Jako každoročně se barumka ukazuje jako nesmírně náročná soutěž. Hned několik posádek na předních pozicích mělo problémy a muselo odstoupit nebo ztratilo spoustu času a propadlo se výsledkovou listinou. Na závěr sobotní 1. etapy byl ještě připraven servis v prostorách Continental Barum, kde jsme vyzpovídali nejlepší posádky.
Jan Kopecký (CZE, Škoda Fabia R5 Evo, startovní číslo 4):„Jsme rádi, že vedeme. Je škoda, že souboj s Lukjaňukem už nepokračuje, bylo to nádherné, nás to tak více bavilo a jsme si jistí, že i fanoušky."
Nikolaj Grjazin (LVA, Škoda Fabia R5, startovní číslo 10):„Teď se hlavně snažím si to užít. Dnes to ale bylo zajímavé, na některých RZ jsem moc netlačil. Ale bylo to dobré, jsem si jistý, že jsme se zlepšili. Jak už řízením, tak nastavením auta."
Filip Mareš (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 5):„Myslím, že celkově můžeme být spokojení s výkonem z dneška, není to vůbec špatné. Na druhou stranu v souboji o titul v juniorské Evropě jsme druzí, takže zítra musíme vydolovat nějaké vteřinky a ještě zabrat."
Tomáš Kostka (CZE, Škoda Fabia R5 Evo, startovní číslo 17):„Dneska to pro nás byl den na rozjetí. Jsme v cíli, takže pohoda. Uvidíme, jak to půjde zítra, nepotřebuji za každou cenu vyhrát, takže si pojedu hlavně své tempo."
Václav Pech (CZE, Ford Fiesta R5, startovní číslo 9):„Z dneška mám perfektní pocity. Opravdu se nám daří, máme z jízdy radost. Myslím, že auto využíváme dost dobře a až na pár malých chybiček žádná komplikace, takže jsme nadšení. Už hodně přemýšlím nad tím, co se bude dít zítra."
Miroslav Jakeš (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 20):„No, nic moc. Ráno nám vypadla poloosa, ztratili jsme na dvou RZ trochu času, a to už se obtížně dotahuje. Dost nepříjemně se závodí. Chuť a motivace tam už není, tak uvidíme."
Łukasz Habaj (POL, Škoda Fabia R5, startovní číslo 2):„Po dnešku jsem dost unavený. Měli jsme nějaké problémy, poměrně velké na Semetíně. Předtím jsem ještě udělal chybičku na Březové, kde jsem ztratil asi deset vteřin. Pak už bylo obtížné se soustředit a najít si správný rytmus. Nebyl to pro nás moc dobrý den. Ale auto jede furt rovně, tak doufám, že zítra z našeho pohledu začneme od nuly."
Marijan Griebel (DEU, Škoda Fabia R5, startovní číslo 8):„Dnešek byl dlouhý a náročný den. Jde to vidět i na jiných řidičích, kolik měli problémů a že jsou unavení. My jsme dnes naštěstí žádné problémy neměli, ale taky jsme se snažili jet opravdu opatrně.
Chris Ingram (GBR, Škoda Fabia R5, startovní číslo 3):„Poslední RZ byla opravdu dobrá. Jeli jsme už ve tmě, adrenalinu bylo hodně. Bylo to hodně nevypočitatelné, bláto opravdu všude. Zvítězit v jedné zkoušce opravdu pomohlo na mé sebejistotě. Jsem velmi spokojený, neriskoval jsem a mohl jsem jet ještě rychleji."
Martin Březík (CZE, Škoda Fabia R5 Evo, startovní číslo 25):„Máme z toho dost dobré pocity, jsme celkově jedenáctí, což je výtečné. Chtěli jsme spíše první desítku, tu poslední jsem už jel na jistotu a Jaromír Tarabus hodně zabral, takže nás přeskočil. Podali dobrý výkon, při konkurenci jaká tady je, jsme maximálně spokojení."
Tomáš Pospíšilík (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 23):„Dnešek byl těžký. Těžký, dlouhý, ale jsme tady. Co se týče výsledku, tak není špatný. Na poslední RZ jsme ztratili kvůli světlům. Nesvítila tak, jak bychom si přáli, takže jsme obtížně viděli před sebe na trať. Ale celkově to hodnotím kladně. Moc se ale těšíme na neděli, bude to ještě velmi dlouhý závod."
Mattias Adielsson (SWE, Ford Fiesta R5, startovní číslo 11):„Jsem trochu unavený, abych se přiznal. Musel jsem dost přitlačit ve druhém průjezdu na Semetíně, protože jsem měl špatný čas v tom prvním. Každopádně se těším na zítřek, mám v plánu si to opravdu užít."
Jaromír Tarabus (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 19):„Teď jsme si spravili chuť pěkným časem. Vyhoupli jsme na pěkné místo, takže jsme se závěrem spokojeni. Jinak by to samozřejmě mohlo být lepší, ale když uvážím, že jsme ještě v úterý leželi s autem na střeše, je to skvělé."
Roman Odložilík (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 22):„Dnešek byl pro všechny určitě těžký. Jak je tady zvykem, tak jsou rozbité cesty, plno bláta. My jsme s tím ale spokojení. Sice jsme chtěli být trochu více vepředu, ale hned ráno jsme nabrali velkou ztrátu."
Albert von Thurn und Taxis (DEU, Škoda Fabia R5 Evo, startovní číslo 24):„Byl to těžký den. Jsem docela šťastný až na poslední dvě RZ. Ztratili jsme trochu sebedůvěry. Navíc nám na poslední vložce správně nefungovala světla, poblikávala. Ale na zítřek se opravdu hodně těším."
Martin Vlček (CZE, Hyundai i20 R5, startovní číslo 21):„Je to peklo jako každoročně. Barumka neskutečně těžká soutěž. Všude podél trati jsou odstavená a nabouraná vozidla, to je zkrátka barumka. Ale dám si něco dobrého na jídlo a hned to bude lepší, těším se na zítřek."
Andrea Nucita (ESP, Fiat 124 Abarth RGT, startovní číslo 31):„Poslední rychlostní zkouška byla nesmírně obtížná a především zrádná. Celkově jsem však spokojen, protože jsme získali body do hodnocení."
Efrén Llarena (ESP, Peugeot 208 R2, startovní číslo 36):„Dnes to pro nás bylo dost povedené. Hodně jsme se snažili útočit. Uvidíme zítra, bude to dost dlouhý den. Hlavně RZ Kašava a Pindula budou velmi obtížné, ale moc se na ně těšíme."
Sindre Furuseth (NOR, Peugeot 208 R2, startovní číslo 37):„Tyto poslední dvě zkoušky byly velmi blátivé. Snažil jsem se jet obezřetně."
Ken Torn (EST, Ford Fiesta R2T, startovní číslo 35):„RZ jsme si hodně užili. Ale první jízda ve tmě je vždycky velmi nevypočitatelná a zrádná, naštěstí jsme v pořádku a hodně jsme si to užili i tak."
Autoři: Jan Boček, Evžen Gargulák
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.