Někdy člověk moc chce, ale výsledek snažení je opačný. Své o tom ví i Lukáš Nekvapil, který ve Vsetíně chtěl bojovat o post krále rallysprintové série. Nepovedená úvodní zkouška sprintu však zhatila všechny naděje.
Vsetínský rallysprint měl určit konečného vítěze v „malém“ mistráku. Nejblíže k titulu měl před závodem na Valašsku Adam Březík, ale tišnovský Lukáš Nekvapil ještě mohl misku pomyslných vah strhnout ve svůj prospěch. S tímto cílem taky dvojice Lukáš Nekvapil – Petra Řiháková startující na Opelu Adam R2 na poslední sprint letošní sezóny přijela. Nejenom pro tuto posádku byly připraveny tři měřené úseky, z toho jedna erzeta byla pro jezdce zcela nová. Celkem sedm rychlostních zkoušek a porce 70 ostrých kilometrů, přesně tolik měli jezdci k tomu, aby prokázali svou dravost. Lukáš s Petrou přijeli do Vsetína v dobré náladě a hned se pustili do najíždění seznamovacích jízd. „Najížděčky proběhly v pohodové atmosféře. S Péťou jsme obhlédli, co na nás místní kopce přichystaly, a těšili jsme se na sobotní závod. Valašské erzety mají svůj charakter, jsou zde rychlé i technické zkoušky. Nový úsek se pořadatelům podařil,“ vrátil se na úvod vsetínského sprintu Lukáš Nekvapil. V brzkých ranních hodinách posádka se startovním číslem 18 vyrazila vstříc úvodním zkouškám. Souboj na dálku mezi Březíkem a Nekvapilem o konečné vítězství odstartoval, leč jeho zápletka byla brzy rozuzlena. „Už když jsem se ráno před závodem probudil, věděl jsem, že to nebude můj den. Nevím, jestli je to dáno zkušenostmi se Vsetínem z minulých ročníků, nebo to bylo prostě jen nepovedené ráno. Ranní servis proběhl jako klasická pneumatiková tipovačka ve stylu enyky – benyky… Do první zkoušky jsme šli přesto s odhodláním zabojovat. Po úvodní rychlé pasáži jsem v jedné levé zatáčce urazil o protikat zrcátko. Tento moment se mi stal osudným, neboť následoval letmý pohled k ulomenému zrcátku a já v tu chvíli ztratil koncentraci. V navazující pravé jsem šel pozdě na brzdy a na utíkající zadek auta jsem nezareagoval včas... Následoval výlet na mez a s ním přibližně půlminutová ztráta. V tu chvíli jsem věděl, že je po závodě,“ přiblížil chvíle, které zhatily možnost urvat konečné prvenství tišnovský jezdec. V cíli první erzety byli Lukáš s Petrou klasifikováni na 29. příčce RSS. Rozhozená koncentrace se projevila i v následující zkoušce, kde posádka posbírala další vteřinky do ztráty. „Po první zkoušce jsem věděl, že tou chybou pro mě skončila možnost bojovat o vítězství v RSS. Proto jsme zvolili uvolněný styl. Zbytek soutěže už jsem, jak se říká, netlačil na pilu a snažili jsme si nádherné erzety užít. Průjezdy kolem našich skvělých fans byly dostatečnou náplastí na nepovedený závod. Moc jim za jejich podporu děkuji. Doufám, že někdo z fotografů zachytil jejich neskutečný kotel,“ uvedl k soutěži Lukáš Nekvapil. Jízda bez tlaku šla Lukášovi s Petrou dobře a i na časech to bylo znát. Hned po servisu z toho byly dva časy „na bedně“ mezi dvoukolkami. I ve zbytku sprintu se smíšená posádka jízdou bavila a ve výsledcích stoupala výš. Při průjezdu cílovou rampou z toho nakonec bylo 5. místo v RSS, stejná příčka patří posádce i ve třídě 6 a v absolutní klasifikaci závodu obsadili Lukáš s Petrou 18. místo. V konečném účtování v RSS patří posádce Lukáš Nekvapil – Petra Řiháková stříbrná příčka, stejně jako ve třídě 6. „Gratuluji Adamu Březíkovi k vítězství v RSS, v „malém“ mistráku dokázal třikrát zvítězit, a tudíž je titul ve správných rukách. Děkuji Petě za skvělý diktát a pohodu v autě. Děkujeme našim partnerům, že se můžeme účastnit závodů, našim rodinám a přátelům, že nás podporují. Uvidíme se na Mikuláši, kde se na horké sedadlo posadí starý známý, Roman Kosťa Koscelník DAJGAS!“ vysekl poklonu nejbližším a zároveň předeslal další start Lukáš Nekvapil.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.