá 54. místo. V současné době se jedná v podstatě o zanedbatelný podíl 0,02 procenta na celkových registracích osobních automobilů v ČR. Tento podíl se však bude v budoucích letech vzhledem k podpoře elektromobility zřejmě zvyšovat," uvedl.
Tesla, která je průkopníkem elektromobility, musí čelit stále větší konkurenci dalších značek. Celý tuzemský trh elektromobilů letos od ledna do května meziročně posílil o třetinu na 1318 prodaných vozidel. Nejprodávanější značkou elektromobilů byla díky modelu Enyaq domácí Škoda se 418 vozy. Druhá je značka Volkswagen se 150 elektromobily řady ID a třetí Hyundai se 112 vozy. Tesle patří mezi elektromobily sedmé místo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.