Přestože se řada lidí po celé Evropě zdržuje kvůli pandemii častěji doma, krádeže aut zůstávají problémem a v některých zemích se jejich počet dokonce zvyšuje. Automobilové alarmy mohou zloděje odradit, ale ve městech, kde na ulicích v noci parkuje množství aut, se snadno stane, že majitel alarm ignoruje. Buď si neuvědomí, že jde o jeho vůz, nebo ho jednoduše neslyší.
Ford nyní zavedl novinku v podobě online zabezpečení SecuriAlert (dříve nazývaného režim ostrahy), které zvyšuje míru ochrany vozu před neautorizovaným vniknutím či manipulací.
Pokud je SecuriAlert aktivován a zaznamená jakoukoliv aktivitu vozu včetně odemknutí dveří klíčem, pošle majiteli oznámení na jeho chytrý telefon.
Jak SecuriAlert funguje
SecuriAlert slouží k doplňkovému zabezpečení vozu, když ho majitel nemá na očích. Funkci lze kdykoliv snadno zapnout i vypnout prostřednictvím mobilní aplikace FordPass.
Jakmile je aktivován, detekuje SecuriAlert pokusy o vniknutí pomocí senzorů, jimiž je automobil už vybaven. V případě jakékoliv zaznamenané aktivity odešle palubní modem FordPass Connect majiteli oznámení na jeho chytrý telefon.
V aplikaci FordPass se pak zobrazí čas i příčina výstrahy SecuriAlert, stejně jako poslední známá poloha vozu.
Na rozdíl od běžného alarmu pošle SecuriAlert oznámení i v případě pokusu o odemknutí dveří klíčem. To může být užitečné zejména v situacích, kdy se zloději pokoušejí do vozu dostat odcizeným či naklonovaným klíčem.
Když chce majitel s takto zabezpečeným automobilem opět jet, třeba ráno do práce, jednoduše SecuriAlert v aplikaci FordPass deaktivuje.
SecuriAlert, poprvé uvedený před několika měsíci v užitkových vozech Ford, je pouze jedna z online funkcí, které jsou zákazníkům této značky nyní k dispozici.
V roce 2020 začal Ford poskytovat online funkce svým evropským zákazníkům bezplatně a nedávno oznámil účast v partnerském projektu, který přinese schopnost varování před nebezpečím napříč automobily různých značek.
„Víme, že zákazníkům dělá zabezpečení jejich vozů i toho, co nechávají uvnitř, obavy, ať už při parkování na ulici přes noc nebo třeba v nákupním centru. SecuriAlert staví na rozšiřujícím se ekosystému online funkcí Ford a dává zákazníkům jistotu, že pokud se s jejich vozem něco děje, dozvědí se o tom jako první,“ uvedl Richard Bunn, ředitel retailových řešení konektivity Ford Mobility, Ford of Europe.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?