Auta společnosti Tesla a elektrické sportovní užitkové vozy konkurenčních značek patří mezi nejméně spolehlivé modely prodávané ve Spojených státech. Vyplývá to podle ČTK z průzkumu neziskové organizace Consumer Reports, která hodnotí výrobky a služby.
Tesla se v průzkumu 28 značek umístila na 27. místě. Těsně před značkou Lincoln společnosti Ford Motor.
"Elektrická SUV jako kategorie vozidel jsou z hlediska spolehlivosti na absolutním dně," uvedl ředitel testování vozidel v Consumer Reports Jake Fisher. Mezi elektrickými SUV je jediným vozem s nadprůměrnou spolehlivostí podle Fishera Mustang Mach-E automobilky Ford.
Consumer Reports doporučuje sedan Tesla Model 3 a jeho spolehlivost hodnotí jako průměrnou. Ostatní vozy Tesla však podle Fishera hodnotí jako podprůměrné. Kriticky se staví i k systémům automatického řízení vozů Tesla. Podle Fishera má Consumer Reports obavy, že řidiči se budou příliš spoléhat na technologii, která nemůže bezpečně převzít řízení. Tento faktor se však do hodnocení spolehlivosti nepromítl.
Fisher také uvedl, že zdrojem problémů u elektromobilů nejsou baterie nebo pohon. Majitelé hlásí problémy s jinými funkcemi, které mají dodávat vozům moderní vzhled a oslovit zákazníky. Elektromobily tak mají třeba dotykové ovládání klimatizace, sedadel a dalších zařízení, která byla dříve mechanická. To vede k problémům. U vozů Tesla jsou například problémy s křídlovými dveřmi, netěsnosti, problémy s ovládáním klimatizace či špatně lícující panely karoserie.
Nejlépe hodnocenou značkou v průzkumu byl japonský Lexus. A osm z deseti nejlépe hodnocených značek bylo japonských. To je pokračování dlouhodobého trendu. Z automobilek z amerického Detroitu v první desítce skončila jediná značka, a to na pátém místě Buick, napsala agentura Reuters.
Žebříček má pro automobilový průmysl mimořádnou důležitost. Řada zájemců o nákup vozu v USA totiž při výběru dá právě na doporučení Consumer Reports, který spolehlivost značek aut začal prověřovat začátkem 80. let minulého století.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?