ŠKODA SLAVIA oslavila minulý týden svou britskou premiéru. Zástupci předních britských médií si vyzkoušeli sedmý žákovský vůz ŠKODA na testovacím polygonu v Millbrooku. Novináři byli nadšeni neotřelým designem, skvělým zpracováním a vysokou úrovní detailů tohoto nevšedního konceptu, jehož základem byla ŠKODA SCALA.
Koncept navrhlo a postavilo 31 učňů Středního odborného učiliště strojírenského v Mladé Boleslavi (součást ŠKODA Academy). Koncept SLAVIA ukazuje vysokou kvalitu vzdělání, kterou automobilka mladé generaci poskytuje. Projekt žákovských vozů vznikl před šesti lety a od té doby učni každý rok představili zcela nový nezaměnitelný koncept.
Současný projekt žákovských vozů byl inspirován řadou programů ze 70. let, kdy se učňům, často ve volném čase, podařilo postavit jedinečné vozy. Bohužel jen málo z těchto automobilů bylo dostatečně zdokumentováno, tak, jak je tomu dnes. Stěžejní myšlenka současného projektu žákovských vozů však zůstává stále stejná jako v minulosti – dát učňům šanci vyvinout a postavit provozuschopný automobil.
Testovací polygon v Millbrooku, vzdálený asi 80 kilometrů severně od Londýna, byl dokonalým místem pro exkluzivní testovací jízdy britských novinářů. Zástupci médií mohli sami usednout za volant konceptu SLAVIA a vyzkoušet si jej na slavné Hill Route, což je 6,5 kilometru dlouhý okruh s množstvím stoupání se sklony od 6,5 % až do 26 %. Rozsáhlý areál testovacího polygonu dovoloval odpovídající rozestupy mezi hosty a dodržení všech ochranných opatření spojených s bojem proti nemoci COVID-19.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?