Ekologické organizace Greenpeace a Deutsche Umwelthilfe (DUH) hodlají podat podle ČTK žalobu na velké německé koncerny kvůli dopadu jejich činnosti na změnu klimatu. Podle agentury DPA adresovali předžalobní výzvu firmám Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz a ropné a plynařské společnosti Wintershall.
Ochránci životního prostředí chtějí dosáhnout toho, aby firmy změnily svůj obchodní model a zavázaly se k omezení emisí skleníkových plynů. Ve své výzvě požadují, aby zmíněné automobilky do roku 2030 přestaly vyrábět vozidla se spalovacími motory. Těžařský koncern Wintershall by podle nich po roce 2026 už neměl otevírat žádná další těžební ložiska.
"Pokud svět bude váhat dalších deset let, nebude už možné dosáhnout cíle a omezit oteplení planety nanejvýše o 1,5 stupně a pravděpodobně ani o dva stupně," uvedla dnes právní zástupkyně ekologických organizací Roda Verheyenová s tím, že zmíněné korporace jsou za oteplování do značné míry spoluzodpovědné. Německý automobilový průmysl podle ní zanechává "obrovskou globální stopu".
Koncernům podle neoficiálních informací DPA zbývá již pouze několik týdnů, aby na výzvu ekologických organizací zareagovaly a možnou žalobu odvrátily.
Daimler, který je majitelem automobilky Mercedes-Benz, dnes podle agentury AP sdělil, že požadavky ekologů jsou neodůvodněné. "Využijeme veškerých právních prostředků na svou obranu," uvedla společnost v prohlášení. Dosáhnout klimatické neutrality svých aut chce do roku 2039. BMW hrozbu žalobou podle svého vyjádření analyzuje. Obě automobilky také uvedly, že se cítí být vázány cíli vyplývajícími z Pařížské klimatické dohody z roku 2015.
V dubnu německý ústavní soud v průlomovém rozsudku nařídil, aby zákonodárci jasněji stanovili cíle pro omezení emisí skleníkových plynů po roce 2030. Dosavadní zákon o ochraně klimatu označil za nedostatečný a znevýhodňující příští generace. Německá vláda v reakci na verdikt v květnu předložila nový zákon, v němž si stanovila přísnější cíle pro snížení emisí po roce 2030 a zavázala se dosáhnout klimatické neutrality do roku 2045.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.