Jubilejní dvacátý start Vojtěcha Štajfa v legendární soutěži Rally Bohemia, která letos otevřela český šampionát v rally, skončil solidním celkovým výsledkem v první desítce. S navigátorem Františkem Rajnohou přijeli do cíle v Mladé Boleslavi se svým vozem Polo GTI R5 na devátém místě absolutního pořadí.
Silná jezdecká konkurence ve startovní listině, velké množství diváků na osmnácti rychlostních zkouškách a mírně proměnlivé počasí byly hlavními rysy letošního 47. ročníku tradiční Rally Bohemia. Tato úvodní soutěž opožděného startu českého šampionátu byla netrpělivě očekávána také velkým množstvím fanoušků rally. Start zahraničních jezdců, nástup mladých talentů, ale i změna techniky u některých týmů v době delší zimní přestávky přinesly nakonec množství těsných soubojů posádek na trati letošní Rally Bohemia a pro mnoho diváků i nečekaného vítěze.
Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou odstartovali s vozem Polo GTI R5 do první sobotní sekce s cílem umístění mezi deseti nejrychlejšími posádkami. Dosažené časy na první rychlostních zkouškách odrážely dlouhou sportovní přestávku této staronové posádky, která spolu v delší soutěži startovala naposledy v Příbrami v roce 2018. Přesto se Vojtěch Štajf nakonec v sobotu do plánované absolutní desítky po těsných soubojích dostal. V neděli pak pokračovali Štajf s Rajnohou velmi vyrovnaným výkonem v udržení své pozice. Cílovou rampou v historickém centru Mladé Boleslavi nakonec projeli na celkovém devátém místě. „Nejprve bych chtěl poděkovat organizátorům letošního ročníku Rally Bohemia za přípravu celé soutěže. Zejména v této nelehké době, která pořádání větších akcí spíše nepřeje, se celý organizační tým s přípravou i realizací soutěže skvěle popasoval a má tak můj obdiv. My jsme jeli do Mladé Boleslavi především s tím, že se tady připravíme na blížící se první soutěž Rallysprint série a bylo to velmi správné rozhodnutí. Hned v úvodu Bohemky jsem se s Frantou Rajnohou potřebovali trochu sladit, protože delší soutěž jsme spolu dlouho nejeli a projevilo se to asi trochu na dosahovaných časech lehce za první desítkou jezdců. Pak jsme ale už našli své tempo a začali zrychlovat,“ hodnotil první soutěž českého šampionátu jezdec Vojtěch Štajf a dodal: "Byl jsem hodně spokojený s nastavením auta a při proměnném počasí jsme pokaždé trefili i správnou volbu pneumatik. Konkurence tady byla opravdu silná. My jsme měli okolo sebe skupinu posádek, se kterými jsme na hranici top 10 bojovali doslova o desetiny vteřiny. S konečným devátým místem jsem nakonec spokojený. Vyhodnotil jsme tu situaci tak, že případný boj o první pětku by byl asi možný, ale za cenu přílišného rizika, které jsem nechtěl před ostrým startem Rallysprint série v Příbrami podstoupit. Věřím, že i obrovské množství diváků si letos na tratích Bohemky přišlo na své. Moje gratulace k cennému vítězství směřuje samozřejmě také do týmu Vaška Pecha.“
Rally Bohemia 2020 dokončil také druhý klientský vůz Polo GTI R5 s posádkou Jan Černý – Petr Černohorský, která obsadila páté místo absolutního pořadí.
Racing 21 Klokočka Volkswagen tým s posádkou Štajf – Rajnoha bude nyní pokračovat ve svém plánovaném programu v Rallysprint sérii a zúčastní se 40. Bohemia Drive Rally Příbram, a to ve dnech 24. – 25. července 2020.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteamRacing21_rallyteamwww.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.