Lékaři v Dubaji mají nejrychlejší lékařský vůz na světě. Jejich Lykan Hypersport se umí rozjet až na 395 km/h. Jen na ozdobu prý nebude.
Nejprve si řekneme něco o automobilu jako takovém. Lykan HyperSport vznikl pouze v 7 exemplářích a je tedy extrémně vzácný. Jako nový stál nemalých 3,4 milionu USD (v té době asi 70 milionů Kč).
Lykan HyperSport je poháněn 3,7litrovým plochým šestiválcem od společnosti Ruf s dvojitým přeplňováním, který produkuje 740 koní. To stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a dosažení maximální rychlosti 395 km/h.
Výkonný ředitel společnosti Dubai Corporation for Ambulance Services k představení nové posily jejich vozového parku řekl toto:
„Dubaj se stala synonymem všeho jedinečného a prvního na světě. Lykan HyperSport Responder odráží jedinečnou pozici Dubaje jako jednoho z předních světových měst v oblasti inovací. Rychlost a schopnosti vozidla mohou výrazně zkrátit dobu reakce na nouzové situace a zajistit včasný zásah.“
Zajímavé je, že policejní oddělení sousedního města Abu Dhabi obdrželo Lykan Hypersport pro své použití v polovině roku 2019. Vzhledem k tomu, že bylo vyrobeno pouze 7 Lykanů, je možné, že nový HyperSport Responder, který budou používat záchranáři v Dubaji, je to samé auto, které sloužilo policii z Abu Dhabi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?