Nejedná se o jedinou změnu v metodice testování. Vylepšené boční nárazy zahrnují změny rychlosti a hmotnosti při bočním bariérovém testu, čímž se zvýšila jeho náročnost. Euro NCAP navíc poprvé zkoumá při bočním nárazu také ochranu spolujezdce vpředu, přičemž se zaměřuje na potenciální kontakt mezi ním a řidičem.
Organizace Euro NCAP klade důraz rovněž na nejnovější generaci systémů pro prevenci nehod a asistenčních systémů. Pro hodnocení technologie AEB (autonomní nouzové brzdění) se používají nové simulace dopravních situací včetně rizika kolize při couvání a otáčení se na křižovatce. Součástí hodnocení bezpečnostních asistenčních systémů je také testování systémů sledování pozornosti řidiče, které detekují únavu a rozptýlení pozornosti řidiče.
Nový SEAT Leon obdržel od nezávislé organizace Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. „Jsme extrémně hrdí, že nový SEAT Leon dosáhl v různých variantách – jako pětidveřový hatchback i rodinné kombi Sportstourer se spalovacími motory i pohonem PHEV – nejvyššího hodnocení v testech Euro NCAP, a to díky vynikajícím výsledkům dokonce i v neuvěřitelně náročných bezpečnostních testech, které byly pro rok 2020 pozměněny. Je to výsledek našeho důrazu na bezpečnost a naší ochoty využívat nejmodernější technologie z oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti, které umožňují dosažení tohoto cíle,“ řekl Dr Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj.
Bezpečnost jako součást DNA
Zcela nový SEAT Leon dokáže předvídat jízdní situace dosud nevídaným způsobem, protože je vybaven řadou nejmodernějších bezpečnostních systémů s přístupem k datům z mnoha senzorů, ale ještě důležitější je jeho schopnost přizpůsobovat se jejich změnám.
Systémy, mezi něž patří autonomní nouzové brzdění, Side Assist* (asistent pro změnu jízdního pruhu) a Exit Assist* (asistent pro couvání z parkovacího místa), rozpoznávání dopravních značek*, Traffic Jam Assist* (asistent pro jízdu v dopravní koloně), Light Assist* (asistent dálkových světlometů) a Pre-Crash Assist* (přednárazový asistent), úzce spolupracují, čímž vytvářejí kolem vozidla a cestujících ochranou bublinu.
Systém Pre-Crash Assist například reaguje za pouhých 0,2 sekundy, pokud detekuje riziko nehody, a přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a uzavře okna včetně střešního. Tím přispěje k ochraně cestujících uvnitř vozu.
Bezpečnostní výbava navíc zahrnuje také sedm airbagů včetně nového standardního centrálního bočního airbagu vpředu, systém Front Assist (asistent pro rozpoznávání překážek před vozem) s detekcí vozidel, chodců a cyklistů, Emergency Steering Assist (asistent pro vyhýbací manévry), Junction Assist (asistent pro průjezd křižovatkou), Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdním pruhu) a Emergency e-Call (nouzové volání). Zcela nový SEAT Leon je tak jedním z nejbezpečnějších vozidel na současném trhu, což potvrzují i nové zkušební metody používané organizací Euro NCAP.
Nový standardní centrální boční airbag vpředu zabraňuje potenciálnímu kontaktu hlav řidiče a spolujezdce vpředu například v případě boční kolize.
Front Assist zahrnuje kromě funkcí detekce vozidel, chodců a cyklistů také asistenční systémy Emergency Steering Assist a Junction Assist. Během zásahu systému Front Assist po úvodní snaze řidiče vyhnout se překážce uskuteční Emergency Steering Assist cílené zásahy do řízení a brzdové soustavy, které zajistí optimální trajektorii vyhýbacího manévru.
Čísla potvrzují teorii
Organizace Euro NCAP testovala zcela nový SEAT Leon ve verzích poháněných spalovacími motory i ve variantách s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Zcela nový Leon dosáhl vynikajících výsledků ve všech oblastech: ochrana dospělých cestujících 92 %, ochrana dětí 88 %, ochrana zranitelných účastníků silničního provozu 71 % a bezpečnostní asistenční systémy 80 %.