Seat Leon na přísnějších testech Euro NCAP. Výsledek?

AutoRoad.cz, 25. prosince 2020, 22:54 Google+

Klíčovou změnou v testech Euro NCAP pro rok 2020 je zavedení čelního nárazu jedoucího vozu do pohybující se bariéry, který nahradil náraz do deformovatelné bariéry s mírným přesazením. Tento test pomáhá organizaci lépe hodnotit ochranu cestujících uvnitř vozu a účinnost přední deformační zóny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Klimatizace v novém modelu Seat Leon nepřetržitě udržuje teplotu, nastavenou ve 3 zónách prostoru pro cestující

Klimatizace v novém modelu Seat Leon nepřetržitě udržuje teplotu, nastavenou ve 3 zónách prostoru pro cestující | foto: Seat

Sdílejte článek

Nejedná se o jedinou změnu v metodice testování. Vylepšené boční nárazy zahrnují změny rychlosti a hmotnosti při bočním bariérovém testu, čímž se zvýšila jeho náročnost. Euro NCAP navíc poprvé zkoumá při bočním nárazu také ochranu spolujezdce vpředu, přičemž se zaměřuje na potenciální kontakt mezi ním a řidičem.

Organizace Euro NCAP klade důraz rovněž na nejnovější generaci systémů pro prevenci nehod a asistenčních systémů. Pro hodnocení technologie AEB (autonomní nouzové brzdění) se používají nové simulace dopravních situací včetně rizika kolize při couvání a otáčení se na křižovatce. Součástí hodnocení bezpečnostních asistenčních systémů je také testování systémů sledování pozornosti řidiče, které detekují únavu a rozptýlení pozornosti řidiče.

img-responsive

Třetí generace Seatu Leon pochází z dílny šéfdesignéra Alejandro Mesonera-Romanose. Její vzhled byl naprosto originální | foto: Seat

Nový SEAT Leon obdržel od nezávislé organizace Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. „Jsme extrémně hrdí, že nový SEAT Leon dosáhl v různých variantách – jako pětidveřový hatchback i rodinné kombi Sportstourer se spalovacími motory i pohonem PHEV – nejvyššího hodnocení v testech Euro NCAP, a to díky vynikajícím výsledkům dokonce i v neuvěřitelně náročných bezpečnostních testech, které byly pro rok 2020 pozměněny. Je to výsledek našeho důrazu na bezpečnost a naší ochoty využívat nejmodernější technologie z oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti, které umožňují dosažení tohoto cíle,“ řekl Dr Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj.

Bezpečnost jako součást DNA
Zcela nový SEAT Leon dokáže předvídat jízdní situace dosud nevídaným způsobem, protože je vybaven řadou nejmodernějších bezpečnostních systémů s přístupem k datům z mnoha senzorů, ale ještě důležitější je jeho schopnost přizpůsobovat se jejich změnám.

Systémy, mezi něž patří autonomní nouzové brzdění, Side Assist* (asistent pro změnu jízdního pruhu) a Exit Assist* (asistent pro couvání z parkovacího místa), rozpoznávání dopravních značek*, Traffic Jam Assist* (asistent pro jízdu v dopravní koloně), Light Assist* (asistent dálkových světlometů) a Pre-Crash Assist* (přednárazový asistent), úzce spolupracují, čímž vytvářejí kolem vozidla a cestujících ochranou bublinu.

Systém Pre-Crash Assist například reaguje za pouhých 0,2 sekundy, pokud detekuje riziko nehody, a přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a uzavře okna včetně střešního. Tím přispěje k ochraně cestujících uvnitř vozu.

img-responsive

Seat představil zcela novou čtvrtou generaci svého bestseleru Leon | foto: Seat

Bezpečnostní výbava navíc zahrnuje také sedm airbagů včetně nového standardního centrálního bočního airbagu vpředu, systém Front Assist (asistent pro rozpoznávání překážek před vozem) s detekcí vozidel, chodců a cyklistů, Emergency Steering Assist (asistent pro vyhýbací manévry), Junction Assist (asistent pro průjezd křižovatkou), Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdním pruhu) a Emergency e-Call (nouzové volání). Zcela nový SEAT Leon je tak jedním z nejbezpečnějších vozidel na současném trhu, což potvrzují i nové zkušební metody používané organizací Euro NCAP.

Nový standardní centrální boční airbag vpředu zabraňuje potenciálnímu kontaktu hlav řidiče a spolujezdce vpředu například v případě boční kolize.

Front Assist zahrnuje kromě funkcí detekce vozidel, chodců a cyklistů také asistenční systémy Emergency Steering Assist a Junction Assist. Během zásahu systému Front Assist po úvodní snaze řidiče vyhnout se překážce uskuteční  Emergency Steering Assist cílené zásahy do řízení a brzdové soustavy, které zajistí optimální trajektorii vyhýbacího manévru.

img-responsive

Seat představil zcela novou čtvrtou generaci svého bestseleru Leon | foto: Seat

Čísla potvrzují teorii
Organizace Euro NCAP testovala zcela nový SEAT Leon ve verzích poháněných spalovacími motory i ve variantách s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Zcela nový Leon dosáhl vynikajících výsledků ve všech oblastech: ochrana dospělých cestujících 92 %, ochrana dětí 88 %, ochrana zranitelných účastníků silničního provozu 71 % a bezpečnostní asistenční systémy 80 %.

Vytisknout

Diskuze: Seat Leon na přísnějších testech Euro NCAP. Výsledek?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen ID.3

e-Golf končí, Volkswagen přestavuje halu pro něco jiného

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud