Jak možná víte, největší ruská automobilka AvtoVAZ, jejímiž vozy se u nás dříve proháněli příslušníci veřejné bezpečnosti, je v podstatě dceřinou firmou francouzského Renaultu. A jelikož se Vladimir Vladimirovič očividně zbláznil, může se automobilka z Togliatti spolehnout na jediný model.
Bez účasti francouzské společnosti Renault bude ruský závod schopen vyrábět pouze jediný model a tím je sice legendární, ale zato zoufale zastaralý malý off-road Lada Niva. K takovým závěrům dospěli manažeři AvtoVAZ.
Dodávky dílů jsou prováděny tak, že Renault nejprve nakupuje velké objemy od různých dodavatelů a poté je distribuuje do svých výrobních závodů po celém světě. To platí i pro Lada Granta a Lada Vesta postavené na jejich platformách. Část dílů pro ruské vozy také dodává rumunská Dacia.
AvtoVAZ tedy bude bez zahraniční pomoci schopen vyrábět zcela sám jen Nivu. Tento vůz má minimum složité elektroniky a to, co tam je, lze snadno nahradit analogy. Kromě toho existuje vždy možnost tyto komponenty jednoduše opustit, čímž se celý vůz ještě zjednoduší.
Ovšem když největší východoevropská automobilka zůstane jen u jednoho modelu, bude to pro její zaměstnance zcela jistě znamenat nejistotu spojenou s propouštěním. Za posledních pár dní oslabil rubl o přibližně 40 %, čímž zchudla drtivá většina obyčejných Rusů. Teď navíc budou hojně přicházet o zaměstnání. To se ti opravdu velmi povedlo Vladimire Vladimiroviči.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?