Jak možná víte, největší ruská automobilka AvtoVAZ, jejímiž vozy se u nás dříve proháněli příslušníci veřejné bezpečnosti, je v podstatě dceřinou firmou francouzského Renaultu. A jelikož se Vladimir Vladimirovič očividně zbláznil, může se automobilka z Togliatti spolehnout na jediný model.
Bez účasti francouzské společnosti Renault bude ruský závod schopen vyrábět pouze jediný model a tím je sice legendární, ale zato zoufale zastaralý malý off-road Lada Niva. K takovým závěrům dospěli manažeři AvtoVAZ.
Dodávky dílů jsou prováděny tak, že Renault nejprve nakupuje velké objemy od různých dodavatelů a poté je distribuuje do svých výrobních závodů po celém světě. To platí i pro Lada Granta a Lada Vesta postavené na jejich platformách. Část dílů pro ruské vozy také dodává rumunská Dacia.
AvtoVAZ tedy bude bez zahraniční pomoci schopen vyrábět zcela sám jen Nivu. Tento vůz má minimum složité elektroniky a to, co tam je, lze snadno nahradit analogy. Kromě toho existuje vždy možnost tyto komponenty jednoduše opustit, čímž se celý vůz ještě zjednoduší.
Ovšem když největší východoevropská automobilka zůstane jen u jednoho modelu, bude to pro její zaměstnance zcela jistě znamenat nejistotu spojenou s propouštěním. Za posledních pár dní oslabil rubl o přibližně 40 %, čímž zchudla drtivá většina obyčejných Rusů. Teď navíc budou hojně přicházet o zaměstnání. To se ti opravdu velmi povedlo Vladimire Vladimiroviči.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?