Středočeská policie začala v těchto dnech využívat první vůz Škoda Superb v barvách policie, který je vybaven radarem. Vůz umí měřit okolo jedoucí auta za jízdy, dosud tuto funkci měly pouze vozy v civilním provedení. Jde o první označený policejní vůz s měřičem rychlosti v České republice, další začne brzy sloužit v Pardubickém kraji, do budoucna se počítá s jejich rozšířením, řekli včera podle ČTK novinářům zástupci policie.
Radar byl nainstalován do jednoho z celkem 38 policejních Superbů, které si policie nově převzala. Všech 38 Superbů bude sloužit na silnicích v celé republice, pouze některé z nich budou vybavené radary. První vůz s radarem bude sloužit v rámci celého Středočeského kraje, kromě dálnic ho mohou řidiči potkat také na silnicích prvních i nižších tříd.
Podle ředitel služby dopravní policie Jiřího Zlého zavádí policie polepené vozy s radary v rámci vyvážení represivní a preventivní činnosti. "Vozidlo polepené bude vykonávat i preventivní činnost," řekl Zlý.
Podle vedoucího odboru metodiky a koordinace výkonu služby ředitelství služby dopravní policie Michala Hodbodě umí nový Superb měřit auta jak při souběžné jízdě, tak v protisměru, nebo vozy, které policejní vůz předjíždí.
Superb v barvách policie s radarem začne brzy sloužit také v Pardubickém kraji. Policie počítá také s dalším rozšířením radarů do označených vozů. "Je vyhlášené výběrové řízení na nákup vozidel s měřiči rychlosti," uvedl Hodboď. Kromě radaru mají nové Superby například i upravený polep na zádi vozidla, který obsahuje více fluorescenční barvy, aby byly vozy lépe viditelné na silnicích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.