Rusové se technologicky vrátí o půl století zpět, AvtoVAZ bez francouzské pomoci dokáže vyrábět jediný model

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 8. března 2022, 11:25 Google+

Jak možná víte, největší ruská automobilka AvtoVAZ, jejímiž vozy se u nás dříve proháněli příslušníci veřejné bezpečnosti, je v podstatě dceřinou firmou francouzského Renaultu. A jelikož se Vladimir Vladimirovič očividně zbláznil, může se automobilka z Togliatti spolehnout na jediný model.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lada Niva Legend

Lada Niva Legend | foto: AvtoVAZ

Sdílejte článek

Bez účasti francouzské společnosti Renault bude ruský závod schopen vyrábět pouze jediný model a tím je sice legendární, ale zato zoufale zastaralý malý off-road Lada Niva. K takovým závěrům dospěli manažeři AvtoVAZ.

Dodávky dílů jsou prováděny tak, že Renault nejprve nakupuje velké objemy od různých dodavatelů a poté je distribuuje do svých výrobních závodů po celém světě. To platí i pro Lada Granta a Lada Vesta postavené na jejich platformách. Část dílů pro ruské vozy také dodává rumunská Dacia.

AvtoVAZ tedy bude bez zahraniční pomoci schopen vyrábět zcela sám jen Nivu. Tento vůz má minimum složité elektroniky a to, co tam je, lze snadno nahradit analogy. Kromě toho existuje vždy možnost tyto komponenty jednoduše opustit, čímž se celý vůz ještě zjednoduší.

img-responsive

Lada Niva Legend | foto: AvtoVAZ

Ovšem když největší východoevropská automobilka zůstane jen u jednoho modelu, bude to pro její zaměstnance zcela jistě znamenat nejistotu spojenou s propouštěním. Za posledních pár dní oslabil rubl o přibližně 40 %, čímž zchudla drtivá většina obyčejných Rusů. Teď navíc budou hojně přicházet o zaměstnání. To se ti opravdu velmi povedlo Vladimire Vladimiroviči.

Vytisknout

Diskuze: Rusové se technologicky vrátí o půl století zpět, AvtoVAZ bez francouzské pomoci dokáže vyrábět jediný model

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hyundai Bayon 1.0 T-GDI

Test Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 74 kW, malé levné kombi, které téměř nemá…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud