Lukáš Nekvapil s Petrou Řihákovou stříbrní v rallysprintové sérii

Rally Vsetín (CZE)
Rally Vsetín (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 5. listopadu 2019 21:32
Sdílej:

Někdy člověk moc chce, ale výsledek snažení je opačný. Své o tom ví i Lukáš Nekvapil, který ve Vsetíně chtěl bojovat o post krále rallysprintové série. Nepovedená úvodní zkouška sprintu však zhatila všechny naděje.

Vsetínský rallysprint měl určit konečného vítěze v „malém“ mistráku. Nejblíže k titulu měl před závodem na Valašsku Adam Březík, ale tišnovský Lukáš Nekvapil ještě mohl misku pomyslných vah strhnout ve svůj prospěch. S tímto cílem taky dvojice Lukáš Nekvapil – Petra Řiháková startující na Opelu Adam R2 na poslední sprint letošní sezóny přijela. Nejenom pro tuto posádku byly připraveny tři měřené úseky, z toho jedna erzeta byla pro jezdce zcela nová. Celkem sedm rychlostních zkoušek a porce 70 ostrých kilometrů, přesně tolik měli jezdci k tomu, aby prokázali svou dravost. Lukáš s Petrou přijeli do Vsetína v dobré náladě a hned se pustili do najíždění seznamovacích jízd. „Najížděčky proběhly v pohodové atmosféře. S Péťou jsme obhlédli, co na nás místní kopce přichystaly, a těšili jsme se na sobotní závod. Valašské erzety mají svůj charakter, jsou zde rychlé i technické zkoušky. Nový úsek se pořadatelům podařil,“ vrátil se na úvod vsetínského sprintu Lukáš Nekvapil. V brzkých ranních hodinách posádka se startovním číslem 18 vyrazila vstříc úvodním zkouškám. Souboj na dálku mezi Březíkem a Nekvapilem o konečné vítězství odstartoval, leč jeho zápletka byla brzy rozuzlena. „Už když jsem se ráno před závodem probudil, věděl jsem, že to nebude můj den. Nevím, jestli je to dáno zkušenostmi se Vsetínem z minulých ročníků, nebo to bylo prostě jen nepovedené ráno. Ranní servis proběhl jako klasická pneumatiková tipovačka ve stylu enyky – benyky… Do první zkoušky jsme šli přesto s odhodláním zabojovat. Po úvodní rychlé pasáži jsem v jedné levé zatáčce urazil o protikat zrcátko. Tento moment se mi stal osudným, neboť následoval letmý pohled k ulomenému zrcátku a já v tu chvíli ztratil koncentraci. V navazující pravé jsem šel pozdě na brzdy a na utíkající zadek auta jsem nezareagoval včas... Následoval výlet na mez a s ním přibližně půlminutová ztráta. V tu chvíli jsem věděl, že je po závodě,“ přiblížil chvíle, které zhatily možnost urvat konečné prvenství tišnovský jezdec. V cíli první erzety byli Lukáš s Petrou klasifikováni na 29. příčce RSS. Rozhozená koncentrace se projevila i v následující zkoušce, kde posádka posbírala další vteřinky do ztráty. „Po první zkoušce jsem věděl, že tou chybou pro mě skončila možnost bojovat o vítězství v RSS. Proto jsme zvolili uvolněný styl. Zbytek soutěže už jsem, jak se říká, netlačil na pilu a snažili jsme si nádherné erzety užít. Průjezdy kolem našich skvělých fans byly dostatečnou náplastí na nepovedený závod. Moc jim za jejich podporu děkuji. Doufám, že někdo z fotografů zachytil jejich neskutečný kotel,“ uvedl k soutěži Lukáš Nekvapil. Jízda bez tlaku šla Lukášovi s Petrou dobře a i na časech to bylo znát. Hned po servisu z toho byly dva časy „na bedně“ mezi dvoukolkami. I ve zbytku sprintu se smíšená posádka jízdou bavila a ve výsledcích stoupala výš. Při průjezdu cílovou rampou z toho nakonec bylo 5. místo v RSS, stejná příčka patří posádce i ve třídě 6 a v absolutní klasifikaci závodu obsadili Lukáš s Petrou 18. místo. V konečném účtování v RSS patří posádce Lukáš Nekvapil – Petra Řiháková stříbrná příčka, stejně jako ve třídě 6. „Gratuluji Adamu Březíkovi k vítězství v RSS, v „malém“ mistráku dokázal třikrát zvítězit, a tudíž je titul ve správných rukách. Děkuji Petě za skvělý diktát a pohodu v autě. Děkujeme našim partnerům, že se můžeme účastnit závodů, našim rodinám a přátelům, že nás podporují. Uvidíme se na Mikuláši, kde se na horké sedadlo posadí starý známý, Roman Kosťa Koscelník DAJGAS!“ vysekl poklonu nejbližším a zároveň předeslal další start Lukáš Nekvapil.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.