Přestože se řada lidí po celé Evropě zdržuje kvůli pandemii častěji doma, krádeže aut zůstávají problémem a v některých zemích se jejich počet dokonce zvyšuje. Automobilové alarmy mohou zloděje odradit, ale ve městech, kde na ulicích v noci parkuje množství aut, se snadno stane, že majitel alarm ignoruje. Buď si neuvědomí, že jde o jeho vůz, nebo ho jednoduše neslyší.
Ford nyní zavedl novinku v podobě online zabezpečení SecuriAlert (dříve nazývaného režim ostrahy), které zvyšuje míru ochrany vozu před neautorizovaným vniknutím či manipulací.
Pokud je SecuriAlert aktivován a zaznamená jakoukoliv aktivitu vozu včetně odemknutí dveří klíčem, pošle majiteli oznámení na jeho chytrý telefon.
Jak SecuriAlert funguje
SecuriAlert slouží k doplňkovému zabezpečení vozu, když ho majitel nemá na očích. Funkci lze kdykoliv snadno zapnout i vypnout prostřednictvím mobilní aplikace FordPass.
Jakmile je aktivován, detekuje SecuriAlert pokusy o vniknutí pomocí senzorů, jimiž je automobil už vybaven. V případě jakékoliv zaznamenané aktivity odešle palubní modem FordPass Connect majiteli oznámení na jeho chytrý telefon.
V aplikaci FordPass se pak zobrazí čas i příčina výstrahy SecuriAlert, stejně jako poslední známá poloha vozu.
Na rozdíl od běžného alarmu pošle SecuriAlert oznámení i v případě pokusu o odemknutí dveří klíčem. To může být užitečné zejména v situacích, kdy se zloději pokoušejí do vozu dostat odcizeným či naklonovaným klíčem.
Když chce majitel s takto zabezpečeným automobilem opět jet, třeba ráno do práce, jednoduše SecuriAlert v aplikaci FordPass deaktivuje.
SecuriAlert, poprvé uvedený před několika měsíci v užitkových vozech Ford, je pouze jedna z online funkcí, které jsou zákazníkům této značky nyní k dispozici.
V roce 2020 začal Ford poskytovat online funkce svým evropským zákazníkům bezplatně a nedávno oznámil účast v partnerském projektu, který přinese schopnost varování před nebezpečím napříč automobily různých značek.
„Víme, že zákazníkům dělá zabezpečení jejich vozů i toho, co nechávají uvnitř, obavy, ať už při parkování na ulici přes noc nebo třeba v nákupním centru. SecuriAlert staví na rozšiřujícím se ekosystému online funkcí Ford a dává zákazníkům jistotu, že pokud se s jejich vozem něco děje, dozvědí se o tom jako první,“ uvedl Richard Bunn, ředitel retailových řešení konektivity Ford Mobility, Ford of Europe.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.