Přestože se řada lidí po celé Evropě zdržuje kvůli pandemii častěji doma, krádeže aut zůstávají problémem a v některých zemích se jejich počet dokonce zvyšuje. Automobilové alarmy mohou zloděje odradit, ale ve městech, kde na ulicích v noci parkuje množství aut, se snadno stane, že majitel alarm ignoruje. Buď si neuvědomí, že jde o jeho vůz, nebo ho jednoduše neslyší.
Ford nyní zavedl novinku v podobě online zabezpečení SecuriAlert (dříve nazývaného režim ostrahy), které zvyšuje míru ochrany vozu před neautorizovaným vniknutím či manipulací.
Pokud je SecuriAlert aktivován a zaznamená jakoukoliv aktivitu vozu včetně odemknutí dveří klíčem, pošle majiteli oznámení na jeho chytrý telefon.
Jak SecuriAlert funguje
SecuriAlert slouží k doplňkovému zabezpečení vozu, když ho majitel nemá na očích. Funkci lze kdykoliv snadno zapnout i vypnout prostřednictvím mobilní aplikace FordPass.
Jakmile je aktivován, detekuje SecuriAlert pokusy o vniknutí pomocí senzorů, jimiž je automobil už vybaven. V případě jakékoliv zaznamenané aktivity odešle palubní modem FordPass Connect majiteli oznámení na jeho chytrý telefon.
V aplikaci FordPass se pak zobrazí čas i příčina výstrahy SecuriAlert, stejně jako poslední známá poloha vozu.
Na rozdíl od běžného alarmu pošle SecuriAlert oznámení i v případě pokusu o odemknutí dveří klíčem. To může být užitečné zejména v situacích, kdy se zloději pokoušejí do vozu dostat odcizeným či naklonovaným klíčem.
Když chce majitel s takto zabezpečeným automobilem opět jet, třeba ráno do práce, jednoduše SecuriAlert v aplikaci FordPass deaktivuje.
SecuriAlert, poprvé uvedený před několika měsíci v užitkových vozech Ford, je pouze jedna z online funkcí, které jsou zákazníkům této značky nyní k dispozici.
V roce 2020 začal Ford poskytovat online funkce svým evropským zákazníkům bezplatně a nedávno oznámil účast v partnerském projektu, který přinese schopnost varování před nebezpečím napříč automobily různých značek.
„Víme, že zákazníkům dělá zabezpečení jejich vozů i toho, co nechávají uvnitř, obavy, ať už při parkování na ulici přes noc nebo třeba v nákupním centru. SecuriAlert staví na rozšiřujícím se ekosystému online funkcí Ford a dává zákazníkům jistotu, že pokud se s jejich vozem něco děje, dozvědí se o tom jako první,“ uvedl Richard Bunn, ředitel retailových řešení konektivity Ford Mobility, Ford of Europe.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.