Někdy člověk moc chce, ale výsledek snažení je opačný. Své o tom ví i Lukáš Nekvapil, který ve Vsetíně chtěl bojovat o post krále rallysprintové série. Nepovedená úvodní zkouška sprintu však zhatila všechny naděje.
Vsetínský rallysprint měl určit konečného vítěze v „malém“ mistráku. Nejblíže k titulu měl před závodem na Valašsku Adam Březík, ale tišnovský Lukáš Nekvapil ještě mohl misku pomyslných vah strhnout ve svůj prospěch. S tímto cílem taky dvojice Lukáš Nekvapil – Petra Řiháková startující na Opelu Adam R2 na poslední sprint letošní sezóny přijela. Nejenom pro tuto posádku byly připraveny tři měřené úseky, z toho jedna erzeta byla pro jezdce zcela nová. Celkem sedm rychlostních zkoušek a porce 70 ostrých kilometrů, přesně tolik měli jezdci k tomu, aby prokázali svou dravost. Lukáš s Petrou přijeli do Vsetína v dobré náladě a hned se pustili do najíždění seznamovacích jízd. „Najížděčky proběhly v pohodové atmosféře. S Péťou jsme obhlédli, co na nás místní kopce přichystaly, a těšili jsme se na sobotní závod. Valašské erzety mají svůj charakter, jsou zde rychlé i technické zkoušky. Nový úsek se pořadatelům podařil,“ vrátil se na úvod vsetínského sprintu Lukáš Nekvapil. V brzkých ranních hodinách posádka se startovním číslem 18 vyrazila vstříc úvodním zkouškám. Souboj na dálku mezi Březíkem a Nekvapilem o konečné vítězství odstartoval, leč jeho zápletka byla brzy rozuzlena. „Už když jsem se ráno před závodem probudil, věděl jsem, že to nebude můj den. Nevím, jestli je to dáno zkušenostmi se Vsetínem z minulých ročníků, nebo to bylo prostě jen nepovedené ráno. Ranní servis proběhl jako klasická pneumatiková tipovačka ve stylu enyky – benyky… Do první zkoušky jsme šli přesto s odhodláním zabojovat. Po úvodní rychlé pasáži jsem v jedné levé zatáčce urazil o protikat zrcátko. Tento moment se mi stal osudným, neboť následoval letmý pohled k ulomenému zrcátku a já v tu chvíli ztratil koncentraci. V navazující pravé jsem šel pozdě na brzdy a na utíkající zadek auta jsem nezareagoval včas... Následoval výlet na mez a s ním přibližně půlminutová ztráta. V tu chvíli jsem věděl, že je po závodě,“ přiblížil chvíle, které zhatily možnost urvat konečné prvenství tišnovský jezdec. V cíli první erzety byli Lukáš s Petrou klasifikováni na 29. příčce RSS. Rozhozená koncentrace se projevila i v následující zkoušce, kde posádka posbírala další vteřinky do ztráty. „Po první zkoušce jsem věděl, že tou chybou pro mě skončila možnost bojovat o vítězství v RSS. Proto jsme zvolili uvolněný styl. Zbytek soutěže už jsem, jak se říká, netlačil na pilu a snažili jsme si nádherné erzety užít. Průjezdy kolem našich skvělých fans byly dostatečnou náplastí na nepovedený závod. Moc jim za jejich podporu děkuji. Doufám, že někdo z fotografů zachytil jejich neskutečný kotel,“ uvedl k soutěži Lukáš Nekvapil. Jízda bez tlaku šla Lukášovi s Petrou dobře a i na časech to bylo znát. Hned po servisu z toho byly dva časy „na bedně“ mezi dvoukolkami. I ve zbytku sprintu se smíšená posádka jízdou bavila a ve výsledcích stoupala výš. Při průjezdu cílovou rampou z toho nakonec bylo 5. místo v RSS, stejná příčka patří posádce i ve třídě 6 a v absolutní klasifikaci závodu obsadili Lukáš s Petrou 18. místo. V konečném účtování v RSS patří posádce Lukáš Nekvapil – Petra Řiháková stříbrná příčka, stejně jako ve třídě 6. „Gratuluji Adamu Březíkovi k vítězství v RSS, v „malém“ mistráku dokázal třikrát zvítězit, a tudíž je titul ve správných rukách. Děkuji Petě za skvělý diktát a pohodu v autě. Děkujeme našim partnerům, že se můžeme účastnit závodů, našim rodinám a přátelům, že nás podporují. Uvidíme se na Mikuláši, kde se na horké sedadlo posadí starý známý, Roman Kosťa Koscelník DAJGAS!“ vysekl poklonu nejbližším a zároveň předeslal další start Lukáš Nekvapil.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.