Jubilejní dvacátý start Vojtěcha Štajfa v legendární soutěži Rally Bohemia, která letos otevřela český šampionát v rally, skončil solidním celkovým výsledkem v první desítce. S navigátorem Františkem Rajnohou přijeli do cíle v Mladé Boleslavi se svým vozem Polo GTI R5 na devátém místě absolutního pořadí.
Silná jezdecká konkurence ve startovní listině, velké množství diváků na osmnácti rychlostních zkouškách a mírně proměnlivé počasí byly hlavními rysy letošního 47. ročníku tradiční Rally Bohemia. Tato úvodní soutěž opožděného startu českého šampionátu byla netrpělivě očekávána také velkým množstvím fanoušků rally. Start zahraničních jezdců, nástup mladých talentů, ale i změna techniky u některých týmů v době delší zimní přestávky přinesly nakonec množství těsných soubojů posádek na trati letošní Rally Bohemia a pro mnoho diváků i nečekaného vítěze.
Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou odstartovali s vozem Polo GTI R5 do první sobotní sekce s cílem umístění mezi deseti nejrychlejšími posádkami. Dosažené časy na první rychlostních zkouškách odrážely dlouhou sportovní přestávku této staronové posádky, která spolu v delší soutěži startovala naposledy v Příbrami v roce 2018. Přesto se Vojtěch Štajf nakonec v sobotu do plánované absolutní desítky po těsných soubojích dostal. V neděli pak pokračovali Štajf s Rajnohou velmi vyrovnaným výkonem v udržení své pozice. Cílovou rampou v historickém centru Mladé Boleslavi nakonec projeli na celkovém devátém místě. „Nejprve bych chtěl poděkovat organizátorům letošního ročníku Rally Bohemia za přípravu celé soutěže. Zejména v této nelehké době, která pořádání větších akcí spíše nepřeje, se celý organizační tým s přípravou i realizací soutěže skvěle popasoval a má tak můj obdiv. My jsme jeli do Mladé Boleslavi především s tím, že se tady připravíme na blížící se první soutěž Rallysprint série a bylo to velmi správné rozhodnutí. Hned v úvodu Bohemky jsem se s Frantou Rajnohou potřebovali trochu sladit, protože delší soutěž jsme spolu dlouho nejeli a projevilo se to asi trochu na dosahovaných časech lehce za první desítkou jezdců. Pak jsme ale už našli své tempo a začali zrychlovat,“ hodnotil první soutěž českého šampionátu jezdec Vojtěch Štajf a dodal: "Byl jsem hodně spokojený s nastavením auta a při proměnném počasí jsme pokaždé trefili i správnou volbu pneumatik. Konkurence tady byla opravdu silná. My jsme měli okolo sebe skupinu posádek, se kterými jsme na hranici top 10 bojovali doslova o desetiny vteřiny. S konečným devátým místem jsem nakonec spokojený. Vyhodnotil jsme tu situaci tak, že případný boj o první pětku by byl asi možný, ale za cenu přílišného rizika, které jsem nechtěl před ostrým startem Rallysprint série v Příbrami podstoupit. Věřím, že i obrovské množství diváků si letos na tratích Bohemky přišlo na své. Moje gratulace k cennému vítězství směřuje samozřejmě také do týmu Vaška Pecha.“
Rally Bohemia 2020 dokončil také druhý klientský vůz Polo GTI R5 s posádkou Jan Černý – Petr Černohorský, která obsadila páté místo absolutního pořadí.
Racing 21 Klokočka Volkswagen tým s posádkou Štajf – Rajnoha bude nyní pokračovat ve svém plánovaném programu v Rallysprint sérii a zúčastní se 40. Bohemia Drive Rally Příbram, a to ve dnech 24. – 25. července 2020.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteamRacing21_rallyteamwww.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?