ŠKODA SLAVIA oslavila minulý týden svou britskou premiéru. Zástupci předních britských médií si vyzkoušeli sedmý žákovský vůz ŠKODA na testovacím polygonu v Millbrooku. Novináři byli nadšeni neotřelým designem, skvělým zpracováním a vysokou úrovní detailů tohoto nevšedního konceptu, jehož základem byla ŠKODA SCALA.
Koncept navrhlo a postavilo 31 učňů Středního odborného učiliště strojírenského v Mladé Boleslavi (součást ŠKODA Academy). Koncept SLAVIA ukazuje vysokou kvalitu vzdělání, kterou automobilka mladé generaci poskytuje. Projekt žákovských vozů vznikl před šesti lety a od té doby učni každý rok představili zcela nový nezaměnitelný koncept.
Současný projekt žákovských vozů byl inspirován řadou programů ze 70. let, kdy se učňům, často ve volném čase, podařilo postavit jedinečné vozy. Bohužel jen málo z těchto automobilů bylo dostatečně zdokumentováno, tak, jak je tomu dnes. Stěžejní myšlenka současného projektu žákovských vozů však zůstává stále stejná jako v minulosti – dát učňům šanci vyvinout a postavit provozuschopný automobil.
Testovací polygon v Millbrooku, vzdálený asi 80 kilometrů severně od Londýna, byl dokonalým místem pro exkluzivní testovací jízdy britských novinářů. Zástupci médií mohli sami usednout za volant konceptu SLAVIA a vyzkoušet si jej na slavné Hill Route, což je 6,5 kilometru dlouhý okruh s množstvím stoupání se sklony od 6,5 % až do 26 %. Rozsáhlý areál testovacího polygonu dovoloval odpovídající rozestupy mezi hosty a dodržení všech ochranných opatření spojených s bojem proti nemoci COVID-19.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.