V sobotu 30. listopadu se ve Slušovicích odjel již 10. ročník Mikuláš Rally. Minařík racing měl závod hned za rohem, proto na startu nechyběl. Hothess Mikukláš Rally je brána jako volný podnik a show pro jezdce i diváky. Za Minařík racing do závodu nastoupily tři posádky. René Dohnal znovu usednul do Peugeotu 208 R2, tentokrát stálého spolujezdce Romana Švece vystřídal Martin Plesník. S Renaultem Clio R3 závodil Mojmír Mika se spolujezdcem Kamilem Malaníkem. Trojici ve slušovickém týmu doplnila již ostřílená posádka Milan Obadal – Radovan Bucha (Peugeot 208 R2).
Pro Mojmíra Miku byl závod ve Slušovicích jeho druhým startem v letošní sezoně. Tentokrát si Mojmír pronajal Renault Clio R3, tedy silnější auto, než ve kterých závodil doposud. „Mikulášskou rally jsme si nechtěli nechat ujít a myšlenka postoupit o stupínek výš ve výkonu auta a pronajmout si R3 mně napadl už v letě. Proto jsem si ho zarezervoval, naštěstí jako první, protože zájemců na tohoto krasavce bylo mnohem víc. Po propršeném patku přišlo prosluněné sobotní dopoledne a sním start do první RZ. Ihned na první rychlostní zkoušce (Dostihovka) se nám tak jízda tak líbila, že jsme jeli o kolo navíc. Pak přišla RZ Lípa, kde jsme zajeli 6. čas mezi dvoukolkami. V servise jsme si pak oprášili matematiku, aby se neopakoval scénář z prvního průjezdu v okolí dostihové dráhy. Všechno dopadlo době a my jsme se krásně svezli. Poděkovat bych chtěl týmu Minařík racing za skvěle připravené auto, Pivovaru Vraník za podporu a spolujezdci Kamilovi za diktát. Nesmím zapomenout poděkovat rodině a fanouškům za fandění nejen podél RZ,“ řekl Mojmír Mika. Posádka Mika – Malaník se v konečném hodnocení závodu umístila na 2. místě ve třídě 5 a 40. místě absolutního pořadí.
Ve Slušovicích také startoval čerstvý vicemistr třídy 6 na Slovensku. Milan Obadal již tradičně usedl do Peugeotu 208 R2 a rozpis slyšel od Radovana Buchy. Na Mikuláš Rally si Milan s Radovanem dojeli pro pěkné 22. místo absolutního pořadí a 6. místo ve třídě 6.
René Dohnal si závod ve Slušovicích užíval a bral to spíše jako pobavení. Na sedadlo spolujezdce do Peugeotu 208 R2 usedl Martin Plesník. A jak hodnotí svůj první závod v životě nový navigátor? „Původně byl náš společný start na Mikuláši spíš takovou hecovačkou během fandění u trati Rally Vsetín. Nečekal jsem však, že se toho Renda chytí, vlastně ani pořádně nevím, jak se to stalo, ale najednou mé jméno figurovalo ve startovní listině. Věděl jsem, že si na první start beru hodně velké sousto, takhle rychlé auto navíc s velmi kvalitním pilotem. Nechtěl jsem si uříznout ostudu, přesto jsem vůbec nevěděl, co od závodu vlastně očekávat. Přípravu jsem se i přes nemoc snažil nepodcenit, pro úspěch se snažím vždy udělat maximum. Obrovské díky patří Romanu Švecovi, se kterým jsem v týdnu před soutěží absolvoval čtyřhodinové školení přes internet, končili jsme někdy okolo čtvrté hodiny ranní. Ihned poté, co jsem vkročil do dílny Minařík Racing, vykouzlil mi úsměv na tváři pohled na okno závodního auta, kde jsem uviděl své jméno, ten úsměv mi vydržel doteď. Co se závodu samotného týče, neudělali jsme žádnou výraznější chybu a od třetí rychlostky se nám jelo opravdu hezky, obzvlášť druhá Lípa byla krásný sport. Celý den jsem si již od rána užíval a upřímně, co je víc než stát na stupních vítězů s jedním z mých nejbližších přátel poté, co jsme společnými silami dosáhli úspěchu? Závěrem bych ale hlavně chtěl strašně moc Rendovi poděkovat za splnění mého dětského snu, bylo mi ctí absolvovat svou první rally právě po jeho boku,“ popsal Martin Plesník. Kluci se na Mikulášské rally umístili na 14. místě absolutního pořadí. Vítězství si René s Martinem připsali jak ve třídě 6, tak mezi dvoukolkami.
Nyní čeká celý tým pod vedením Lubomíra Minaříka zimní pauza, během které budou všichni pilně pracovat na přípravách do příští sezony.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.