ŠKODA SLAVIA oslavila minulý týden svou britskou premiéru. Zástupci předních britských médií si vyzkoušeli sedmý žákovský vůz ŠKODA na testovacím polygonu v Millbrooku. Novináři byli nadšeni neotřelým designem, skvělým zpracováním a vysokou úrovní detailů tohoto nevšedního konceptu, jehož základem byla ŠKODA SCALA.
Koncept navrhlo a postavilo 31 učňů Středního odborného učiliště strojírenského v Mladé Boleslavi (součást ŠKODA Academy). Koncept SLAVIA ukazuje vysokou kvalitu vzdělání, kterou automobilka mladé generaci poskytuje. Projekt žákovských vozů vznikl před šesti lety a od té doby učni každý rok představili zcela nový nezaměnitelný koncept.
Současný projekt žákovských vozů byl inspirován řadou programů ze 70. let, kdy se učňům, často ve volném čase, podařilo postavit jedinečné vozy. Bohužel jen málo z těchto automobilů bylo dostatečně zdokumentováno, tak, jak je tomu dnes. Stěžejní myšlenka současného projektu žákovských vozů však zůstává stále stejná jako v minulosti – dát učňům šanci vyvinout a postavit provozuschopný automobil.
Testovací polygon v Millbrooku, vzdálený asi 80 kilometrů severně od Londýna, byl dokonalým místem pro exkluzivní testovací jízdy britských novinářů. Zástupci médií mohli sami usednout za volant konceptu SLAVIA a vyzkoušet si jej na slavné Hill Route, což je 6,5 kilometru dlouhý okruh s množstvím stoupání se sklony od 6,5 % až do 26 %. Rozsáhlý areál testovacího polygonu dovoloval odpovídající rozestupy mezi hosty a dodržení všech ochranných opatření spojených s bojem proti nemoci COVID-19.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?