O vládní opatření proti dalšímu růstu cen pohonných hmot žádají stát vedle silničních dopravců i městské dopravní podniky. Vysoké ceny paliv jim výrazně zvedly náklady a stát by podle dopravců měl zejména snížit spotřební daň u pohonných hmot. Uvedlo to dle ČTK Sdružení dopravních podniků ČR, podle něhož dosavadní kroky vlády firmám nepomohly.
Závěrem minulého týdne vyzvalo vládu k finanční pomoci a snížení spotřební daně sdružení silničních dopravců Česmad Bohemia. Pokud se s vládou nedohodnou, jsou dopravci připraveni protestovat.
"Dosavadní opatření vlády na dopravní podniky pozitivní vliv prozatím neměla. Avizované zrušení přimíchávání biosložky do paliva se na ceně ani projevit nemohlo, protože k úpravě legislativy dosud nedošlo, a od silniční daně jsou dopravní podniky osvobozeny, takže tato úleva na nás také nebude mít vliv,“ uvedl předseda Sdružení dopravních podniků ČR Tomáš Pelikán.
Současná situace podle dopravních podniků zásadně komplikuje návrat dopravy do standardního režimu po dvou letech covidových omezeních. Sdružení v této souvislosti upozorňuje, že během pandemie v MHD ubylo více než 34 procent cestujících a celková ztráta dopravních podniků přesáhla 1,8 miliardy Kč. Na konci loňského roku vzrostly náklady dopravců i kvůli prudkému nárůstu cen trakční energie.
Sdružení proto podpořilo návrhy Česmadu na případné zastropování cen nafty a stlačeného zemního plynu, a zejména pak snížení nebo zrušení spotřební daně pro dopravce, podotkl Pelikán. Sdružení se podle něj chce vyhnout případnému omezování provozu nebo navyšování cen jízdného.
Silniční dopravci uvedli, že současné vysoké ceny pohonných hmot zvýšily náklady na jeden kilometr o šest až sedm korun. Části zejména menších dopravců proto podle Česmadu hrozí bankrot. Dopravci požádali vládu o přímou finanční pomoc a snížení spotřební daně z nafty na minimum EU, tedy asi o 1,60 koruny na litr. Pokud se s vládou nedohodnou, jsou dopravci připraveni protestovat. O formě protestů zatím ještě nerozhodli.
Ministerstvo financí ve čtvrtek informovalo o faktickém odložení plateb daně z přidané hodnoty pro podnikatele v autodopravě do konce letošního října a zároveň prominutí pro celý rok 2022 placení čtvrtletní zálohy u silniční daně. Vláda již dříve na návrh dopravců zavedla kontroly marží v celém distribučním řetězci pohonných hmot, zrušení povinného přimíchávání biosložky a zrušení silniční daně do 12 tun. Tato opatření ale podle dopravců nezafungovala.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?