Ekologické organizace Greenpeace a Deutsche Umwelthilfe (DUH) hodlají podat podle ČTK žalobu na velké německé koncerny kvůli dopadu jejich činnosti na změnu klimatu. Podle agentury DPA adresovali předžalobní výzvu firmám Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz a ropné a plynařské společnosti Wintershall.
Ochránci životního prostředí chtějí dosáhnout toho, aby firmy změnily svůj obchodní model a zavázaly se k omezení emisí skleníkových plynů. Ve své výzvě požadují, aby zmíněné automobilky do roku 2030 přestaly vyrábět vozidla se spalovacími motory. Těžařský koncern Wintershall by podle nich po roce 2026 už neměl otevírat žádná další těžební ložiska.
"Pokud svět bude váhat dalších deset let, nebude už možné dosáhnout cíle a omezit oteplení planety nanejvýše o 1,5 stupně a pravděpodobně ani o dva stupně," uvedla dnes právní zástupkyně ekologických organizací Roda Verheyenová s tím, že zmíněné korporace jsou za oteplování do značné míry spoluzodpovědné. Německý automobilový průmysl podle ní zanechává "obrovskou globální stopu".
Koncernům podle neoficiálních informací DPA zbývá již pouze několik týdnů, aby na výzvu ekologických organizací zareagovaly a možnou žalobu odvrátily.
Daimler, který je majitelem automobilky Mercedes-Benz, dnes podle agentury AP sdělil, že požadavky ekologů jsou neodůvodněné. "Využijeme veškerých právních prostředků na svou obranu," uvedla společnost v prohlášení. Dosáhnout klimatické neutrality svých aut chce do roku 2039. BMW hrozbu žalobou podle svého vyjádření analyzuje. Obě automobilky také uvedly, že se cítí být vázány cíli vyplývajícími z Pařížské klimatické dohody z roku 2015.
V dubnu německý ústavní soud v průlomovém rozsudku nařídil, aby zákonodárci jasněji stanovili cíle pro omezení emisí skleníkových plynů po roce 2030. Dosavadní zákon o ochraně klimatu označil za nedostatečný a znevýhodňující příští generace. Německá vláda v reakci na verdikt v květnu předložila nový zákon, v němž si stanovila přísnější cíle pro snížení emisí po roce 2030 a zavázala se dosáhnout klimatické neutrality do roku 2045.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?