Při tradičním Setkání mistrů v Sosnové, které se konalo minulý víkend, usedl premiérově za volant závodního speciálu VW Polo GTI R5 Václav Pech jun. Ten nejen že zde usiloval o co nejlepší výsledek, ale také zkoušel vlastnosti nejnovější rallyové techniky. Třetí místo je při premiéře s jiným vozem pro EuroOil team solidní, přesto neúčast ve finálové jízdě trošku mrzí, postup Pechovi utekl o pouhých 0,13 s.
„Na Polo jsem si nemusel ani moc zvykat, padlo mě do ruky dost rychle. Jeho jízdní vlastnosti se hodně podobají našemu Fordu, kterého jsme však na takovou úroveň vyvíjeli téměř 2 roky. Největší rozdíl je v síle motoru. Polo je výkonnější a díky tomu se i lépe ovládá v zatáčkách,“ popisuje Pech a pokračuje „Musím pogratulovat oběma bratrům Semerádům, na které jsem o kousíček nestačil. O to víc se těším na odvetu při Pražském rallyesprintu, kde oba také pojedou. Letos je tam v plánu víc klasických rychlostních zkoušek, kde porovnání Pola bude ještě výraznější a budu mít vedle sebe opět Petra, který se na svezení ve VW už také se zájmem těší a v Sosnové byl o to ošizený“.
Pražský rallysprint se jede 7. prosince a na posádky letos čekají 4. klasické a 2. okruhové rychlostní zkoušky v okolí Strahova. Novinkou je sedmá exhibiční zkouška, která není do závodu počítaná a jezdci zde mohou předvést divákům pořádnou show.
www.VaclavPech.cz www.vaclavpech-fanclub.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.