Německý výrobce luxusních automobilů BMW v prvním čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 260 procent na 10,2 miliardy eur (přes 250 miliard Kč). Firma podle sdělení ČTK uvedla, že její hospodaření podpořily vyšší prodejní ceny automobilů a nárůst hodnoty podílu v čínském společném podniku.
Provozní zisk automobilka zvýšila o 12 procent na 3,4 miliardy eur. Firma dodala v prvním čtvrtletí zákazníkům zhruba 597.000 aut, což je o šest procent méně než před rokem. Její tržby se nicméně zvýšily o 16 procent na 31,1 miliardy eur.
Vyšší ceny automobilů firmě pomohly kompenzovat pokles objemu dodávek i růst cen surovin a energií. "Předpokládá se, že situace na komoditních trzích zůstane napjatá," uvedla automobilka. "Také ceny energií pravděpodobně zůstanou zvýšené," dodala.
Automobilový průmysl se v poslední době potýká s výpadky v dodavatelských řetězcích, které omezují výrobu a tlačí vzhůru ceny nových i ojetých aut. BMW i další automobilky se kvůli nedostatku součástek soustředí hlavně na výrobu dražších vozů, což podporuje jejich ziskové marže.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?