Při tradičním Setkání mistrů v Sosnové, které se konalo minulý víkend, usedl premiérově za volant závodního speciálu VW Polo GTI R5 Václav Pech jun. Ten nejen že zde usiloval o co nejlepší výsledek, ale také zkoušel vlastnosti nejnovější rallyové techniky. Třetí místo je při premiéře s jiným vozem pro EuroOil team solidní, přesto neúčast ve finálové jízdě trošku mrzí, postup Pechovi utekl o pouhých 0,13 s.
„Na Polo jsem si nemusel ani moc zvykat, padlo mě do ruky dost rychle. Jeho jízdní vlastnosti se hodně podobají našemu Fordu, kterého jsme však na takovou úroveň vyvíjeli téměř 2 roky. Největší rozdíl je v síle motoru. Polo je výkonnější a díky tomu se i lépe ovládá v zatáčkách,“ popisuje Pech a pokračuje „Musím pogratulovat oběma bratrům Semerádům, na které jsem o kousíček nestačil. O to víc se těším na odvetu při Pražském rallyesprintu, kde oba také pojedou. Letos je tam v plánu víc klasických rychlostních zkoušek, kde porovnání Pola bude ještě výraznější a budu mít vedle sebe opět Petra, který se na svezení ve VW už také se zájmem těší a v Sosnové byl o to ošizený“.
Pražský rallysprint se jede 7. prosince a na posádky letos čekají 4. klasické a 2. okruhové rychlostní zkoušky v okolí Strahova. Novinkou je sedmá exhibiční zkouška, která není do závodu počítaná a jezdci zde mohou předvést divákům pořádnou show.
www.VaclavPech.cz www.vaclavpech-fanclub.cz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?