V sobotu 30. listopadu se ve Slušovicích odjel již 10. ročník Mikuláš Rally. Minařík racing měl závod hned za rohem, proto na startu nechyběl. Hothess Mikukláš Rally je brána jako volný podnik a show pro jezdce i diváky. Za Minařík racing do závodu nastoupily tři posádky. René Dohnal znovu usednul do Peugeotu 208 R2, tentokrát stálého spolujezdce Romana Švece vystřídal Martin Plesník. S Renaultem Clio R3 závodil Mojmír Mika se spolujezdcem Kamilem Malaníkem. Trojici ve slušovickém týmu doplnila již ostřílená posádka Milan Obadal – Radovan Bucha (Peugeot 208 R2).
Pro Mojmíra Miku byl závod ve Slušovicích jeho druhým startem v letošní sezoně. Tentokrát si Mojmír pronajal Renault Clio R3, tedy silnější auto, než ve kterých závodil doposud. „Mikulášskou rally jsme si nechtěli nechat ujít a myšlenka postoupit o stupínek výš ve výkonu auta a pronajmout si R3 mně napadl už v letě. Proto jsem si ho zarezervoval, naštěstí jako první, protože zájemců na tohoto krasavce bylo mnohem víc. Po propršeném patku přišlo prosluněné sobotní dopoledne a sním start do první RZ. Ihned na první rychlostní zkoušce (Dostihovka) se nám tak jízda tak líbila, že jsme jeli o kolo navíc. Pak přišla RZ Lípa, kde jsme zajeli 6. čas mezi dvoukolkami. V servise jsme si pak oprášili matematiku, aby se neopakoval scénář z prvního průjezdu v okolí dostihové dráhy. Všechno dopadlo době a my jsme se krásně svezli. Poděkovat bych chtěl týmu Minařík racing za skvěle připravené auto, Pivovaru Vraník za podporu a spolujezdci Kamilovi za diktát. Nesmím zapomenout poděkovat rodině a fanouškům za fandění nejen podél RZ,“ řekl Mojmír Mika. Posádka Mika – Malaník se v konečném hodnocení závodu umístila na 2. místě ve třídě 5 a 40. místě absolutního pořadí.
Ve Slušovicích také startoval čerstvý vicemistr třídy 6 na Slovensku. Milan Obadal již tradičně usedl do Peugeotu 208 R2 a rozpis slyšel od Radovana Buchy. Na Mikuláš Rally si Milan s Radovanem dojeli pro pěkné 22. místo absolutního pořadí a 6. místo ve třídě 6.
René Dohnal si závod ve Slušovicích užíval a bral to spíše jako pobavení. Na sedadlo spolujezdce do Peugeotu 208 R2 usedl Martin Plesník. A jak hodnotí svůj první závod v životě nový navigátor? „Původně byl náš společný start na Mikuláši spíš takovou hecovačkou během fandění u trati Rally Vsetín. Nečekal jsem však, že se toho Renda chytí, vlastně ani pořádně nevím, jak se to stalo, ale najednou mé jméno figurovalo ve startovní listině. Věděl jsem, že si na první start beru hodně velké sousto, takhle rychlé auto navíc s velmi kvalitním pilotem. Nechtěl jsem si uříznout ostudu, přesto jsem vůbec nevěděl, co od závodu vlastně očekávat. Přípravu jsem se i přes nemoc snažil nepodcenit, pro úspěch se snažím vždy udělat maximum. Obrovské díky patří Romanu Švecovi, se kterým jsem v týdnu před soutěží absolvoval čtyřhodinové školení přes internet, končili jsme někdy okolo čtvrté hodiny ranní. Ihned poté, co jsem vkročil do dílny Minařík Racing, vykouzlil mi úsměv na tváři pohled na okno závodního auta, kde jsem uviděl své jméno, ten úsměv mi vydržel doteď. Co se závodu samotného týče, neudělali jsme žádnou výraznější chybu a od třetí rychlostky se nám jelo opravdu hezky, obzvlášť druhá Lípa byla krásný sport. Celý den jsem si již od rána užíval a upřímně, co je víc než stát na stupních vítězů s jedním z mých nejbližších přátel poté, co jsme společnými silami dosáhli úspěchu? Závěrem bych ale hlavně chtěl strašně moc Rendovi poděkovat za splnění mého dětského snu, bylo mi ctí absolvovat svou první rally právě po jeho boku,“ popsal Martin Plesník. Kluci se na Mikulášské rally umístili na 14. místě absolutního pořadí. Vítězství si René s Martinem připsali jak ve třídě 6, tak mezi dvoukolkami.
Nyní čeká celý tým pod vedením Lubomíra Minaříka zimní pauza, během které budou všichni pilně pracovat na přípravách do příští sezony.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.