ŠKODA SLAVIA oslavila minulý týden svou britskou premiéru. Zástupci předních britských médií si vyzkoušeli sedmý žákovský vůz ŠKODA na testovacím polygonu v Millbrooku. Novináři byli nadšeni neotřelým designem, skvělým zpracováním a vysokou úrovní detailů tohoto nevšedního konceptu, jehož základem byla ŠKODA SCALA.
Koncept navrhlo a postavilo 31 učňů Středního odborného učiliště strojírenského v Mladé Boleslavi (součást ŠKODA Academy). Koncept SLAVIA ukazuje vysokou kvalitu vzdělání, kterou automobilka mladé generaci poskytuje. Projekt žákovských vozů vznikl před šesti lety a od té doby učni každý rok představili zcela nový nezaměnitelný koncept.
Současný projekt žákovských vozů byl inspirován řadou programů ze 70. let, kdy se učňům, často ve volném čase, podařilo postavit jedinečné vozy. Bohužel jen málo z těchto automobilů bylo dostatečně zdokumentováno, tak, jak je tomu dnes. Stěžejní myšlenka současného projektu žákovských vozů však zůstává stále stejná jako v minulosti – dát učňům šanci vyvinout a postavit provozuschopný automobil.
Testovací polygon v Millbrooku, vzdálený asi 80 kilometrů severně od Londýna, byl dokonalým místem pro exkluzivní testovací jízdy britských novinářů. Zástupci médií mohli sami usednout za volant konceptu SLAVIA a vyzkoušet si jej na slavné Hill Route, což je 6,5 kilometru dlouhý okruh s množstvím stoupání se sklony od 6,5 % až do 26 %. Rozsáhlý areál testovacího polygonu dovoloval odpovídající rozestupy mezi hosty a dodržení všech ochranných opatření spojených s bojem proti nemoci COVID-19.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?