Jak možná víte, největší ruská automobilka AvtoVAZ, jejímiž vozy se u nás dříve proháněli příslušníci veřejné bezpečnosti, je v podstatě dceřinou firmou francouzského Renaultu. A jelikož se Vladimir Vladimirovič očividně zbláznil, může se automobilka z Togliatti spolehnout na jediný model.
Bez účasti francouzské společnosti Renault bude ruský závod schopen vyrábět pouze jediný model a tím je sice legendární, ale zato zoufale zastaralý malý off-road Lada Niva. K takovým závěrům dospěli manažeři AvtoVAZ.
Dodávky dílů jsou prováděny tak, že Renault nejprve nakupuje velké objemy od různých dodavatelů a poté je distribuuje do svých výrobních závodů po celém světě. To platí i pro Lada Granta a Lada Vesta postavené na jejich platformách. Část dílů pro ruské vozy také dodává rumunská Dacia.
AvtoVAZ tedy bude bez zahraniční pomoci schopen vyrábět zcela sám jen Nivu. Tento vůz má minimum složité elektroniky a to, co tam je, lze snadno nahradit analogy. Kromě toho existuje vždy možnost tyto komponenty jednoduše opustit, čímž se celý vůz ještě zjednoduší.
Ovšem když největší východoevropská automobilka zůstane jen u jednoho modelu, bude to pro její zaměstnance zcela jistě znamenat nejistotu spojenou s propouštěním. Za posledních pár dní oslabil rubl o přibližně 40 %, čímž zchudla drtivá většina obyčejných Rusů. Teď navíc budou hojně přicházet o zaměstnání. To se ti opravdu velmi povedlo Vladimire Vladimiroviči.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.