Německý výrobce luxusních automobilů BMW v prvním čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 260 procent na 10,2 miliardy eur (přes 250 miliard Kč). Firma podle sdělení ČTK uvedla, že její hospodaření podpořily vyšší prodejní ceny automobilů a nárůst hodnoty podílu v čínském společném podniku.
Provozní zisk automobilka zvýšila o 12 procent na 3,4 miliardy eur. Firma dodala v prvním čtvrtletí zákazníkům zhruba 597.000 aut, což je o šest procent méně než před rokem. Její tržby se nicméně zvýšily o 16 procent na 31,1 miliardy eur.
Vyšší ceny automobilů firmě pomohly kompenzovat pokles objemu dodávek i růst cen surovin a energií. "Předpokládá se, že situace na komoditních trzích zůstane napjatá," uvedla automobilka. "Také ceny energií pravděpodobně zůstanou zvýšené," dodala.
Automobilový průmysl se v poslední době potýká s výpadky v dodavatelských řetězcích, které omezují výrobu a tlačí vzhůru ceny nových i ojetých aut. BMW i další automobilky se kvůli nedostatku součástek soustředí hlavně na výrobu dražších vozů, což podporuje jejich ziskové marže.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?