Středočeská policie začala v těchto dnech využívat první vůz Škoda Superb v barvách policie, který je vybaven radarem. Vůz umí měřit okolo jedoucí auta za jízdy, dosud tuto funkci měly pouze vozy v civilním provedení. Jde o první označený policejní vůz s měřičem rychlosti v České republice, další začne brzy sloužit v Pardubickém kraji, do budoucna se počítá s jejich rozšířením, řekli včera podle ČTK novinářům zástupci policie.
Radar byl nainstalován do jednoho z celkem 38 policejních Superbů, které si policie nově převzala. Všech 38 Superbů bude sloužit na silnicích v celé republice, pouze některé z nich budou vybavené radary. První vůz s radarem bude sloužit v rámci celého Středočeského kraje, kromě dálnic ho mohou řidiči potkat také na silnicích prvních i nižších tříd.
Podle ředitel služby dopravní policie Jiřího Zlého zavádí policie polepené vozy s radary v rámci vyvážení represivní a preventivní činnosti. "Vozidlo polepené bude vykonávat i preventivní činnost," řekl Zlý.
Podle vedoucího odboru metodiky a koordinace výkonu služby ředitelství služby dopravní policie Michala Hodbodě umí nový Superb měřit auta jak při souběžné jízdě, tak v protisměru, nebo vozy, které policejní vůz předjíždí.
Superb v barvách policie s radarem začne brzy sloužit také v Pardubickém kraji. Policie počítá také s dalším rozšířením radarů do označených vozů. "Je vyhlášené výběrové řízení na nákup vozidel s měřiči rychlosti," uvedl Hodboď. Kromě radaru mají nové Superby například i upravený polep na zádi vozidla, který obsahuje více fluorescenční barvy, aby byly vozy lépe viditelné na silnicích.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.