Klíčovou změnou v testech Euro NCAP pro rok 2020 je zavedení čelního nárazu jedoucího vozu do pohybující se bariéry, který nahradil náraz do deformovatelné bariéry s mírným přesazením. Tento test pomáhá organizaci lépe hodnotit ochranu cestujících uvnitř vozu a účinnost přední deformační zóny.
Nejedná se o jedinou změnu v metodice testování. Vylepšené boční nárazy zahrnují změny rychlosti a hmotnosti při bočním bariérovém testu, čímž se zvýšila jeho náročnost. Euro NCAP navíc poprvé zkoumá při bočním nárazu také ochranu spolujezdce vpředu, přičemž se zaměřuje na potenciální kontakt mezi ním a řidičem.
Organizace Euro NCAP klade důraz rovněž na nejnovější generaci systémů pro prevenci nehod a asistenčních systémů. Pro hodnocení technologie AEB (autonomní nouzové brzdění) se používají nové simulace dopravních situací včetně rizika kolize při couvání a otáčení se na křižovatce. Součástí hodnocení bezpečnostních asistenčních systémů je také testování systémů sledování pozornosti řidiče, které detekují únavu a rozptýlení pozornosti řidiče.
Nový SEAT Leon obdržel od nezávislé organizace Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. „Jsme extrémně hrdí, že nový SEAT Leon dosáhl v různých variantách – jako pětidveřový hatchback i rodinné kombi Sportstourer se spalovacími motory i pohonem PHEV – nejvyššího hodnocení v testech Euro NCAP, a to díky vynikajícím výsledkům dokonce i v neuvěřitelně náročných bezpečnostních testech, které byly pro rok 2020 pozměněny. Je to výsledek našeho důrazu na bezpečnost a naší ochoty využívat nejmodernější technologie z oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti, které umožňují dosažení tohoto cíle,“ řekl Dr Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj.
Bezpečnost jako součást DNAZcela nový SEAT Leon dokáže předvídat jízdní situace dosud nevídaným způsobem, protože je vybaven řadou nejmodernějších bezpečnostních systémů s přístupem k datům z mnoha senzorů, ale ještě důležitější je jeho schopnost přizpůsobovat se jejich změnám.
Systémy, mezi něž patří autonomní nouzové brzdění, Side Assist* (asistent pro změnu jízdního pruhu) a Exit Assist* (asistent pro couvání z parkovacího místa), rozpoznávání dopravních značek*, Traffic Jam Assist* (asistent pro jízdu v dopravní koloně), Light Assist* (asistent dálkových světlometů) a Pre-Crash Assist* (přednárazový asistent), úzce spolupracují, čímž vytvářejí kolem vozidla a cestujících ochranou bublinu.
Systém Pre-Crash Assist například reaguje za pouhých 0,2 sekundy, pokud detekuje riziko nehody, a přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a uzavře okna včetně střešního. Tím přispěje k ochraně cestujících uvnitř vozu.
Bezpečnostní výbava navíc zahrnuje také sedm airbagů včetně nového standardního centrálního bočního airbagu vpředu, systém Front Assist (asistent pro rozpoznávání překážek před vozem) s detekcí vozidel, chodců a cyklistů, Emergency Steering Assist (asistent pro vyhýbací manévry), Junction Assist (asistent pro průjezd křižovatkou), Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdním pruhu) a Emergency e-Call (nouzové volání). Zcela nový SEAT Leon je tak jedním z nejbezpečnějších vozidel na současném trhu, což potvrzují i nové zkušební metody používané organizací Euro NCAP.
Nový standardní centrální boční airbag vpředu zabraňuje potenciálnímu kontaktu hlav řidiče a spolujezdce vpředu například v případě boční kolize.
Front Assist zahrnuje kromě funkcí detekce vozidel, chodců a cyklistů také asistenční systémy Emergency Steering Assist a Junction Assist. Během zásahu systému Front Assist po úvodní snaze řidiče vyhnout se překážce uskuteční Emergency Steering Assist cílené zásahy do řízení a brzdové soustavy, které zajistí optimální trajektorii vyhýbacího manévru.
Čísla potvrzují teoriiOrganizace Euro NCAP testovala zcela nový SEAT Leon ve verzích poháněných spalovacími motory i ve variantách s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Zcela nový Leon dosáhl vynikajících výsledků ve všech oblastech: ochrana dospělých cestujících 92 %, ochrana dětí 88 %, ochrana zranitelných účastníků silničního provozu 71 % a bezpečnostní asistenční systémy 80 %.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.