Pražská automobilová jezdkyně Sandra Pokorná si při Rally Bohemia zajistila titul nejrychlejší ženy v Mistrovství České republiky v rally pro rok 2019. Cíl daný před letošní sezónou byl tedy splněn, ale to neznamená, že by jedenatřicetiletá Sandra zahálela. Dalším plánem týmu byla účast na Rally Jeseníky, ale s ohledem na to, že byl tento sprint zrušený, dostaly věci rychlý spád.
„Tým okolo Sandry Pokorné se rozhodl posunout tuto jezdkyni v rally o level výše a posadit ji do vozu specifikace R5. Po konzultaci s několika zkušenými jezdci jsme zvolili vůz Ford Fiesta. Právě bohaté poznatky jezdců ukazují na to, že fiesta je příjemnější uživatelský vůz pro jezdce, který teprve začíná sbírat zkušenosti s er pětkami. To je i důvod, proč dcera neusedne do mé fabie. Sandra se tak stane teprve třetí ženou na světě, která usedne v rally za volant vozu specifikace R5. V Česku jí bude patřit po této stránce primát a primát bude držet i z pohledu značky, neboť obě ženy před ní volily jinou značku než Ford. Sandra má za sebou první testy a věřím, že si s touto výzvou poradí. Přijďte jí její premiéru zpříjemnit a povzbudit ji,“ prozradil nadcházející rally novinku Zdeněk Pokorný.
Rally Jeseníky svým zrušením uspíšily premiérový start Sandry Pokorné ve Fordu Fiesta R5. Ten si odbude pražská jezdkyně v sobotu 7. září 2019 při 1. Rally Kroměříž, závodu spadajícího do ČMPR.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.