Cena severomořské ropy Brent se dnes podle zprávy ČTK propadla až o 17 procent a dostala se pod 106 dolarů za barel po zprávách médií, že Spojené arabské emiráty (SAE) a Irák podpoří zvýšení těžby Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) a jejích spojenců. Později Brent část ztrát smazal, krátce před 20:00 SEČ se prodával zhruba za 112,60 USD za barel. Vykazoval tak pokles přibližně o 12 procent. Americká lehká ropa West Texas Intermediate (WTI) ve stejnou dobu ztrácela přes 11 procent na 109,70 dolaru za barel.
Podle obchodníků stály za prudkým poklesem cen zprávy o slovech jednoho z iráckých ministrů. Ten řekl, že jeho země je připravena zvýšit těžbu, pokud to budou kartel OPEC a jeho spojenci požadovat, uvedla agentura Reuters. Velvyslanec SAE ve Washingtonu navíc podle listu Financial Times prohlásil, že jeho země zvýšení těžby podporuje.
V úterý cena Brentu vzrostla téměř o čtyři procenta. Americký prezident Joe Biden totiž oznámil, že Spojené státy kvůli ruské invazi na Ukrajinu zakazují dovoz ropy z Ruska. Dnes však obavy z důsledků tohoto kroku polevily. "Teoreticky by USA mohly výpadek dodávek z Ruska kompenzovat vlastní produkcí," upozornil analytik Carsten Fritsch ze společnosti Commerzbank.
K poklesu cen přispělo i prohlášení šéfa Mezinárodní agentury pro energii (IEA) Fatiha Birola, podle kterého by členské země této organizace mohly přikročit k dalšímu uvolnění ropy ze svých zásob.
Členské státy IEA se minulý týden dohodly, že ze svých strategických rezerv uvolní 60 milionů barelů ropy, aby tak zmírnily tlak na růst cen, který vyvolal ruský útok na Ukrajinu. Batih dnes tento krok označil za prvotní reakci. "Jsou to pouze čtyři procenta našich zásob. Pokud bude potřeba, pokud se tak vlády rozhodnou, můžeme na trh dodat více ropy," řekl. Uvedl také, že IEA připraví plán na rychlé snížení spotřeby ropy.
Dnešnímu zlevňování ropy nezabránila ani zpráva o poklesu komerčních zásob suroviny v USA. Americký vládní Úřad pro energetické informace (EIA) oznámil, že tyto zásoby se minulý týden snížily o 1,9 milionu na 411,6 milionu barelů. Analytici v anketě agentury Reuters předpovídali mírnější pokles, a to o 657.000 barelů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.