Jako každoročně se barumka ukazuje jako nesmírně náročná soutěž. Hned několik posádek na předních pozicích mělo problémy a muselo odstoupit nebo ztratilo spoustu času a propadlo se výsledkovou listinou. Na závěr sobotní 1. etapy byl ještě připraven servis v prostorách Continental Barum, kde jsme vyzpovídali nejlepší posádky.
Jan Kopecký (CZE, Škoda Fabia R5 Evo, startovní číslo 4):„Jsme rádi, že vedeme. Je škoda, že souboj s Lukjaňukem už nepokračuje, bylo to nádherné, nás to tak více bavilo a jsme si jistí, že i fanoušky."
Nikolaj Grjazin (LVA, Škoda Fabia R5, startovní číslo 10):„Teď se hlavně snažím si to užít. Dnes to ale bylo zajímavé, na některých RZ jsem moc netlačil. Ale bylo to dobré, jsem si jistý, že jsme se zlepšili. Jak už řízením, tak nastavením auta."
Filip Mareš (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 5):„Myslím, že celkově můžeme být spokojení s výkonem z dneška, není to vůbec špatné. Na druhou stranu v souboji o titul v juniorské Evropě jsme druzí, takže zítra musíme vydolovat nějaké vteřinky a ještě zabrat."
Tomáš Kostka (CZE, Škoda Fabia R5 Evo, startovní číslo 17):„Dneska to pro nás byl den na rozjetí. Jsme v cíli, takže pohoda. Uvidíme, jak to půjde zítra, nepotřebuji za každou cenu vyhrát, takže si pojedu hlavně své tempo."
Václav Pech (CZE, Ford Fiesta R5, startovní číslo 9):„Z dneška mám perfektní pocity. Opravdu se nám daří, máme z jízdy radost. Myslím, že auto využíváme dost dobře a až na pár malých chybiček žádná komplikace, takže jsme nadšení. Už hodně přemýšlím nad tím, co se bude dít zítra."
Miroslav Jakeš (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 20):„No, nic moc. Ráno nám vypadla poloosa, ztratili jsme na dvou RZ trochu času, a to už se obtížně dotahuje. Dost nepříjemně se závodí. Chuť a motivace tam už není, tak uvidíme."
Łukasz Habaj (POL, Škoda Fabia R5, startovní číslo 2):„Po dnešku jsem dost unavený. Měli jsme nějaké problémy, poměrně velké na Semetíně. Předtím jsem ještě udělal chybičku na Březové, kde jsem ztratil asi deset vteřin. Pak už bylo obtížné se soustředit a najít si správný rytmus. Nebyl to pro nás moc dobrý den. Ale auto jede furt rovně, tak doufám, že zítra z našeho pohledu začneme od nuly."
Marijan Griebel (DEU, Škoda Fabia R5, startovní číslo 8):„Dnešek byl dlouhý a náročný den. Jde to vidět i na jiných řidičích, kolik měli problémů a že jsou unavení. My jsme dnes naštěstí žádné problémy neměli, ale taky jsme se snažili jet opravdu opatrně.
Chris Ingram (GBR, Škoda Fabia R5, startovní číslo 3):„Poslední RZ byla opravdu dobrá. Jeli jsme už ve tmě, adrenalinu bylo hodně. Bylo to hodně nevypočitatelné, bláto opravdu všude. Zvítězit v jedné zkoušce opravdu pomohlo na mé sebejistotě. Jsem velmi spokojený, neriskoval jsem a mohl jsem jet ještě rychleji."
Martin Březík (CZE, Škoda Fabia R5 Evo, startovní číslo 25):„Máme z toho dost dobré pocity, jsme celkově jedenáctí, což je výtečné. Chtěli jsme spíše první desítku, tu poslední jsem už jel na jistotu a Jaromír Tarabus hodně zabral, takže nás přeskočil. Podali dobrý výkon, při konkurenci jaká tady je, jsme maximálně spokojení."
Tomáš Pospíšilík (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 23):„Dnešek byl těžký. Těžký, dlouhý, ale jsme tady. Co se týče výsledku, tak není špatný. Na poslední RZ jsme ztratili kvůli světlům. Nesvítila tak, jak bychom si přáli, takže jsme obtížně viděli před sebe na trať. Ale celkově to hodnotím kladně. Moc se ale těšíme na neděli, bude to ještě velmi dlouhý závod."
Mattias Adielsson (SWE, Ford Fiesta R5, startovní číslo 11):„Jsem trochu unavený, abych se přiznal. Musel jsem dost přitlačit ve druhém průjezdu na Semetíně, protože jsem měl špatný čas v tom prvním. Každopádně se těším na zítřek, mám v plánu si to opravdu užít."
Jaromír Tarabus (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 19):„Teď jsme si spravili chuť pěkným časem. Vyhoupli jsme na pěkné místo, takže jsme se závěrem spokojeni. Jinak by to samozřejmě mohlo být lepší, ale když uvážím, že jsme ještě v úterý leželi s autem na střeše, je to skvělé."
Roman Odložilík (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 22):„Dnešek byl pro všechny určitě těžký. Jak je tady zvykem, tak jsou rozbité cesty, plno bláta. My jsme s tím ale spokojení. Sice jsme chtěli být trochu více vepředu, ale hned ráno jsme nabrali velkou ztrátu."
Albert von Thurn und Taxis (DEU, Škoda Fabia R5 Evo, startovní číslo 24):„Byl to těžký den. Jsem docela šťastný až na poslední dvě RZ. Ztratili jsme trochu sebedůvěry. Navíc nám na poslední vložce správně nefungovala světla, poblikávala. Ale na zítřek se opravdu hodně těším."
Martin Vlček (CZE, Hyundai i20 R5, startovní číslo 21):„Je to peklo jako každoročně. Barumka neskutečně těžká soutěž. Všude podél trati jsou odstavená a nabouraná vozidla, to je zkrátka barumka. Ale dám si něco dobrého na jídlo a hned to bude lepší, těším se na zítřek."
Andrea Nucita (ESP, Fiat 124 Abarth RGT, startovní číslo 31):„Poslední rychlostní zkouška byla nesmírně obtížná a především zrádná. Celkově jsem však spokojen, protože jsme získali body do hodnocení."
Efrén Llarena (ESP, Peugeot 208 R2, startovní číslo 36):„Dnes to pro nás bylo dost povedené. Hodně jsme se snažili útočit. Uvidíme zítra, bude to dost dlouhý den. Hlavně RZ Kašava a Pindula budou velmi obtížné, ale moc se na ně těšíme."
Sindre Furuseth (NOR, Peugeot 208 R2, startovní číslo 37):„Tyto poslední dvě zkoušky byly velmi blátivé. Snažil jsem se jet obezřetně."
Ken Torn (EST, Ford Fiesta R2T, startovní číslo 35):„RZ jsme si hodně užili. Ale první jízda ve tmě je vždycky velmi nevypočitatelná a zrádná, naštěstí jsme v pořádku a hodně jsme si to užili i tak."
Autoři: Jan Boček, Evžen Gargulák
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).