Prodej nových elektromobilů amerického výrobce Tesla na českém trhu se za pět měsíců letošního roku snížil meziročně o čtvrtinu na 62 aut. Ale dovoz ojetých vozů se naopak více než zdvojnásobil na 108 aut. Vyplývá to podle ČTK z údajů Svazu dovozců automobilů. Před rokem Tesla otevřela své první tuzemské centrum v Průhonicích u Prahy.
Podle nezávislého analytika Antonína Šípka bylo v Česku ke konci prvního čtvrtletí registrováno 1475 vozů Tesla. "Podle počtu registrací Tesla zaujímá 54. místo. V současné době se jedná v podstatě o zanedbatelný podíl 0,02 procenta na celkových registracích osobních automobilů v ČR. Tento podíl se však bude v budoucích letech vzhledem k podpoře elektromobility zřejmě zvyšovat," uvedl.
Tesla, která je průkopníkem elektromobility, musí čelit stále větší konkurenci dalších značek. Celý tuzemský trh elektromobilů letos od ledna do května meziročně posílil o třetinu na 1318 prodaných vozidel. Nejprodávanější značkou elektromobilů byla díky modelu Enyaq domácí Škoda se 418 vozy. Druhá je značka Volkswagen se 150 elektromobily řady ID a třetí Hyundai se 112 vozy. Tesle patří mezi elektromobily sedmé místo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?