Toyota opět předstihla Volkswagen a podle sdělení ČTK je druhým rokem po sobě největším prodejcem aut na světě. Japonská automobilka loni prodala 10,5 milionu vozů, což představuje meziroční nárůst 10,1 procenta. Firma to uvedla minulý týden ve svém sdělení.
V číslech jsou zahrnuty i dceřiné značky Daihatsu Motors, která se specializuje na malé vozy, a výrobce užitkových vozů Hino Motors. Předtím si pozici světové jedničky držel pět let v řadě Volkswagen.
Rozdíl mezi Toyotou a Volkswagenem se v roce 2021 prohloubil. Německý koncern loni prodal 8,9 milionu vozů. To je meziročně o pět procent méně a zároveň nejhorší prodejní výsledek za posledních deset let, uvedla agentura Reuters. V roce 2020 Toyota prodala 9,528 milionu vozů, zatímco Volkswagen 9,305 milionu.
Výrobci automobilů byli loni nuceni snížit produkci, protože nedostatek polovodičů během pandemie koronaviru narušil dodavatelské řetězce. Japonská společnost však pandemii přestála lépe než většina ostatních výrobců automobilů, neboť její domácí trh, Japonsko a části Asie, byl zasažen méně než Evropa.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?