Přestože se řada lidí po celé Evropě zdržuje kvůli pandemii častěji doma, krádeže aut zůstávají problémem a v některých zemích se jejich počet dokonce zvyšuje. Automobilové alarmy mohou zloděje odradit, ale ve městech, kde na ulicích v noci parkuje množství aut, se snadno stane, že majitel alarm ignoruje. Buď si neuvědomí, že jde o jeho vůz, nebo ho jednoduše neslyší.
Ford nyní zavedl novinku v podobě online zabezpečení SecuriAlert (dříve nazývaného režim ostrahy), které zvyšuje míru ochrany vozu před neautorizovaným vniknutím či manipulací.
Pokud je SecuriAlert aktivován a zaznamená jakoukoliv aktivitu vozu včetně odemknutí dveří klíčem, pošle majiteli oznámení na jeho chytrý telefon.
Jak SecuriAlert funguje
SecuriAlert slouží k doplňkovému zabezpečení vozu, když ho majitel nemá na očích. Funkci lze kdykoliv snadno zapnout i vypnout prostřednictvím mobilní aplikace FordPass.
Jakmile je aktivován, detekuje SecuriAlert pokusy o vniknutí pomocí senzorů, jimiž je automobil už vybaven. V případě jakékoliv zaznamenané aktivity odešle palubní modem FordPass Connect majiteli oznámení na jeho chytrý telefon.
V aplikaci FordPass se pak zobrazí čas i příčina výstrahy SecuriAlert, stejně jako poslední známá poloha vozu.
Na rozdíl od běžného alarmu pošle SecuriAlert oznámení i v případě pokusu o odemknutí dveří klíčem. To může být užitečné zejména v situacích, kdy se zloději pokoušejí do vozu dostat odcizeným či naklonovaným klíčem.
Když chce majitel s takto zabezpečeným automobilem opět jet, třeba ráno do práce, jednoduše SecuriAlert v aplikaci FordPass deaktivuje.
SecuriAlert, poprvé uvedený před několika měsíci v užitkových vozech Ford, je pouze jedna z online funkcí, které jsou zákazníkům této značky nyní k dispozici.
V roce 2020 začal Ford poskytovat online funkce svým evropským zákazníkům bezplatně a nedávno oznámil účast v partnerském projektu, který přinese schopnost varování před nebezpečím napříč automobily různých značek.
„Víme, že zákazníkům dělá zabezpečení jejich vozů i toho, co nechávají uvnitř, obavy, ať už při parkování na ulici přes noc nebo třeba v nákupním centru. SecuriAlert staví na rozšiřujícím se ekosystému online funkcí Ford a dává zákazníkům jistotu, že pokud se s jejich vozem něco děje, dozvědí se o tom jako první,“ uvedl Richard Bunn, ředitel retailových řešení konektivity Ford Mobility, Ford of Europe.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.