Německý výrobce luxusních automobilů BMW v prvním čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 260 procent na 10,2 miliardy eur (přes 250 miliard Kč). Firma podle sdělení ČTK uvedla, že její hospodaření podpořily vyšší prodejní ceny automobilů a nárůst hodnoty podílu v čínském společném podniku.
Provozní zisk automobilka zvýšila o 12 procent na 3,4 miliardy eur. Firma dodala v prvním čtvrtletí zákazníkům zhruba 597.000 aut, což je o šest procent méně než před rokem. Její tržby se nicméně zvýšily o 16 procent na 31,1 miliardy eur.
Vyšší ceny automobilů firmě pomohly kompenzovat pokles objemu dodávek i růst cen surovin a energií. "Předpokládá se, že situace na komoditních trzích zůstane napjatá," uvedla automobilka. "Také ceny energií pravděpodobně zůstanou zvýšené," dodala.
Automobilový průmysl se v poslední době potýká s výpadky v dodavatelských řetězcích, které omezují výrobu a tlačí vzhůru ceny nových i ojetých aut. BMW i další automobilky se kvůli nedostatku součástek soustředí hlavně na výrobu dražších vozů, což podporuje jejich ziskové marže.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?