Auta společnosti Tesla a elektrické sportovní užitkové vozy konkurenčních značek patří mezi nejméně spolehlivé modely prodávané ve Spojených státech. Vyplývá to podle ČTK z průzkumu neziskové organizace Consumer Reports, která hodnotí výrobky a služby.
Tesla se v průzkumu 28 značek umístila na 27. místě. Těsně před značkou Lincoln společnosti Ford Motor.
"Elektrická SUV jako kategorie vozidel jsou z hlediska spolehlivosti na absolutním dně," uvedl ředitel testování vozidel v Consumer Reports Jake Fisher. Mezi elektrickými SUV je jediným vozem s nadprůměrnou spolehlivostí podle Fishera Mustang Mach-E automobilky Ford.
Consumer Reports doporučuje sedan Tesla Model 3 a jeho spolehlivost hodnotí jako průměrnou. Ostatní vozy Tesla však podle Fishera hodnotí jako podprůměrné. Kriticky se staví i k systémům automatického řízení vozů Tesla. Podle Fishera má Consumer Reports obavy, že řidiči se budou příliš spoléhat na technologii, která nemůže bezpečně převzít řízení. Tento faktor se však do hodnocení spolehlivosti nepromítl.
Fisher také uvedl, že zdrojem problémů u elektromobilů nejsou baterie nebo pohon. Majitelé hlásí problémy s jinými funkcemi, které mají dodávat vozům moderní vzhled a oslovit zákazníky. Elektromobily tak mají třeba dotykové ovládání klimatizace, sedadel a dalších zařízení, která byla dříve mechanická. To vede k problémům. U vozů Tesla jsou například problémy s křídlovými dveřmi, netěsnosti, problémy s ovládáním klimatizace či špatně lícující panely karoserie.
Nejlépe hodnocenou značkou v průzkumu byl japonský Lexus. A osm z deseti nejlépe hodnocených značek bylo japonských. To je pokračování dlouhodobého trendu. Z automobilek z amerického Detroitu v první desítce skončila jediná značka, a to na pátém místě Buick, napsala agentura Reuters.
Žebříček má pro automobilový průmysl mimořádnou důležitost. Řada zájemců o nákup vozu v USA totiž při výběru dá právě na doporučení Consumer Reports, který spolehlivost značek aut začal prověřovat začátkem 80. let minulého století.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.