ŠKODA SLAVIA oslavila minulý týden svou britskou premiéru. Zástupci předních britských médií si vyzkoušeli sedmý žákovský vůz ŠKODA na testovacím polygonu v Millbrooku. Novináři byli nadšeni neotřelým designem, skvělým zpracováním a vysokou úrovní detailů tohoto nevšedního konceptu, jehož základem byla ŠKODA SCALA.
Koncept navrhlo a postavilo 31 učňů Středního odborného učiliště strojírenského v Mladé Boleslavi (součást ŠKODA Academy). Koncept SLAVIA ukazuje vysokou kvalitu vzdělání, kterou automobilka mladé generaci poskytuje. Projekt žákovských vozů vznikl před šesti lety a od té doby učni každý rok představili zcela nový nezaměnitelný koncept.
Současný projekt žákovských vozů byl inspirován řadou programů ze 70. let, kdy se učňům, často ve volném čase, podařilo postavit jedinečné vozy. Bohužel jen málo z těchto automobilů bylo dostatečně zdokumentováno, tak, jak je tomu dnes. Stěžejní myšlenka současného projektu žákovských vozů však zůstává stále stejná jako v minulosti – dát učňům šanci vyvinout a postavit provozuschopný automobil.
Testovací polygon v Millbrooku, vzdálený asi 80 kilometrů severně od Londýna, byl dokonalým místem pro exkluzivní testovací jízdy britských novinářů. Zástupci médií mohli sami usednout za volant konceptu SLAVIA a vyzkoušet si jej na slavné Hill Route, což je 6,5 kilometru dlouhý okruh s množstvím stoupání se sklony od 6,5 % až do 26 %. Rozsáhlý areál testovacího polygonu dovoloval odpovídající rozestupy mezi hosty a dodržení všech ochranných opatření spojených s bojem proti nemoci COVID-19.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?