Petr Semerád s Jirkou Hlávkou mají za sebou svoji druhou soutěž velkého mistráku – Rally Bohemia.
Po premiéře v Hustopečích, kde jim stopku vystavil někým vytažený betonový antikat a z toho plynoucí havárie, byla hlavní otázka, zda tým Brynda Racing dokáže poškozený vůz Opel Adam R2 dát vůbec do Bohemky dohromady. „Tým odvedl fantastickou práci, když se jim povedlo auto opravit na poslední chvíli ve čtvrtek večer. My tak mohli na Bohemce odstartovat,“ ocenil před soutěží přístup a skvělou práci týmu Petr Semerád.
Dobrá nálada vydržela týmu i do startu soutěže. A jako každý rok zajeli „k Bohoušovi“. „Letos je to už 7 let, co nás Bohouš Ceplecha opustil. Trochu jsme tam uklidili, zapálili svíčky a dlouho vzpomínali. Chtěli jsme zajet dobrý výsledek i pro něj, protože věříme, že nás tam nahoře pořád sleduje,“ přiznal se slzami v očích Jirka.
Tým se pak zúčastnil předstartovní autogramiády. „Jedeme sbírat zkušenosti, chceme najet, pokud možno bezpečně, co nejvíce kilometrů a dojet to cíle,“ prozradil taktiku do soutěže Petr. A co říkal na nové tratě Jirka? “Tratě se mně moc líbí, ty nové vložky, co se jedou v sobotu, jsou úžasné. Všechny hrozně náročné a pěkné. Pořadatel odvedl fantastickou práci!“
Pochvala pro pořadatele ale vydržela jen startu úvodní speciálky v Sosnové. „Měli jsme startovat mezi prvními po půl sedmé, nakonec jsme ale odstartovali až po třech hodinách v půl desáté. Už za deště, navíc bez světelné rampy, kterou jsme samozřejmě nebrali. Největší problém byl ale v tom, jak to rozdělilo startovní pořadí ve třídě. Někdo jel na začátku, ale třeba takový Honza Talaš ještě hodinu po nás. A to vše kvůli nějakým elektronesmyslům, které nikoho nezajímají,“ nebral si servítky Jirka.
Páteční nepříjemnost ale oba hodili rychle za hlavu a ztrátu začali v sobotu rychlými a konstantními časy rychle stahovat. Po RZ11, kde mimochodem i díky spoustě defektů jezdců ze špičky dojeli 7. absolutně, se již dostali nejen do vedení ve třídě 6, ale i mezi všemi dvoukolkami. Když pak musel odstoupit i René Dohnal, měli najednou docela pohodlný náskok do nedělní závěrečné etapy. „Sobota nám hodně sedla. Celkem se nám povedla i volba pneumatik, i když ideální volba neexistovala. Někde pršelo a na další zkoušce zase bylo skoro sucho. S neustálou změnou podmínek jsme se ale vypořádali dobře, Adam fungoval skvěle a fakt nás to bavilo,“ neskrýval nadšení v cíli etapy Petr. A Jirka dodal ještě jednu důležitou věc. „Díky tomu, že zkoušky byly nové pro všechny, tak jsme neměli nevýhodu v neznalosti trati. A ještě jednou musím ty sobotní nové zkoušky pochválit. Sice kratší, ale opravdu zajímavé, navíc s krátkými přejezdy, takže to krásně odsýpalo.“
Plány na neděli se nijak neměnily, navíc s určitým náskokem bylo klíčové neudělat chybu a dojet do cíle. Jenže do cíle stále chybělo sedm náročných zkoušek včetně dlouhého Radostína a opět nestálé počasí naznačovalo, že jednoduché to rozhodně nebude. O tom se nakonec přesvědčilo i mnoho posádek před nimi, které do cíle nedojely. Po druhém průjezdu Chloudova, tedy po RZ18, vedli Petr s Jirkou ve dvoukolkách o 35 vteřin. Před nimi byl „už“ jen druhý průjezd náročného Radostína a závěrečná speciálka v ulicích Mladé Boleslavi.
Jenže náročný a mokrý Radostín vytrestal nakonec i je. „Jak začalo pršet, tak jsme na předek stačili přezout mokré pneumatiky, ale na zadku zůstaly slicky. V jedné opravu pomalé zatáčce bylo vytaháno a my udělali hodiny v rychlosti nějakých 15 km/h. Přední kola zůstala na trávě a já místo toho, abych z toho vycouval, jsem se rozhodl to projet dopředu a přes trávu se dostat zpět na silnici. Bohužel na hraně silnice se auto zaseklo a my nemohli vyjet. Nakonec nás vytlačili diváci, za což jim moc děkuji. Nechali jsme tam nějakých 50 vteřin a přišli o vedení ve dvoukolkách,“ popsal důvod ztráty Petr.
I přes skvělý výkon v ulicích Mladé Boleslavi jim nakonec vítězství ve dvoukolkách uniklo o necelých 14 vteřin. V týmu ale jednoznačně převládá spokojenost. První dojetá soutěž velkého mistráku, vítězství ve třídě 6, vítězství v etapě a hlavně rychlé časy bez větších krizovek ukázaly, že tým jde správnou cestou. „Počasí nám dalo zabrat, ale nabrali jsme spoustu zkušeností a já jsem maximálně spokojen. Soutěž byla nádherná a těžká zároveň a jsem rád, že jsme se dokázali vyhnout defektům. Bohouš, kluk jeden ušatej, na nás všechny dává pozor a já mu za to chci moc poděkovat. To vítězství je pro něj,“ nezapomněl ani v cíli na Bohouše Petr.
„Chceme poděkovat vše našim partnerům, především pak Rockstar a týmu Brynda Racing. Uvidíme se na Barumce, kde opět pojedeme i v rámci Evropy,“ prozradil další plány Jirka. Tak za měsíc na shledanou.
Autor: Tomáš Wanka
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.