Toyota opět předstihla Volkswagen a podle sdělení ČTK je druhým rokem po sobě největším prodejcem aut na světě. Japonská automobilka loni prodala 10,5 milionu vozů, což představuje meziroční nárůst 10,1 procenta. Firma to uvedla minulý týden ve svém sdělení.
V číslech jsou zahrnuty i dceřiné značky Daihatsu Motors, která se specializuje na malé vozy, a výrobce užitkových vozů Hino Motors. Předtím si pozici světové jedničky držel pět let v řadě Volkswagen.
Rozdíl mezi Toyotou a Volkswagenem se v roce 2021 prohloubil. Německý koncern loni prodal 8,9 milionu vozů. To je meziročně o pět procent méně a zároveň nejhorší prodejní výsledek za posledních deset let, uvedla agentura Reuters. V roce 2020 Toyota prodala 9,528 milionu vozů, zatímco Volkswagen 9,305 milionu.
Výrobci automobilů byli loni nuceni snížit produkci, protože nedostatek polovodičů během pandemie koronaviru narušil dodavatelské řetězce. Japonská společnost však pandemii přestála lépe než většina ostatních výrobců automobilů, neboť její domácí trh, Japonsko a části Asie, byl zasažen méně než Evropa.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?