Celkové vítězství v Autoklub Rallysprint sérii 2019, absolutní vítězství na Rallysprintu Kopná a Rally Vsetín, kompletní stupně vítězů v MČR ve třídě 3 a řada titulů v dalších třídách či kategoriích – takové úspěchy si v uplynulé sezoně připsali účastníci poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY vypsaného pro posádky jedoucí na závodních pneumatikách HANKOOK.
Objev loňské sezony, mladý Adam Březík, který se stal se svým spolujezdcem Zdeňkem Bělákem jun. suverénním vítězem Rallysprint série, se stal zároveň i přesvědčivým vítězem poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2019. Ze započitatelného maxima 40 bodů ztratil pouze dva na Rally Vyškov, a jinak všude bral plný počet bodů. Na druhém až čtvrtém místě poháru se s těsnými rozestupy seřadila kompletní špička třídy 3 – nový Mistr ČR Jaroslav Pešl bere v poháru stříbro, když pouze o bod předstihl dvojici jezdců Kožmín Rally Racingu, Petra Hrobského a předchozého vítěze HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY Martina Šikla. Martin Šikl sice letos obhájil post vicemistra ve třídě 3 v MČR, ale v pohárovém hodnocení jej při rovnosti bodů i počtu dokončených soutěží předstihl Petr Hrobský, který bere bronz díky lepšímu umístění v absolutní klasifikaci v podobě 9. příčky na Rallye Šumava. Elitní pětku uzavírá v těsném závěsu první z početného zástupu účastníků poháru z řad jezdců MČR v rally historických vozidel, kterým se stal Petr Michálek. Za tento úspěch vděčí zejména svým třem medailovým umístěním v hojně obsazované kategorii 4 v MČR-HA.
Za elitní pětkou následuje už s výraznějším osmibodovým odstupem suverén a mistr kategorie 2 historických vozidel, Stanislav Budil. V kategorii 4 se letos nad očekávání dařilo Janu Bezemkovi, který prožil svoji zatím nejúspěšnější sezonu, přestože téměř v každém závodě startoval s jiným spolujezdcem. V HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2019 mu to vyneslo sedmé místo a stal se tak jedním z největších překvapení poháru. Na osmém místě je Miroslav Jakeš se Škodou Fabia R5. Ten ze svých pouhých dvou startů ve „sprintech“ na Rallysprintu Kopná a na Rally Vsetín vytěžil maximum, když zde zvítězil jak absolutně, tak samozřejmě i v klasifikaci P2+.
Příjemným překvapením poháru je na devátém místě také Adam Čepela s bratrem Romanem, kteří se se svým ojedinělým Fordem Puma stali vítězi třídy 18 v Rallysprint sérii. První desítku uzavírají loňští bronzoví medailisté poháru, divácky velmi vděční syn a otec Josef a Jaroslav Urbanovi na Škodě 130 LR, kteří obhájili v Rallysprint sérii vítězství ve třídě 17. Jen o jeden bod za nimi skončil další účastník této třídy historických škodovek, Roman Vaněk se Škodu 130 RS. Dvanáctému Martinovi Černému (LADA VFTS) sice sezona jako celek nevyšla optimálně, ale to vůbec nijak nesnižuje hodnotu jeho druhého resp. třetího místa absolutně v MČR-HA na Kopné a na historické Barumce. Sezona naopak vyšla vítězi třídy 14 Rallysprint série, Pavlu Malaníkovi z rallyové obce Želechovice nad Dřevnicí, který ujel v hodnocení poháru o jeden bod i legendě české rallye, Jindřichu Štolfovi. A pozor, elitní patnáctku HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY uzavírá otec aktuálního vítěze poháru, Martin Březík, kterému se podařilo na Škodě Fabia R5 obsadit v absolutním pořadí MČR v rally krásné šesté místo.
Posádky ověnčené vítěznými vavříny a tituly najdeme i v dalším pořadí hodnocení poháru: Šestnáctý Vlastimil Mikel se stal vítězem kategorie 3 v MČR-HA, sedmnáctý Tomáš Herold pod dozorem manželky zase vítězem třídy 9 v MČR v rally. Stříbnému medailistovi poháru z roku 2018 Petru Krajčovi tentokrát patří až osmnáctá příčka, ale i tak dosáhl na druhé místo ve třídě 5 v Rallysprint sérii. Dvacátý Jan Hodouš v MČR k bronzu ve třídě 11 přidal ještě páté místo v klasifikaci Juniorů. Dvaadvacátý Jiří Káňa dojel letos do cíle v MČR-HA pouze jednou, nicméně zvítězil v prestižní kategorii 4 na Historic Vltava Rallye. Podobně na tom je o příčku za ním i dravý a rychlý Petr Šimurda, který si připsal vítězství ve třídě 17 na Kopné. Účastníkem poháru byl i náš jediný pilot Formule 1, showman Tomáš Enge, kterého bohužel vždy zradila technika. Neúspěšnější slovenský zástupce v HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY je na 24. místě Richard Čech s Fordem Fiesta R5, kterého jsme mohli dvakrát vidět i na moravských soutěžích.
„Máme radost, že pneumatiky HANKOOK používá stále více jezdců, včetně nejvyšších tříd, což je vidět i na výsledcích poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY za rok 2019. V této sezoně se nám skrze Adama Březíka podařilo získat jeden ze dvou hlavních českých titulů, jeho otec byl s Fabií R5 šestý v MČR absolutně a Mirek Jakeš vyhrál se stejným autem dvě soutěže absolutně. Jezdci na našich pneu opanovali stále slušně obsazovaná „velká Nka“ – třídu 3. Počty vítězství či medailových umístění účastníků našeho poháru už pomalu ani nestíháme počítat. Jsme rádi, že i přední jezdci postupně objevují kvalitu a spolehlivost závodních pneumatik HANKOOK, a že jim můžeme pomoci k dosahování špičkových výsledků“, vyjadřuje spokojenost s uplynulou sezonou Martin Kamiš, zástupce promotéra poháru, společnosti MK-RACING.
Konečné pořadí HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2019 (prvních dvacet pět):
Posádka Vůz Třída / Kat. Šampionát Body 1. Adam Březík - Zdeněk Bělák jun. Peugeot 208 R2 6 RSS 38 2. Jaroslav Pešl - Radek Juřica Mitsubishi Lancer Evo IX 3 MČR 34 3. Petr Hrobský - Dalibor Štěpán Mitsubishi Lancer Evo IX 3 MČR 33 4. Martin Šikl - Martin Pecina Mitsubishi Lancer Evo IX 3 MČR 33 5. Petr Michálek - Roman Maryška Suzuki Swift 4 MČR-HA 31 6. Stanislav Budil - Petr Vejvoda BMW 2002 Ti 2 MČR-HA 23 7. Jan Bezemek - Kretík/Kunst/Pfajfr Škoda 130 L 4 MČR-HA 21 8. Miroslav Jakeš - Petr Machů Škoda Fabia R5 2 P2+ 20 9. Adam Čepela - Roman Čepela Ford Puma VCT 18 RSS 19 10. Josef Urban - Jaroslav Urban Škoda 130 LR 17 RSS 19 11. Roman Vaněk - I. Horák/M. Rakušan Škoda 130 LR 17 RSS 18 12. Martin Černý - J. Krajča/Mandíková Lada VFTS 4 MČR-HA 18 13. Pavel Malaník – Josef Sedlář Škoda Favorit 14 RSS 17 14. Jindřich Štolfa - Zdeněk Hawel Škoda 130 L 4 MČR-HA 16 15. Martin Březík - Marek Omelka Škoda Fabia R5 2 MČR 15 16. Vlastimil Mikel - Dalibor Fojtík Lada 1600 3 MČR-HA 14 17. Tomáš Herold - Klára Heroldová Honda Civic VTi 9 MČR 14 18. Petr Krajča – Jan Houšť Renault Clio Sport 5 RSS 14 19. Bohumír Svoboda - Zbyněk Soběhart Škoda 1000 MB 2 MČR-HA 11 20. Jan Hodouš - Aleš Hodouš Škoda Fabia RS 11 MČR 10 21. Roman Burget - Michal Poch Škoda 130 RS 17 RSS 10 22. Jiří Káňa - Ivo Vybíral Ford Sierra RS Cosworth 4 MČR-HA 10 23. Petr Šimurda - Milan Dlouhý Škoda 130 LR 17 RSS 10 24. Richard Čech - Róbert Čech Ford Fiesta R5 2 MSR 9 25. Petr Hejhal - Martin Hejhal Škoda 130 LR 4 MČR-HA 9Celkem bylo v HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2019 klasifikováno více než sedmdesát posádek, tedy o dvacet posádek více, než loni. I to dokládá nejenom vzrůstající oblibu poháru, ale i závodních pneumatik HANKOOK na tratích českých a slovenských rally. V bodovém hodnocení poháru je zohledněn i počet účastníků startujících ve třídě či kategorii (HA). Plný počet bodů tak získávají pouze posádky, jejichž třída či kategorie má v daném závodě 10 a více účastníků. Pokud jich startuje v daném závodě méně, bodové ohodnocení se postupně snižuje. Výsledky proto zpravidla dobře odrážejí reálnou hodnotu sportovních výkonů posádky během celé sezony, ale samozřejmě i spolehlivost.
Nejlepší tři posádky konečného pořadí získávají věcné ceny v podobě sad závodních pneumatik HANKOOK v rozměru a typu odpovídajících jejich vozidlu v celkové hodnotě přibližně 100.000 Kč. Ceny věnuje promotér soutěže a zároveň distributor pneumatik, společnost MK-RACING, a vítězné posádky se o ně podělí takto: 1. místo – 8 ks pneu, 2. místo - 4 ks pneu, 3. místo - 2 ks pneu.
Více informací o poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2019 a o možnostech přihlášení do ročníku 2020 najdete na stránkách www.hankookmotorsport.cz v sekci HANKOOK TROPHY.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).