Někdy člověk moc chce, ale výsledek snažení je opačný. Své o tom ví i Lukáš Nekvapil, který ve Vsetíně chtěl bojovat o post krále rallysprintové série. Nepovedená úvodní zkouška sprintu však zhatila všechny naděje.
Vsetínský rallysprint měl určit konečného vítěze v „malém“ mistráku. Nejblíže k titulu měl před závodem na Valašsku Adam Březík, ale tišnovský Lukáš Nekvapil ještě mohl misku pomyslných vah strhnout ve svůj prospěch. S tímto cílem taky dvojice Lukáš Nekvapil – Petra Řiháková startující na Opelu Adam R2 na poslední sprint letošní sezóny přijela. Nejenom pro tuto posádku byly připraveny tři měřené úseky, z toho jedna erzeta byla pro jezdce zcela nová. Celkem sedm rychlostních zkoušek a porce 70 ostrých kilometrů, přesně tolik měli jezdci k tomu, aby prokázali svou dravost. Lukáš s Petrou přijeli do Vsetína v dobré náladě a hned se pustili do najíždění seznamovacích jízd. „Najížděčky proběhly v pohodové atmosféře. S Péťou jsme obhlédli, co na nás místní kopce přichystaly, a těšili jsme se na sobotní závod. Valašské erzety mají svůj charakter, jsou zde rychlé i technické zkoušky. Nový úsek se pořadatelům podařil,“ vrátil se na úvod vsetínského sprintu Lukáš Nekvapil. V brzkých ranních hodinách posádka se startovním číslem 18 vyrazila vstříc úvodním zkouškám. Souboj na dálku mezi Březíkem a Nekvapilem o konečné vítězství odstartoval, leč jeho zápletka byla brzy rozuzlena. „Už když jsem se ráno před závodem probudil, věděl jsem, že to nebude můj den. Nevím, jestli je to dáno zkušenostmi se Vsetínem z minulých ročníků, nebo to bylo prostě jen nepovedené ráno. Ranní servis proběhl jako klasická pneumatiková tipovačka ve stylu enyky – benyky… Do první zkoušky jsme šli přesto s odhodláním zabojovat. Po úvodní rychlé pasáži jsem v jedné levé zatáčce urazil o protikat zrcátko. Tento moment se mi stal osudným, neboť následoval letmý pohled k ulomenému zrcátku a já v tu chvíli ztratil koncentraci. V navazující pravé jsem šel pozdě na brzdy a na utíkající zadek auta jsem nezareagoval včas... Následoval výlet na mez a s ním přibližně půlminutová ztráta. V tu chvíli jsem věděl, že je po závodě,“ přiblížil chvíle, které zhatily možnost urvat konečné prvenství tišnovský jezdec. V cíli první erzety byli Lukáš s Petrou klasifikováni na 29. příčce RSS. Rozhozená koncentrace se projevila i v následující zkoušce, kde posádka posbírala další vteřinky do ztráty. „Po první zkoušce jsem věděl, že tou chybou pro mě skončila možnost bojovat o vítězství v RSS. Proto jsme zvolili uvolněný styl. Zbytek soutěže už jsem, jak se říká, netlačil na pilu a snažili jsme si nádherné erzety užít. Průjezdy kolem našich skvělých fans byly dostatečnou náplastí na nepovedený závod. Moc jim za jejich podporu děkuji. Doufám, že někdo z fotografů zachytil jejich neskutečný kotel,“ uvedl k soutěži Lukáš Nekvapil. Jízda bez tlaku šla Lukášovi s Petrou dobře a i na časech to bylo znát. Hned po servisu z toho byly dva časy „na bedně“ mezi dvoukolkami. I ve zbytku sprintu se smíšená posádka jízdou bavila a ve výsledcích stoupala výš. Při průjezdu cílovou rampou z toho nakonec bylo 5. místo v RSS, stejná příčka patří posádce i ve třídě 6 a v absolutní klasifikaci závodu obsadili Lukáš s Petrou 18. místo. V konečném účtování v RSS patří posádce Lukáš Nekvapil – Petra Řiháková stříbrná příčka, stejně jako ve třídě 6. „Gratuluji Adamu Březíkovi k vítězství v RSS, v „malém“ mistráku dokázal třikrát zvítězit, a tudíž je titul ve správných rukách. Děkuji Petě za skvělý diktát a pohodu v autě. Děkujeme našim partnerům, že se můžeme účastnit závodů, našim rodinám a přátelům, že nás podporují. Uvidíme se na Mikuláši, kde se na horké sedadlo posadí starý známý, Roman Kosťa Koscelník DAJGAS!“ vysekl poklonu nejbližším a zároveň předeslal další start Lukáš Nekvapil.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).