Největší americká automobilka General Motors (GM) opět svolává téměř 69.000 elektromobilů Chevrolet Bolt kvůli hrozbě požáru. Oznámila to dnes firma. Opatření se týká zejména Spojených států, kde zahrnuje téměř 51.000 vozů, napsala podle ČTK agentura Reuters.
GM svolala elektromobily Bolt kvůli riziku požáru již loni v listopadu. Poté však obdržela zprávy o dvou požárech ve vozech, ve kterých již v rámci tohoto svolání provedla úpravy.
Automobilka uvedla, že nyní ve svolávaných vozech vymění vadné bateriové moduly. Upozornila nicméně, že není jasné, kolik modulů je vadných. Americký národní úřad pro bezpečnost silniční dopravy (NHTSA) již minulý týden vyzval majitele 51.000 elektromobilů Bolt svolávaných v USA, aby své vozy kvůli hrozbě požáru po nabití parkovali na volném prostranství.
"Chápeme, že předchozí a nynější svolávání výrazně komplikuje život našim zákazníkům," uvedl mluvčí GM Dan Flores. "Oceňujeme jejich trpělivost a chápeme jejich frustraci," dodal.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.