Společnost GWM představila 3. listopadu v thajském Bangkoku první nabíjecí stanici G-Charge Supercharging Station na světě.
Nabíjecí stanice G-Charge Supercharging Station, první stanice pro rychlé nabíjení od společnosti GWM s režimem nabíjení stejnosměrným proudem, má šest konektorů. Tyto konektory jsou vybaveny třemi stejnosměrnými nabíjecími jednotkami, z nichž každá má dva konektory CCS typu 2. To znamená, že funguje, i když potřebujete nabíjet současně s pěti dalšími uživateli.
Kromě toho nabízí nabíjecí stanice G-Charge dostatek prostoru a energie. Její maximální výkon při nabíjení je 160 kW a uživatelé ji mohou využívat 24 hodin denně.
Nabíjecí stanice má také velmi uživatelsky přívětivou funkci pokynů pro nabíjení. Pomocí aplikace GWM APP mohou uživatelé rychle zjistit, kde se nabíjecí stanice nacházejí, rezervovat si dobu nabíjení, platit za něj, využívat ho a podobně. Nejen, že jim to ušetří čas, ale také to bude odpovídat jejich cestovnímu plánu.
Společnost GWM také prozradila, že uživatelé vozů ORA GOOD CAT mohou na nabíjecí stanici G-Charge Supercharging Station využívat bezplatné nabíjení. Modely ORA GOOD CAT 400 TECH a 400 PRO dokáže nabít z 30 % na 80 % za 32 minut a model 500 ULTRA z 30 % na 80 % za 40 minut.
Podle oficiálních zdrojů uzavřela společnost GWM 3. listopadu dohodu o spolupráci se společností PEA ENCOM International Company Limited. Jedná se o dceřinou společnost společnosti PEA specializující se na rozvoj zelené energie v Thajsku, která vybudovala desítky nabíjecích stanic pro elektromobily. V tomto případě nainstalovala solární systém na nabíjecí stanici G-Charge Supercharging Station, která se tak stala jednou z největších veřejných stanic pro rychlé nabíjení elektromobilů v Thajsku.
Kromě výstavby nabíjecí infrastruktury dosáhla společnost GWM i dalších průlomových úspěchů v oblasti vývoje nové energie. Jako příklad lze uvést technologii baterií Dayu. Tato klíčová technologie, na kterou byly podány desítky patentů, umožňuje hašení, izolaci, chlazení nebo vybití zdrojů tepla a podobné procesy, dokáže také účinně zabránit explozi napájecích baterií v důsledku přehřátí.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.