V sobotu 30. listopadu se ve Slušovicích odjel již 10. ročník Mikuláš Rally. Minařík racing měl závod hned za rohem, proto na startu nechyběl. Hothess Mikukláš Rally je brána jako volný podnik a show pro jezdce i diváky. Za Minařík racing do závodu nastoupily tři posádky. René Dohnal znovu usednul do Peugeotu 208 R2, tentokrát stálého spolujezdce Romana Švece vystřídal Martin Plesník. S Renaultem Clio R3 závodil Mojmír Mika se spolujezdcem Kamilem Malaníkem. Trojici ve slušovickém týmu doplnila již ostřílená posádka Milan Obadal – Radovan Bucha (Peugeot 208 R2).
Pro Mojmíra Miku byl závod ve Slušovicích jeho druhým startem v letošní sezoně. Tentokrát si Mojmír pronajal Renault Clio R3, tedy silnější auto, než ve kterých závodil doposud. „Mikulášskou rally jsme si nechtěli nechat ujít a myšlenka postoupit o stupínek výš ve výkonu auta a pronajmout si R3 mně napadl už v letě. Proto jsem si ho zarezervoval, naštěstí jako první, protože zájemců na tohoto krasavce bylo mnohem víc. Po propršeném patku přišlo prosluněné sobotní dopoledne a sním start do první RZ. Ihned na první rychlostní zkoušce (Dostihovka) se nám tak jízda tak líbila, že jsme jeli o kolo navíc. Pak přišla RZ Lípa, kde jsme zajeli 6. čas mezi dvoukolkami. V servise jsme si pak oprášili matematiku, aby se neopakoval scénář z prvního průjezdu v okolí dostihové dráhy. Všechno dopadlo době a my jsme se krásně svezli. Poděkovat bych chtěl týmu Minařík racing za skvěle připravené auto, Pivovaru Vraník za podporu a spolujezdci Kamilovi za diktát. Nesmím zapomenout poděkovat rodině a fanouškům za fandění nejen podél RZ,“ řekl Mojmír Mika. Posádka Mika – Malaník se v konečném hodnocení závodu umístila na 2. místě ve třídě 5 a 40. místě absolutního pořadí.
Ve Slušovicích také startoval čerstvý vicemistr třídy 6 na Slovensku. Milan Obadal již tradičně usedl do Peugeotu 208 R2 a rozpis slyšel od Radovana Buchy. Na Mikuláš Rally si Milan s Radovanem dojeli pro pěkné 22. místo absolutního pořadí a 6. místo ve třídě 6.
René Dohnal si závod ve Slušovicích užíval a bral to spíše jako pobavení. Na sedadlo spolujezdce do Peugeotu 208 R2 usedl Martin Plesník. A jak hodnotí svůj první závod v životě nový navigátor? „Původně byl náš společný start na Mikuláši spíš takovou hecovačkou během fandění u trati Rally Vsetín. Nečekal jsem však, že se toho Renda chytí, vlastně ani pořádně nevím, jak se to stalo, ale najednou mé jméno figurovalo ve startovní listině. Věděl jsem, že si na první start beru hodně velké sousto, takhle rychlé auto navíc s velmi kvalitním pilotem. Nechtěl jsem si uříznout ostudu, přesto jsem vůbec nevěděl, co od závodu vlastně očekávat. Přípravu jsem se i přes nemoc snažil nepodcenit, pro úspěch se snažím vždy udělat maximum. Obrovské díky patří Romanu Švecovi, se kterým jsem v týdnu před soutěží absolvoval čtyřhodinové školení přes internet, končili jsme někdy okolo čtvrté hodiny ranní. Ihned poté, co jsem vkročil do dílny Minařík Racing, vykouzlil mi úsměv na tváři pohled na okno závodního auta, kde jsem uviděl své jméno, ten úsměv mi vydržel doteď. Co se závodu samotného týče, neudělali jsme žádnou výraznější chybu a od třetí rychlostky se nám jelo opravdu hezky, obzvlášť druhá Lípa byla krásný sport. Celý den jsem si již od rána užíval a upřímně, co je víc než stát na stupních vítězů s jedním z mých nejbližších přátel poté, co jsme společnými silami dosáhli úspěchu? Závěrem bych ale hlavně chtěl strašně moc Rendovi poděkovat za splnění mého dětského snu, bylo mi ctí absolvovat svou první rally právě po jeho boku,“ popsal Martin Plesník. Kluci se na Mikulášské rally umístili na 14. místě absolutního pořadí. Vítězství si René s Martinem připsali jak ve třídě 6, tak mezi dvoukolkami.
Nyní čeká celý tým pod vedením Lubomíra Minaříka zimní pauza, během které budou všichni pilně pracovat na přípravách do příští sezony.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.