Vítězství pro Bohouše

Rally Bohemia (CZE)
Rally Bohemia (CZE), foto: Archiv jezdce
RallyZone.cz 16. července 2019 18:39
Sdílej:

Petr Semerád s Jirkou Hlávkou mají za sebou svoji druhou soutěž velkého mistráku – Rally Bohemia.

Po premiéře v Hustopečích, kde jim stopku vystavil někým vytažený betonový antikat a z toho plynoucí havárie, byla hlavní otázka, zda tým Brynda Racing dokáže poškozený vůz Opel Adam R2 dát vůbec do Bohemky dohromady. „Tým odvedl fantastickou práci, když se jim povedlo auto opravit na poslední chvíli ve čtvrtek večer. My tak mohli na Bohemce odstartovat,“ ocenil před soutěží přístup a skvělou práci týmu Petr Semerád.

Dobrá nálada vydržela týmu i do startu soutěže. A jako každý rok zajeli „k Bohoušovi“. „Letos je to už 7 let, co nás Bohouš Ceplecha opustil. Trochu jsme tam uklidili, zapálili svíčky a dlouho vzpomínali. Chtěli jsme zajet dobrý výsledek i pro něj, protože věříme, že nás tam nahoře pořád sleduje,“ přiznal se slzami v očích Jirka.

Tým se pak zúčastnil předstartovní autogramiády. „Jedeme sbírat zkušenosti, chceme najet, pokud možno bezpečně, co nejvíce kilometrů a dojet to cíle,“ prozradil taktiku do soutěže Petr. A co říkal na nové tratě Jirka? “Tratě se mně moc líbí, ty nové vložky, co se jedou v sobotu, jsou úžasné. Všechny hrozně náročné a pěkné. Pořadatel odvedl fantastickou práci!“

Pochvala pro pořadatele ale vydržela jen startu úvodní speciálky v Sosnové. „Měli jsme startovat mezi prvními po půl sedmé, nakonec jsme ale odstartovali až po třech hodinách v půl desáté. Už za deště, navíc bez světelné rampy, kterou jsme samozřejmě nebrali. Největší problém byl ale v tom, jak to rozdělilo startovní pořadí ve třídě. Někdo jel na začátku, ale třeba takový Honza Talaš ještě hodinu po nás. A to vše kvůli nějakým elektronesmyslům, které nikoho nezajímají,“ nebral si servítky Jirka.

Páteční nepříjemnost ale oba hodili rychle za hlavu a ztrátu začali v sobotu rychlými a konstantními časy rychle stahovat. Po RZ11, kde mimochodem i díky spoustě defektů jezdců ze špičky dojeli 7. absolutně, se již dostali nejen do vedení ve třídě 6, ale i mezi všemi dvoukolkami. Když pak musel odstoupit i René Dohnal, měli najednou docela pohodlný náskok do nedělní závěrečné etapy. „Sobota nám hodně sedla. Celkem se nám povedla i volba pneumatik, i když ideální volba neexistovala. Někde pršelo a na další zkoušce zase bylo skoro sucho. S neustálou změnou podmínek jsme se ale vypořádali dobře, Adam fungoval skvěle a fakt nás to bavilo,“ neskrýval nadšení v cíli etapy Petr. A Jirka dodal ještě jednu důležitou věc. „Díky tomu, že zkoušky byly nové pro všechny, tak jsme neměli nevýhodu v neznalosti trati. A ještě jednou musím ty sobotní nové zkoušky pochválit. Sice kratší, ale opravdu zajímavé, navíc s krátkými přejezdy, takže to krásně odsýpalo.“

Plány na neděli se nijak neměnily, navíc s určitým náskokem bylo klíčové neudělat chybu a dojet do cíle. Jenže do cíle stále chybělo sedm náročných zkoušek včetně dlouhého Radostína a opět nestálé počasí naznačovalo, že jednoduché to rozhodně nebude. O tom se nakonec přesvědčilo i mnoho posádek před nimi, které do cíle nedojely. Po druhém průjezdu Chloudova, tedy po RZ18, vedli Petr s Jirkou ve dvoukolkách o 35 vteřin. Před nimi byl „už“ jen druhý průjezd náročného Radostína a závěrečná speciálka v ulicích Mladé Boleslavi.

Jenže náročný a mokrý Radostín vytrestal nakonec i je. „Jak začalo pršet, tak jsme na předek stačili přezout mokré pneumatiky, ale na zadku zůstaly slicky. V jedné opravu pomalé zatáčce bylo vytaháno a my udělali hodiny v rychlosti nějakých 15 km/h. Přední kola zůstala na trávě a já místo toho, abych z toho vycouval, jsem se rozhodl to projet dopředu a přes trávu se dostat zpět na silnici. Bohužel na hraně silnice se auto zaseklo a my nemohli vyjet. Nakonec nás vytlačili diváci, za což jim moc děkuji. Nechali jsme tam nějakých 50 vteřin a přišli o vedení ve dvoukolkách,“ popsal důvod ztráty Petr.

I přes skvělý výkon v ulicích Mladé Boleslavi jim nakonec vítězství ve dvoukolkách uniklo o necelých 14 vteřin. V týmu ale jednoznačně převládá spokojenost. První dojetá soutěž velkého mistráku, vítězství ve třídě 6, vítězství v etapě a hlavně rychlé časy bez větších krizovek ukázaly, že tým jde správnou cestou. „Počasí nám dalo zabrat, ale nabrali jsme spoustu zkušeností a já jsem maximálně spokojen. Soutěž byla nádherná a těžká zároveň a jsem rád, že jsme se dokázali vyhnout defektům. Bohouš, kluk jeden ušatej, na nás všechny dává pozor a já mu za to chci moc poděkovat. To vítězství je pro něj,“ nezapomněl ani v cíli na Bohouše Petr.

„Chceme poděkovat vše našim partnerům, především pak Rockstar a týmu Brynda Racing. Uvidíme se na Barumce, kde opět pojedeme i v rámci Evropy,“ prozradil další plány Jirka. Tak za měsíc na shledanou.

 Autor: Tomáš Wanka

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.