V tomto ročním období se může mráz, sníh a s ním také náledí dostavit prakticky kdykoli. Spousta řidičů na tato první ohlášení zimy čeká, a teprve potom si uvědomí, že by měli připravit auto na zimní podmínky. To už ale může být pozdě.
Přezujte na zimní pneumatikyZe zákona by váš vůz měl mít obuté zimní pneumatiky od začátku listopadu do konce března následujícího roku, jelikož se předpokládá, že v této době by na vozovce mohla být souvislá vrstva sněhu, námraza či led. Minimální hloubka dezénu by u zimních pneumatik měla být čtyři milimetry. Při výběru té správné značky se samozřejmě můžete poradit v servisu, případně využít srovnávací testy na internetu.
Zkontrolujte stěrače i těsnění dveříŽivotnost stěračů se v zimě o dost zkracuje. Doporučuje se před každou jízdou důkladně očistit čelní sklo od ledu a zmrazků, aby se při prvním setření skla nepoškodila pryžová část stírátka. Stěrače by se měly měnit dvakrát ročně, určitě je dobré pořídit originální gumu před zimou a na jaře je znovu vyměnit. Nezapomeňte také nastříkat všechna těsnění ve dveřích i kufru silikonem ve spreji a rozetřít hadříkem. Vyhnete se tak nepříjemnému přimrznutí v nízkých teplotách.
Vybavte se na zimuV autě by vám neměla chybět kvalitní škrabka, smetáček na sníh, zimní řetězy, pokud vyrazíte na náročnější cestu, a kvalitní startovací kabely, kdyby baterie zradila. Dobrým tipem je také rozmrazovač zámků nebo lopatka. V Česku sice sněží čím dál méně, ale vsaďte se, že kvalitní sněhová nadílka přijde přesně tehdy, kdy to budete nejméně potřebovat.
Proveďte důkladnou reviziPřed zimou byste měli vždy udělat kompletní prohlídku svého vozu. Sami zvládnete zkontrolovat stav baterie, hladinu provozních kapalin, trysky ostřikovačů. „V zimě při nízkých ranních teplotách dostává akumulátor zabrat. Zejména u starší baterie je proto důležité zkontrolovat její funkci a plně ji nabít,“ doporučuje Jitka Jechová z Toyoty Česká republika. „Spolu s tím je důležité věnovat po-zornost i kapalinám – naplnit ostřikovače a chladicí soustavu nemrznoucí směsí a zkontrolovat hladinu oleje,“ doplňuje. Prověřte také správnou funkci žárovek všech vnějších světel včetně hlavních světlometů.
Některé servisy připraví auto na zimu za pár stovekNěkteré věci zvládnete svépomocí, některé je ale lepší nechat odborníkům v autoservisu, kteří vůz připraví a prohlédnou komplexně. Určitě by měla proběhnout kontrola brzd a brzdových destiček, všech zmíněných kapalin včetně kontroly bodu mrazu. Zároveň by na řadu měl přijít kompletně celý podvozek, který v zimě musí odolávat změnám teplot, ale i solím, ledu a dalším nečistotám.
„Díky spolupráci s pojišťovnami víme, že spousta řidičů prohlídku v autoservisu úplně vynechá a předpokládá, že výměna pneumatik stačí. Některé servisy přitom před zimou nabízí přípravy vozu na zimní období za nižší ceny. Například u nás ji mohou využít pravidelně každý rok jen za 300 korun,“ dodává Jechová.
V ceně této prohlídky zákazníci Toyoty dostanou diagnostiku stavu akumulátoru, konzervaci jeho pólových vývodů, nastavení světlometů, měření bodu tuhnutí chladicí kapaliny, kontrolu oleje, brzdové kapaliny i funkcí ostřikovačů a další zdánlivé detaily, které mohou v zimních měsících hrát zásadní roli.
Výhodněji v tomto období pořídí i výměnu palivového filtru u naftových motorů a součástí nabídky jsou také výhodnější ceny na doplňky a příslušenství, které se v zimě vždycky hodí, tedy od nové autobaterie až po střešní box na lyže.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.