Středověká města se svými úzkými uličkami lákají turisty svou nezaměnitelnou atmosférou. Avšak o tom, že je lepší prohlížet si památky pěkně po svých, než za volantem Maranellského supersportu , již ví své majitel nového Ferrari Roma.
Ve středověké části nejmenovaného italského města se stala kuriozní nehoda. Majitel se ve svém novém Ferrari Roma projížděl úzkými uličkami a zjevně neodhadl šířku svého vozu a vzdálenost mezi sousedícími domy. A tak stalo se to, co muselo se stát a myslím si, že teď už to chápe. Že do úzkých uliček se široké Ferrari prostě nehodí. Téměř 2 metry (1975 mm) široké kupé se zašprajcovalo mezi dva domy stejně, jako loď Ever Given mezi břehy Suezu.
Video z místa nehody bylo zveřejněno na kanálu SupercarsNews YouTube. Na záběrech je vidět, jak se kolemjdoucí muž snaží zaseknutému řidiči pomoci během ze strany na stranu a všemožně gestikuluje. Všechno to vypadá docela komicky a nutno dodat, že zbytečně. Nakonec musela přijet odtahovka. Samotné vysvobození není vidět, což je škoda. Dle dostupných informací má Ferrari oba boky poškozené a bude se muset rovnat a nově lakovat.
Ač se sice jedná o "startovací" model slavné italské značky, oprava nebude z nejlevnějších. Ferrari Roma se sportovním kupé s twin-turbo V8 o objemu 3,9 litrů disponuje výkonem 456 kW (620 koní) a točivým momentem 760 N.m. Díky tomuto výkonu zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 s a pokračovat až k rychlosti přes 320 km/h. Za to si u dealera se vzpínajícím se koněm ve znaku řeknou o 6 milionů Kč.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?