Při tradičním Setkání mistrů v Sosnové, které se konalo minulý víkend, usedl premiérově za volant závodního speciálu VW Polo GTI R5 Václav Pech jun. Ten nejen že zde usiloval o co nejlepší výsledek, ale také zkoušel vlastnosti nejnovější rallyové techniky. Třetí místo je při premiéře s jiným vozem pro EuroOil team solidní, přesto neúčast ve finálové jízdě trošku mrzí, postup Pechovi utekl o pouhých 0,13 s.
„Na Polo jsem si nemusel ani moc zvykat, padlo mě do ruky dost rychle. Jeho jízdní vlastnosti se hodně podobají našemu Fordu, kterého jsme však na takovou úroveň vyvíjeli téměř 2 roky. Největší rozdíl je v síle motoru. Polo je výkonnější a díky tomu se i lépe ovládá v zatáčkách,“ popisuje Pech a pokračuje „Musím pogratulovat oběma bratrům Semerádům, na které jsem o kousíček nestačil. O to víc se těším na odvetu při Pražském rallyesprintu, kde oba také pojedou. Letos je tam v plánu víc klasických rychlostních zkoušek, kde porovnání Pola bude ještě výraznější a budu mít vedle sebe opět Petra, který se na svezení ve VW už také se zájmem těší a v Sosnové byl o to ošizený“.
Pražský rallysprint se jede 7. prosince a na posádky letos čekají 4. klasické a 2. okruhové rychlostní zkoušky v okolí Strahova. Novinkou je sedmá exhibiční zkouška, která není do závodu počítaná a jezdci zde mohou předvést divákům pořádnou show.
www.VaclavPech.cz www.vaclavpech-fanclub.cz
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.