Ford Mustang Mach 1 míří k evropským prodejcům

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 6. června 2021, 15:55 Google+

Už od roku 1969 patří ke klíčovým aspektům Mustangu Mach 1 výrazný design ve stylu závodních vozů. Ford zahájil dodávky nového Mustangu Mach 1 evropským zákazníkům. Ze všech variant Mustangu, které se v Evropě kdy oficiálně nabízely, je Mach 1 nejvýrazněji orientován na sportovní jízdu na závodním okruhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
„Skutečný Mustang Mach 1 musí vypadat rychle, i když nehybně stojí,“ řekl šéfkonstruktér Matthias Tonn

„Skutečný Mustang Mach 1 musí vypadat rychle, i když nehybně stojí,“ řekl šéfkonstruktér Matthias Tonn | foto: Ford

Sdílejte článek

Za jízdními výkony hodnými legendárního označení Mach 1 stojí speciálně naladěný motor 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 k), vylepšená aerodynamika, posílené chlazení i úpravy podvozku a hnacího řetězce.

Mustang Mach 1 vytváří o 22 procent vyšší přítlačnou sílu než Mustang GT a z nuly na 100 km/h dokáže zrychlit za 4,4 s. S dynamickým potenciálem vozu koresponduje vnější design s výrazným stylingem, inspirovaným světem závodních vozů.

img-responsive

Nový Ford Mustang Mach 1 nabízí speciálně naladěný motor 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 k), vylepšenou aerodynamiku, posílené chlazení i úpravy podvozku a hnacího ústrojí | foto: Ford

„Mustang se nestal nejprodávanějším sportovním vozem světa jen tak pro nic za nic, ale Mach 1 ho v srdcích příznivců sportovních vozů na této straně Atlantiku posune ještě výš,“ řekl šéfkonstruktér Mustangu Mach 1 pro Evropu Matthias Tonn. „Ať už na silnici, nebo na okruhu, nový Mach 1 je nejtalentovanější Mustang, jaký se zatím dostal do Evropy, a legendární označení si více než zaslouží.“

img-responsive

Nový Ford Mustang Mach 1 nabízí speciálně naladěný motor 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 k), vylepšenou aerodynamiku, posílené chlazení i úpravy podvozku a hnacího ústrojí | foto: Ford

Plnokrevný výkon

Celohliníkový motor Ford V8 byl pro Mustang Mach 1 opatřen otevřeným vzduchovým filtrem, specifickým sacím traktem, škrticími klapkami o průměru 87 mm a vstřikovací soustavou tvořenou kombinací přímého a nepřímého vstřiku. Výsledkem je nejvyšší výkon 338 kW (460 k) v 7250 ot.min-1a točivý moment 529 Nm v 4900 ot.min-1.

Optimální průtok maziva a konzistentní výkon i při vysoké zátěži na závodní trati zajišťuje přídavný chladič motorového oleje a nový adaptér olejového filtru.

img-responsive

Nový Ford Mustang Mach 1 nabízí speciálně naladěný motor 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 k), vylepšenou aerodynamiku, posílené chlazení i úpravy podvozku a hnacího ústrojí | foto: Ford

Zákazníci Mustangu Mach 1 mají na výběr ze dvou robustních, precizních rychlostních skříní, dimenzovaných na časté řazení ve vysokých otáčkách. Poprvé na evropském trhu je v produkčním Mustangu k dispozici šestistupňová manuální skříň TREMEC 3160 s dvoukotoučovou spojkou. Vyznačuje se krátkými drahami řazení, využívá technologii automatického dorovnání otáček při podřazování a umožňuje řadit vyšší rychlostní stupně bez ubrání plynu.

Technicky vyspělá samočinná převodovka Ford s 10 rychlostními stupni má v Mustangu Mach 1 zdokonalený měnič točivého momentu a specifickou kalibraci, přizpůsobenou sportovnímu zaměření vozu.

Obě převodovky jsou vybaveny vlastním chladičem oleje, chlazen je rovněž samosvorný diferenciál. Automat má navíc ještě druhý chladič oleje, který navyšuje chladicí kapacitu o dalších 75 procent.

img-responsive

Nový Ford Mustang Mach 1 nabízí speciálně naladěný motor 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 k), vylepšenou aerodynamiku, posílené chlazení i úpravy podvozku a hnacího ústrojí | foto: Ford

Na přídi se objevuje nová dvoudílná horní mřížka, nová spodní mřížka, boční mřížky a také spoiler pod nárazníkem. To vše se podílí na lepší aerodynamice a účinnějším chlazení. Zakrytování spodních partií je opatřeno žebry, která vedou chladicí vzduch k brzdám. Specifický zadní spoiler a difuzor zajišťují rovnoměrné rozložení aerodynamických sil mezi přední a zadní nápravu. Mustang Mach 1 dále dostal účinnější posilovač brzd s rychlejší odezvou. Díky šestipístkovým brzdičům BremboTM dokáže zastavit z rychlosti 100 km/h na méně než 32 metrech.

Za nejostřejší odezvou řízení ze všech v Evropě prodávaných Mustangů stojí vedle nové kalibrace elektronického posilovače řízení také tlumiče pérování MagneRide® s elektronicky regulovanou magnetoreologickou náplní, jejichž naladění v Mustangu Mach 1 koresponduje s tužšími pružinami a zkrutnými stabilizátory.

img-responsive

Nový Ford Mustang Mach 1 nabízí speciálně naladěný motor 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 k), vylepšenou aerodynamiku, posílené chlazení i úpravy podvozku a hnacího ústrojí | foto: Ford

Nápravnice a některé komponenty zavěšení byly převzaty ze severoamerických modelů Mustang Shelby GT350 a GT500. Devatenáctipalcová kola z lehké slitiny mají vpředu i vzadu o půl palce (127 mm) větší šířku a jsou obutá do sportovních pneumatik Michelin Pilot Sport 4.

Stejně jako jiné varianty Mustangu nabízí i Mach 1 přepínatelné jízdní režimy včetně módů Sport a Track. Za označením Track Apps se pak skrývá akcelerometr, časomíra a funkce launch control – vše se zobrazuje na sériově montovaném digitálním přístrojovém štítu o úhlopříčce 12 palců.


Mustang Mach 1
6stupňová manuální převodovka Tremec 3160
10stupňová samočinná převodovka Ford
 
Výkon
338 kW (460 k) v 7250 ot.min-1
 
Točivý moment
529 Nm @ 4900 ot.min-1
 
Akcelerace 0‑100 km/h
4,8 s
4,4 s
 
Akcelerace 0-400 m
13,0 s
12,6 s
 
Brzdná dráha 100-0 km/h
31,8 m
31,9 m
 
Nejvyšší rychlost
267 km/h
249 km/h

img-responsive

„Skutečný Mustang Mach 1 musí vypadat rychle, i když nehybně stojí,“ řekl šéfkonstruktér Matthias Tonn | foto: Ford

Vzhled inspirovaný motorsportem
Už od roku 1969 patří ke klíčovým aspektům Mustangu Mach 1 výrazný design ve stylu závodních vozů. V případě nejnovější generace jsou aerodynamické prvky od předních mřížek až po zadní spoiler lakovány černým a šedým lakem. Specifická 19palcová kola dostala povrchovou úpravu Dark Tarnish s nízkým leskem.

V nabídce je osm kombinací laku karoserie a dekoračních pruhů: šedá Fighter Jet s černo-oranžovými pruhy; stříbrná Iconic, černá Shadow a bílá Oxford s černo-červenými pruhy; a modrá Velocity, oranžová Twister, červená Race a žlutá Grabber s černo-bílými pruhy. Na zádi i obou předních blatnících se objevuje legendární logo Mach 1. Sportovní výfuková soustava s aktivním ventilem a čtyřmi koncovkami o průměru 4,5 palce (114 mm) dodává vozu kromě nezaměnitelného zvuku také jedinečný vzhled.

img-responsive

Nový Ford Mustang Mach 1 nabízí speciálně naladěný motor 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 k), vylepšenou aerodynamiku, posílené chlazení i úpravy podvozku a hnacího ústrojí | foto: Ford

Kožená sportovní sedadla jsou obšitá švy v šedém odstínu Metal. Na palubní desce se nachází plaketa s logem Mach 1 a pořadovým číslem vozu v rámci série. Specifické pro Mach 1 jsou rovněž prahové lišty a uvítací obrazovka na digitálním přístrojovém štítu. Standardní výbava obsahuje vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3, prémiový audiosystém B&O s 12 reproduktory nebo modem FordPass Connect, který zajišťuje online připojení.

img-responsive

Nový Ford Mustang Mach 1 nabízí speciálně naladěný motor 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 k), vylepšenou aerodynamiku, posílené chlazení i úpravy podvozku a hnacího ústrojí | foto: Ford

„Skutečný Mustang Mach 1 musí vypadat rychle, i když nehybně stojí,“ řekl Tonn. „Funkční aerodynamika a exkluzivní detaily inspirované motoristickým sportem nenechají fanoušky sportovních vozů na pochybách, že tento Mustang to myslí vážně – a co teprve, až vyjede na závodní trať!“

Vytisknout

Diskuze: Ford Mustang Mach 1 míří k evropským prodejcům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jaromír Jágr má nové auto

Jaromír Jágr má nové auto

Ilustrační foto

Kolik zaplatíme za palivo a dálniční známky při cestách po Evropě?

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

reklama

Doporučujeme

Toyota Aygo X

Toyota bude v českém Kolíně vyrábět nástupce modelu Aygo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kolik zaplatíme za palivo a dálniční známky při cestách po Evropě?

  2. Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

  3. Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

  4. Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

  5. Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

  6. Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud